Η πρωτεύουσα της πιο γνωστής σκανδιναβικής χώρας φαίνεται ότι δεν θα εφαρμόσει την απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης στο κέντρο της.
Στις ευρωπαϊκές χώρες που πρωταγωνιστούν στη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση συγκαταλέγεται η Σουηδία, με τις ταξινομήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων στο σύνολο του 2023 να ξεπερνούν τις 110.000, καταλαμβάνοντας μερίδιο ύψους σχεδόν 39%.
Αυτή η σημαντική διείσδυση της ηλεκτρικής κινητικότητας στη Σουηδία διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο προκειμένου να αποφάσισει η δημοτική αρχή της Στοκχόλμης να θέσει έναν ορίζοντα τέλους στην κυκλοφορία αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ στο κέντρο της πόλης.
BUY NOW
«Στη Στοκχόλμη όλοι θα πρέπει να μπορούν να αναπνέουν έναν αέρα ο οποίος δεν θα τους αρρωσταίνει» είχε αναφέρει περίπου πριν από ένα χρόνο ο σύμβουλος κυκλοφορίας και μέλος του κοινοβουλίου Lars Strömgren.
Η απαγόρευση θα ίσχυε από τις 31 Δεκεμβρίου του 2024 σε 20 οικοδομικά τετράγωνα, παραδίδοντας τη σκυτάλη σε αυτοκίνητα που εκπέμπουν ελάχιστους ή μηδενικούς ρύπους.
Σύμφωνα, ωστόσο, με το Bloomberg που επκαλείται την κρατική τηλεόραση SVT, το εν λόγω σχέδιο αυτό απορρίφθηκε προκαταρκτικά από το νομαρχιακό συμβούλιο της περιοχής, αν και η συγκεκριμένη είδηση δεν επιβεβαιώνεται επίσημα.
Στόχος της Στοκχόλμης για το 2030 είναι η μείωση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων κατά 30%, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι από την ατμοσφαιρική ρύπανση κάθε χρόνο χάνουν τη ζωή τους 1.000 άνθρωποι στην πόλη.
Το 2022, η σουηδική πρωτεύουσα πόλη ανακοίνωσε ένα πακέτο χρηματοδότησης ύψους 2 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη βελτίωση των υποδομών για τους πεζούς και τους ποδηλάτες, αλλά και τη βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών.