H BMW συνέτριψε το 2021 κάθε ρεκόρ πωλήσεων

BMW Sales Record 2021

Παρά τις επιπτώσεις του covid19, την έλλειψη ημιαγωγών και την αύξηση των τιμών, ο όμιλος BMW ανακοίνωσε ότι το 2021 σημείωσε τα υψηλότερα κέρδη της ιστορίας της και ότι έσπασε το ρεκόρ επενδύσεών της.

Η βαυαρική εταιρεία, συγκεκριμένα, ανακοίνωσε ότι ο κύκλος εργασιών της την περασμένη χρονιά άγγιξε τα 111,2 δισεκατομμύρια Ευρώ, που αποτελεί τεράστια αύξηση -της τάξης του 12%- σε σχέση με το 2020.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από αυτά, τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα 12,46 δισ. Ευρώ, που είναι επίσης το κορυφαίο οικονομικό αποτέλεσμα της BMW όλων των εποχών. Μια σαφή τάξη μεγέθους της περσινής επιτυχίας της εταιρείας του Μονάχου δίνει το γεγονός ότι το 2020 το αντίστοιχο ποσό καθαρών κερδών ήταν 3,9 δισεκατομμύρια. Τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 14,4% - ποσοστό που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα όλης της αυτοκινητοβιομηχανίας, όλων των εποχών.

Μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους της παραπάνω ασύλληπτης επιτυχίας ήταν το γεγονός ότι από μία άποψη η παγκόσμια έλλειψη των microchips λειτούργησε υπέρ της BMW. Συγκεκριμένα, η ελλπιπής προμήθεια ημιαγωγών αύξησε το περιθώριο κέρδους, διότι επέτρεψε στους Γερμανούς να κατασκευάσουν πιο ακριβά αυτοκίνητα - και κατά συνέπεια να αυξήσουν το περιθώριο κέρδους.

Μετά την ανακοίνωση των πρωτοφανών οικονομικών αποτελεσμάτων του 2021, το διοικητικό συμβούλιο της βαυαρικής εταιρείας πρότεινε το διαμοιρασμό του ποσού των 5,80 Ευρώ ανά μετοχή - ποσό που είναι πενταπλάσιο σε σχέση με πέρσι. Κατά συνέπεια, τα κέρδη ανά μετοχή της BMW είναι 18,77 Ευρώ, την ώρα που τα αντίστοιχα κάθε μετοχής της Tesla είναι 4,46 €.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κι όλα αυτά συνέβησαν παρότι στο δεύτερο μισό του 2021 η BMW αναγκάστηκε να περιορίσει την παραγωγή της, λόγω της έλλειψης των microchips - αν και οι Βαυαροί κατάφεραν να την περιορίσουν συγκριτικά λιγότερο από άλλες εταιρείες.

Συνολικά, διέθεσαν πέρσι παγκοσμίως 2.521.514 αυτοκίνητα όλων των εταιρειών του ομίλου, που είναι 8,4% περισσότερα σε σχέση με το 2020. Από τα αντίτυπα αυτά, τα 2.214 εκατομμύρια ήταν BMW, οι 302 χιλιάδες ήταν ΜΙΝΙ και τα 5.586 ήταν Rolls-Royce – ενώ πρέπει να προστεθούν και οι 194.261 μοτοσικλέτες που πούλησε η BMW Motorrad. Από αυτά τα 2,521 εκατ. αυτοκίνητα, το 13% ήταν εξηλεκτρισμένα - περίπου 328 χιλιάδες αντίτυπα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτό ήταν ένα ρεκόρ πωλήσεων ακόμα και για τη Rolls-Royce, σε μια χρονιά που έτσι κι αλλιώς σχεδόν όλες οι κορυφαίες εταιρείες κατασκευής υπερπολυτελών αυτοκινήτων και supercars γνώρισαν τη μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία της ιστορίας τους. Κι όλα αυτά, ενμέσω της πανδημίας και της οικονομικής κρίσης που αυτή επέφερε, καθώς και των τεράστιων προβλημάτων στην αλυσίδα προμηθειών.

Τέλος, τα τεράστια κέρδη που σημείωνε η BMW στη διάρκεια της περσινής χρονιάς, της επέτρεψαν να κάνει και το ρεκόρ της ιστορίας της στις επενδύσεις έρευνας και εξέλιξης νέων τεχνολογιών. Ο βαυαρικός όμιλος επένδυσε το 2021 συνολικά 6,3 δισεκατομμύρια Ευρώ, κυρίως για την περαιτέρω ανάπτυξη των τεχνολογιών της ηλεκτροκίνησης.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ