Η εντυπωσιακή ιστορία μιας Lamborghini Miura που ανακαλύφθηκε μετά από τέσσερις δεκαετίες σε μια αποθήκη της Καλιφόρνιας.
Ο μύθος λέει ότι η τότε 19χρονη Ιρανή που σπούδαζε στο Berkeley, στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας των ΗΠΑ, παρέλαβε τη Miura με σκοπό να την πουλήσει στην Αμερική - και με αυτόν τον τρόπο να βγάλει συνάλλαγμα έξω από το Ιράν. Όμως, η θυγατέρα φέρεται να ερωτεύθηκε το αυτοκίνητο, και να το κράτησε για δύο χρόνια, κάνοντας σχεδόν 30 χιλιάδες χιλιόμετρα.
Το ιταλικό αυτοκίνητο κατέληξε στην αποθήκη ενός συνεργείου, όπου -για αδιευκρίνιστους λόγους- πέρασε ακινητοποιημένο τα επόμενα 40 χρόνια, όταν η 19χρονη Ιρανή το πήγε για την επιδιόρθωση μικρών ζημιών. Το συνεργείο δεν ξεκίνησε τη δουλειά ποτέ, ώσπου το αυτοκίνητο ανασύρθηκε πρόσφατα και ξεκίνησε η ανακατασκευή του.
BUY NOW
Η Lamborghini Miura κατασκευαζόταν την περίοδο 1966-'73 και θεωρείται ως ένα από τα αυτοκίνητα που άλλαξν την ιστορία των sportcars. Στα πρώτα στάδια της -εν κρυπτώ- εξέλιξής του είχε τον κωδικό Ρ400, και αποτελούνταν από ατσάλινο μονοκόκ και κινητήρα V12 τοποθετημένο πίσω από τον οδηγό.
Ο V12 ήταν τοποθετημένος εγκάρσια, μια παράδοξη διάταξη για την εποχή, αλλά η χωροταξία επετεύχθη μέσω της τοποθέτησης και του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων μέσα στο ίδιο περίβλημα. Ήταν μια ιδέα που οι επικεφαλής της εξέλιξης της Miura είχαν δανειστεί από το Mini Cooper.
Όταν προσέγγισαν τον Ferruccio Lamborghini με το σχέδιό τους, παρότι επρόκειτο για ένα όχι ιδιαίτερα πρακτικό σπορ αυτοκίνητο, ο ιδρυτής της εταιρείας της Sant' Agata έδωσε αμέσως το «πράσινο φως», συνειδητοποιώντας τη σημασία που διέβλεπε ότι η Miura θα είχε για τη σπορ αυτοκίνηση της εποχής και των επόμενων δεκαετιών.
Έτσι, ο σχεδιασμός του ανατέθηκε στον Marcello Gandini του οίκου Bertone, για να προκύψει ένα από τα ομορφότερα σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών.
Η έκδοση Ρ400 S, της οποίας ένα αντίτυπο έμελλε να ξεχαστεί για 40 χρόνια σε μια αποθήκη της Καλιφόρνιας, σήμαινε «Posteriore 4 Litri», δηλαδή κινητήρας 4.0 λίτρων τοποθετημένος πίσω. Η S διαχωριζόταν από την «απλή» Ρ400 με 20 παρααπάνω ίππους και με κάποιες αισθητικές παρεμβάσεις.
Η Miura, σε όλες τις εκδόσεις της, κατασκευάστηκε σε μόλις 764 αντίτυπα, πριν φτάσει στο τέλος της το 1973 - ενόψει, τότε, της έλευσης της εκθαμβωτικής Lamborghini Countach που θα ερχόταν το '74.
Πίσω την Ιρανή φοιτήτρια, τα πράγματα με αυτή τη Miura Ρ400 S φέρεται να εξελίχθηκαν ως εξής: η νεαρή οδηγός, πηγαίνοντας για το μάθημά της στο Berkeley, είχε ένα μικρό ατύχημα που προκάλεσε ζημιά στην εμπρός δεξιά γωνία και στο φανάρι του αυτοκινήτου.
Ωστόσο, η σπανιότητα του αυτοκινήτου, η έλλειψη ανταλλακτικών και η πολυπλοκότητα της επιδιόρθωσης για τους μηχανικούς του τοπικού συνεργείου, δεν επέτρεψαν την επισκευή του. Για την ακρίβεια, το αλουμινένιο καπό έπρεπε να επισκευαστεί στο χέρι.
Στην πορεία της ιστορίας, το αυτοκίνητο αγοράστηκε από τον ιδιοκτήτη ενός συνεργείου της περιοχής San Mateo, ο οποίος παρήγγειλε τα ανταλλακτικά του από την Ιταλία. Σαράντα χρόνια μετά το αυτοκίνητο βρέθηκε σε μια αποθήκη, με τα καινούρια ανταλλακτικά δίπλα του, με τα αυθεντικά ελαστικά Pirelli Cinturato CN73 και κάτω από ένα παχύ στρώμα σκόνης, και πέρασε στα χέρια ενός αγοραστή εξειδικευμένου στις ανακατασκευές της Miura.
Ο τελευταίος συμβουλεύτηκε μια ομάδα ειδικών που εκτίμησαν κάθε εξάρτημα του αυτοκινήτου, και στη συνέχεια ανέθεσε στην εταιρεία Beckman Metal Works της Καλιφόρνια της επισκευή των ζημιών του αμαξώματος.
Έπειτα, η εταιρεία Morgan Images αφαίρεσε τη βαφή του αυτοκινήτου, και το άφησε στη μεταλλική του μορφή -που αποκαλύπτει όλα τα υπέροχα αλουμινένια τμήματα της Miura-, δίνοντας έτσι στον μετέπειτα αγοραστή του αυτοκινήτου την ευκαιρία να διαλέξει το χρώμα που επιθυμεί για αυτήν, ακόμα κι αν αυτό είναι το αρχικό γκρι-λευκό με το οποίο βγήκε από το εργοστάσιο.
Η μηχανική ανακατασκευή περιλάμβανε -μεταξύ πολλών άλλων- την αφαίρεση και επισκευή του δοχείου καυσίμων, την επιδιόρθωση όλων των αντλιών βενζίνης, νερού και λαδιού, καθώς και το σέρβις όλου του μηχανισμού που είχε να κάνει με το χρονισμό της λειτουργίας του κινητήρα.
Η Lamborghini Miura είναι ένα από τα πιο δημοφιλή συλλεκτικά αυτοκίνητα του κόσμου, και η αυθεντικότητα αυτού του αντιτύπου, όπως και η ποιότητα της ανακατασκευής του, αναμένεται να εκτοξεύσουν την τιμή του -κατά τη διάρκεια δημοπρασίας του οίκου Sotheby’s στις 14 Αυγούστου- μέχρι και στα 2,2 εκατομμύρια δολάρια.
Ακολουθήστε το carandmotor.gr για να μαθαίνετε όλα τα ΝΕΑ για το αυτοκίνητο
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ