
Μετά από χρόνια αναμονής, το συλλεκτικό υβριδικό supercar Valhalla του Gaydon ετοιμάζεται να κυλήσει τους τροχούς του στο δρόμο - μετά την έναρξη της κατασκευής του το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Έχουν περάσει έξι χρόνια από τότε που η Aston Martin παρουσίασε το πρωτότυπο AM-RB 003, αλλά η Valhalla βρίσκεται πλέον στην τελική φάση δοκιμών, με εκτεταμένους ελέγχους σε πρωτότυπα στην Ισπανία και στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η Valhalla διαθέτει τον πιο ισχυρό V8 κινητήρα που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε αυτοκίνητο της βρετανικής εταιρείας. Πρόκειται για έναν twin-turbo 4.0 λίτρων V8 με επίπεδο στροφαλοφόρο άξονα, βασισμένο στον κινητήρα της Mercedes-AMG GT Black Series, ο οποίος αποδίδει 817 ίππους.
BUY NOW
Ο θερμικός αυτός κινητήρας συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες στους εμπρός τροχούς, που αποδίδουν 248 ίππους, καθιστώντας το βρετανικό supercar τετρακίνητο. Επιπλέον, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα που λειτουργεί ως μίζα και γεννήτρια.

Όπως στη Ferrari SF90 Stradale, η Valhalla μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά, με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς, αν και η ηλεκτρική αυτονομία περιορίζεται περίπου στα 15 χιλιόμετρα. Στη συγκεκριμένη λειτουργία, η τελική ταχύτητα είναι 129 km/h.

Όταν, όμως, ενεργοποιείται ο V8, η τελική ταχύτητα φτάνει τα 349 km/h - με επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 2,5 δευτερόλεπτα. Σε αυτό βοηθάει και ο περιορισμός του βάρους στα 1.655 κιλά χωρίς υγρά, που είναι μια εντυπωσιακά χαμηλή τιμή δεδομένου του υβριδικού συστήματος.

H Valhalla εξοπλίζεται με 20άρες ζάντες εμπρός και 21” πίσω, ανάρτηση τύπου pushrod, ανθρακονημάτινα κεραμικά φρένα και ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Bilstein. Παρότι διαθέτει προηγμένα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, αλλά ο σχεδιασμός της παραμένει καθαρός και λιτός, χωρίς υπερβολές.

Ένα από τα πρωτότυπα που βρίσκονται αυτό το καιρό στους δρόμους της Ευρώπης, δοκιμάζεται στο κέντρο IDIADA -ανάμεσα στη Βαρκελώνη και την Ταραγόνα- όπου υποβάλλεται σε δοκιμές υψηλής ταχύτητας και χειρισμού σε στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες.

Εκεί, η εταιρεία τελειοποιεί τα συστήματα ενεργής αεροδυναμικής, διεύθυνσης και πέδησης. Παράλληλα, ένα άλλο πρωτότυπο στη Βρετανία χρησιμοποιείται για τη ρύθμιση της ανάρτησης. Όλα αυτά, λίγους μήνες πριν ξεκινήσει η παραγωγή των 999 αντιτύπων της Valhalla στο εργοστάσιο της Aston στη Βρετανία.