Η BMW M5 που δεν πέρασε ποτέ στην παραγωγή (Video)

BMW M5 CSL

Η ιστορία της BMW M5 CSL, με κινητήρα V10 που απέδιδε 630 ίππους στις 9.000 στροφές, που η βαυαρική εταιρεία αποφάσισε να αφήσει για πάντα κλειδωμένη σε μια αποθήκη της.

Αυτό συνέβη το 2009. Ήταν τα 25α γενέθλια της BMW M5 και η εταιρεία του Μονάχου σκέφτηκε την ιδέα να τα γιορτάσει με αυτό που θα ήταν ένα από τα εντυπωσιακότερα σπορ sedan της ιστορίας της: μια Μ5 CSL, με 10κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα και απόδοσης 630 ίππων που περιστρεφόταν στις 9.000 σ.α.λ., και φυσικά μειωμένο βάρος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το supercar αυτό, όμως, ποτέ δεν έμελλε να δει το φως. Μέχρι σήμερα, που οι Βαυαροί γιορτάζουν τον μισό αιώνα ζωής του αγωνιστικού τους παραρτήματος BMW Motorsport, και στο πλαίσιο των εορτασμών αυτών βγάζουν στην επιφάνεια μια σειρά από αυτοκίνητα που εξέλιξαν αλλά για διαφόρους λόγους αποφάσισαν να κρατήσουν μυστικά.

Ένα τέτοιο, λοιπόν, ήταν αυτή η BMW M5 CSL E60. Θα ήταν ένα συλλεκτικό αυτοκίνητο, και ιδιαίτερα ακριβό – δεδομένου ότι η Μ5 εκείνης της γενιάς (Ε60) κόστιζε στην Ευρώπη περισσότερα από 100 χιλιάδες ευρώ.

Ο κινητήρας V10, που ενσωμάτωνε την τεχνογνωσία της BMW από την τότε εμπλοκή της στη Formula 1, η «απλή» Μ5 σημείωνε την επιτάχυνση 0-100 km.h σε 4,7 δευτερόλεπτα με τη βοήθεια του υπερεξελιγμένου ρομποτικού σειριακού κιβωτίου ταχυτήτων SMG-III.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιτάχυνση αυτή θα κατέβαινε ακόμα περισσότερο μετά τη μείωση περίπου 150 κιλών στην έκδοση Μ5 CSL - που έριξε το βάρος της από τα 1.850 στα 1.700 κιλά. Με την κίνηση αυτή, που η BMW πέτυχε με την τοποθέτηση ανθρακονημάτινης οροφής και άλλων εξαρτημάτων από το ίδιο υλικό, η M5 θα ανέτρεπε την τότε φήμη της ως ένα πανίσχυρο αλλά λίγο βαρύ sportscar.

Για την περαιτέρω ευελιξία της στην πίστα, η M5 CSL δέχθηκε νέες ρυθμίσεις στην ανάρτηση, στο πλαίσιο και στα φρένα. Όμως, η μεγαλύτερη μετατροπή έγινε στον κινητήρα: η βαυαρική εταιρεία αύξησε τον κυβισμό του από τα 5.0 λίτρα στα 5.5 και έπειτα στα 5.7, αυξάνοντας στη δεύτερη περίπτωση και το όριο περιστροφής του στις 9.000 σ.α.λ.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Εκεί ήταν που το μοτέρ απέδιδε το μέγιστο των 630 ίππων - και αν έβγαινε στην παραγωγή αυτή θα ήταν η ισχυρότερη BMW δρόμου με ατμοσφαιρικό κινητήρα στην ιστορία. Η εταιρεία του Μονάχου συνόδευσε τον κινητήρα με ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη που εξέλιξε σε συνεργασία με τη Getrag.

Η μόνη σχεδιαστική τροποποίηση του αμαξώματος αφορούσε στην προσθήκη απλώς ενός αεραγωγού στη θέση της πινακίδας κυκλοφορίας. Και φυσικά στο χρωματισμό του με την παλέτα του αγωνιστικού τμήματος της BMW.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σήμερα, οι Βαυαροί παρουσίασαν τη νέα M4 CSL για να γιορτάσουν τα 50 χρόνια της BMW Motorsport, και παράλληλα αποκάλυψαν τη Μ5 CSL που εξέλισσαν από το 2006, αλλά ποτέ δεν γνωστοποίησαν τους λόγους για τους οποίους αποφάσισαν να την κρατήσουν μακριά από τη δημοσιότητα, και την παραγωγή. Πιθανότατα οι αιτίες, που στέρησαν τον ήχο αυτού του V10 από τις Autobahnen, ήταν οικονομικές και όχι τεχνικές.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ