Το εμβληματικό Honda S2000, ένα από τα αυτοκινητικά όνειρα στο γύρισμα του αιώνα, γιορτάζει φέτος δυόμισι δεκαετίες από την παρουσίασή του. Κι εμείς το θυμόμαστε με μια σύντομη αναδρομή σε αυτό.
Το S2000 κυκλοφόρησε το 1999 για να τιμήσει τα 50 χρόνια της ιστορίας της Honda, και πέρασε στην αιωνιότητα όχι μόνο για την ομορφιά του αλλά και για την εκπληκτική απόδοση του κινητήρα του: του υψηλόστροφου τετρακύλινδρου, ατμοσφαιρικού F20C δύο λίτρων.
Στην ισχυρότερη έκδοσή του για την ιαπωνική αγορά (JDM), απέδιδε 250 ίππους στις 8.300 σ.α.λ., που σημαίνει ότι προσέφερε 125 ίππους ανά λίτρο - θέτοντας το ρεκόρ για τον ισχυρότερο ατμοσφαιρικό κινητήρα ανά λίτρο κυβισμού. Το ρεκόρ αυτό παρέμεινε μέχρι το 2010, όταν το ξεπέρασε η Ferrari 458 Italia.
BUY NOW
Η ευρωπαϊκή έκδοση είχε ελαφρώς λιγότερη ισχύ, 241 ίππους, λόγω της χαμηλότερης σχέσης συμπίεσης (11.0:1 έναντι 11.7:1 της ιαπωνικής έκδοσης). Στην αμερικανική αγορά, το 2006, παρουσιάστηκε ο κινητήρας F20C1, 2,2 λίτρων, με την ίδια ισχύ αλλά αυξημένη ροπή.
Το ιαπωνικό δίλιτρο, αλουμινένιο μοτέρ του Honda S2000 αγγίζει τις 9.000 στροφές πριν ενεργοποιηθεί ο κόφτης, και διαθέτει την τεχνολογία μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων (DOHC VTEC) που ενεργοποιείται στις 5.500 σ.α.λ., προσφέροντας μια "έκρηξη" ισχύος.
Με τον εντυπωσιακό του σχεδιασμό, το S2000 στο ντεμπούτο του ανακυρήχθηκε Convertible of the Year στην έκθεση της Γενεύης το 1999, το 2001 κέρδισε το Red Dot Design Award και για μια δεκαετία αναγνωριζόταν ως Driver's Car of the Year από τα διεθνή μέσα.
Με ένα μικρό facelift του 2003 το ιαπωνικό roadster απέκτησε ορισμένες μικρές βελτιώσεις, αλλά δεν έχασε τίποτα από τη βασική του ταυτότητα. Συνολικά κατασκευάστηκαν 110.673 αντίτυπά του, στην περίοδο της παραγωγής του - από το 1999 έως το 2009.
Παρά την τεράστια δημοτικότητά του, το S2000 δεν απέκτησε ποτέ νέα γενιά. Κι έτσι, σήμερα είναι ένα περιζήτητο μοντέρνο κλασικό αυτοκίνητο - ένα από τα κορυφαία roadsters όλων των εποχών, που συνδυάζει τη μηχανολογική καινοτομία με την καθαρή οδηγική απόλαυση.