Η Alfa Romeo θα κοιτάξει την Porsche στα μάτια -Ποιο μοντέλο ετοιμάζει

Alfa Romeo giulia and stelvio QV Super Sport

Η εταιρεία του Τορίνου θα αποφασίσει σύντομα ποιο θα είναι το μοντέλο που θα παρουσιάσει το 2027, και το μεγάλο ηλεκτρικό SUV φαίνεται να κερδίζει έδαφος έναντι του οικογενειακού hatchback.

Ο Jean-Philippe Imparato, διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo, είπε ότι η εταιρεία πλησιάζει στην τελική απόφαση ανάμεσα στα δύο μοντέλα για το 2027. Αυτό θα είναι το πέμπτο μοντέλο της γκάμας, μετά την Tonale, τη Junior που παρουσίασε φέτος, και τις νέες γενιές των Stelvio και Giulia που θα έρθουν την προσεχή διετία.

Η απόφαση ανάμεσα στο SUV και στο Hatchback εξαρτάται από το επιχειματικό πλάνο για το ηλεκτρικό SUV της κατηγορίας Ε. Αν το πλάνο αυτό αποδειχθεί βιώσιμο και κερδοφόρο, τότε θα επιλεχθεί το συγκεκριμένο μοντέλο, με το οποίo η Alfa θα ανταγωνιστεί την Porsche Cayenne EV. Εναλλακτικά, θα προχωρήσει το hatchback της κατηγορίας C, αντίστοιχο του Tesla Model 3.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το επιχειρηματικό πλάνο αυτό λαμβάνει υπ' όψιν κρίσιμους παράγοντες όπως η ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στην αμερικανική αγορά (τη βασική για τα μεγάλα ηλεκτρικά SUV), τη δυναμική για ένα μεγάλο ηλεκτρικό SUV στις ασιατικές αγορές και το προφίλ που έχουν σήμερα αυτά τα αυτοκίνητα για τους Ευρωπαίους αγοραστές.

Κεντρική φωτό & πάνω: Ανεπίσημα ψηφιακά σχέδια ιδιωτών για ένα μεγάλο SUV της Alfa Romeo
Κεντρική φωτό & πάνω: Ανεπίσημα ψηφιακά σχέδια ιδιωτών για ένα μεγάλο SUV της Alfa Romeo

Ο Imparato είπε στο αγγλικό περιοδικό Autocar πως η οριστική απόφαση θα ληφθεί πριν το τέλος του 2024, διευκρινίζοντας ότι η δική του επιλογή είναι η κατασκευή μιας μεγαλύτερης σε μέγεθος Alfa Romeo - σε μια εποχή που τα μεγάλα SUV ευδοκιμούν κυρίως στις ΗΠΑ και στην Κίνα, αφήνοντας και μεγάλο περιθώριο κέρδους.

«Έχουμε τα πάντα - την πλατφόρμα (σ.σ.: STLA Large από τη Stellantis), τους κινητήρες, το λογισμικό. Μπορούμε να φτάσουμε στα άκρα και έχω ορισμένα σχέδια που είναι πολύ καλά», τόνισε ο Imparato. Η STLA Large είναι εξελιγμένη από τον όμιλο Stellantis για να προσφέρει την τάχιστη δυνατή φόρτιση και να επιδέχεται ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες και μεγάλες μπαταρίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
O Jean-Philippe Imparato, διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo
O Jean-Philippe Imparato, διευθύνων σύμβουλος της Alfa Romeo

Ο Γάλλος συνέχισε: «Αν είμαι premium και δεν βρίσκομαι στην κατηγορία Ε, τότε τι μπορώ να κάνω; Η εναλλακτική είναι να γυρίσουμε στο hatch της κατηγορίας C, διότι ήδη έχουμε το συμπαγές [Junior], το sedan, το C-SUV, το D-SUV. Οπότε το ερώτημα είναι πάμε προς τα πάνω ή προς τα κάτω; Αν η κατηγορία Ε διατηρηθεί σε καλό επίπεδο όγκου πωλήσεων και κέρδους θα ήταν πολύ ωραίο να φτιάχναμε ένα τέτοιο μοντέλο. Το αυτοκίνητο του 2027 είναι σχεδιασμένο, και είναι εκθαμβωτικό».

Ο Imparato πρόσθεσε πως όταν τα μοντέλα της Alfa θα πρέπει να περνούν στις νέες τους γενιές, αυτές θα καθορίζονται από τις εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά και από την εξέλιξη της Stellantis. Οι τάσεις που θα επικρατούν θα καθορίσουν αν θα δούμε στο μέλλον την αναβίωση αυτοκινήτων όπως η Alfa GTV και η Alfetta.

Αυτό σημαίνει ότι ένα πιθανό hatchback της κατηγορίας C στο μέλλον, βασισμένο στην πλατφόρμα STLA Medium, θα μπορούσε να ανοίξει την πόρτα για μια πιθανή αναβίωση της Duetto spider.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Για το 2028 ή το 2029, θα πρέπει να αποφασίσουμε αν θα ανανεώσουμε τα αυτοκίνητά μας σε κάποιες κατηγορίες, επομένως πρέπει να ρωτήσουμε ποιο θα είναι το μέλλον των SUV από την άποψη των επιχειρηματικών δυνατοτήτων. Πολλοί από τους Alfisti μας ρωτάνε 'γιατί διαλέγεις SUV;'. Επειδή αγοράζεις μόνο SUV, φίλε μου, και δεν είναι η δουλειά μου να φέρνω την ισορροπία μεταξύ δουλειάς και ζωής. Δουλειά μου είναι να κατασκευάζω αυτοκίνητα», κατέληξε ο Imparato.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ