Η Aston Martin ξεκινά την παραγωγή των 999 Valhalla μετά από 6 χρόνια

Aston Martin Valhalla

Μετά από χρόνια αναμονής, το συλλεκτικό υβριδικό supercar Valhalla του Gaydon ετοιμάζεται να κυλήσει τους τροχούς του στο δρόμο - μετά την έναρξη της κατασκευής του το δεύτερο εξάμηνο του 2025.

Έχουν περάσει έξι χρόνια από τότε που η Aston Martin παρουσίασε το πρωτότυπο AM-RB 003, αλλά η Valhalla βρίσκεται πλέον στην τελική φάση δοκιμών, με εκτεταμένους ελέγχους σε πρωτότυπα στην Ισπανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Valhalla διαθέτει τον πιο ισχυρό V8 κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο της βρετανικής εταιρείας. Πρόκειται για έναν twin-turbo 4.0 λίτρων V8 με επίπεδο στροφαλοφόρο άξονα, βασισμένο στον κινητήρα της Mercedes-AMG GT Black Series, ο οποίος αποδίδει 817 ίππους.

Ο θερμικός αυτός κινητήρας συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες στους εμπρός τροχούς, που αποδίδουν 248 ίππους, καθιστώντας το βρετανικό supercar τετρακίνητο. Επιπλέον, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως μίζα και γεννήτρια.

Όπως στη Ferrari SF90 Stradale, η Valhalla μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς, αν και η ηλεκτρική αυτονομία περιορίζεται περίπου στα 15 χιλιόμετρα. Στη συγκεκριμένη λειτουργία, η τελική ταχύτητα είναι 129 km/h.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όταν, όμως, ενεργοποιείται ο V8, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 349 km/h - με επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα. Σε αυτό βοηθάει και ο περιορισμός του βάρους στα 1.655 κιλά χωρίς υγρά, που είναι μια εντυπωσιακά χαμηλή τιμή δεδομένου του υβριδικού συστήματος.

H Valhalla εξοπλίζεται με 20άρες ζάντες εμπρός και 21” πίσω, ανάρτηση τύπου pushrod, ανθρακονημάτινα κεραμικά φρένα και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Bilstein. Παρότι διαθέτει προηγμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά ο σχεδιασμός της παραμένει καθαρός και λιτός, χωρίς υπερβολές.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ένα από τα πρωτότυπα που βρίσκονται αυτό το καιρό στους δρόμους της Ευρώπης, δοκιμάζεται στο κέντρο IDIADA -ανάμεσα στη Βαρκελώνη και την Ταραγόνα- όπου υποβάλλεται σε δοκιμές υψηλής ταχύτητας και χειρισμού σε στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες.

Εκεί, η εταιρεία τελειοποιεί τα συστήματα ενεργής αεροδυναμικής, διεύθυνσης και πέδησης. Παράλληλα, ένα άλλο πρωτότυπο στη Βρετανία χρησιμοποιείται για τη ρύθμιση της ανάρτησης. Όλα αυτά, λίγους μήνες πριν ξεκινήσει η παραγωγή των 999 αντιτύπων της Valhalla στο εργοστάσιο της Aston στη Βρετανία.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ