Η F1 επιταχύνει τα βιοκαύσιμα για τη χρήση τους στα αυτοκίνητα παραγωγής

USA GP 2005

Τα συνθετικά βιοκαύσιμα είναι ένα από τα πρώτα και σημαντικότερα μέτρα που έχει ξεκινήσει να λαμβάνει η Formula 1 στο πλαίσιο του στόχου της για την ουδετερότητα εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030.

Το κορυφαίο μηχανοκίνητο σπορ του πλανήτη, σε συνεργασία με τους προμηθευτές καυσίμων των ομάδων, εξελίσσει τα συνθετικά βιοκαύσιμα για να τα εισάγει πλήρως στα μονοθέσια του σπορ το 2026, μαζί με τους νέους κανονισμούς των κινητήρων που θα εφαρμοστούν την ίδια χρονιά.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στην ίδια κατεύθυνση, ορισμένα από τα πρώτα βήματα που έχουν ήδη γίνει για την ουδετερότητα των ρύπων περιλαμβάνουν επίσης την επέκταση της τηλεοπτικής παραγωγής των αγώνων με μηδενικούς ρύπους, τις τροποποιήσεις στις μεταφορές όλου του εξοπλισμού των αγώνων και των ομάδων για τον περιορισμό των πτητικών αναγκών, και τη χρήση ενέργειας από 100% ανανεώσιμες πηγές στα γραφεία της.

Ήδη από φέτος τα μονοθέσια της F1 καίνε βιοκαύσιμα με αιθανόλη σε ποσοστό 10%. Η παραγωγή των βιοκαυσίμων γίνεται βιομηχανικά, και η καύση τους εκπέμπει μόνο το διοξείδιο του άνθρακα που χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή τους.

Ωστόσο, αν για την παραγωγή τους έχουν χρησιμοποιηθεί ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τότε οι ρύποι των βιοκαυσίμων είναι μηδενικοί. Κατά πολλούς, τα βιοκαύσιμα θεωρούνται κομβικής σημασίας για την επιβίωση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, σε μια εποχή ραγδαίας εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κατά άλλους, τα συνθετικά βιοκαύσιμα θα ρυπάίνουν το ίδιο με τα ορυκτά, είτε θα έχουν άλλες επιπτώσεις στη διατροφική αλυσίδα και στον υδροφόρο ορίζοντα.

Έτσι θα συμβεί και στη F1, που θα διατηρήσει τον κινητήρα V6 Turbo εσωτερικής καύσης στη νέα γενιά των μονάδων ισχύος του 2026. Οι τελευταίες, ωστόσο, θα έχουν σημαντικά αυξημένο ποσοστό της ισχύος που παράγεται από το υβριδικό τους σύστημα, σε σχέση με τους πρώτης γενιάς υβριδικούς κινητήρες του σπορ της περιόδου 2014-2025.

Η F1 δημοσίευσε τις τελευταίες μέρες ανακοίνωση που επιβεβαίωσε την έμφαση που θα δώσει στη χρήση βιοκαυσίμων από το 2026, και παρείχε κι άλλες λεπτομέρειες για το στόχο της ουδετερότητας εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση ανέφερε ότι τα συνθετικά καύσιμα εξελίσσονται ήδη με την υποστήριξη της FIA, των κατασκευαστών κινητήρων της Formula 1 και των προμηθευτών καυσίμων. Καθώς και ότι θα είναι έτοιμα να βγουν πολύ σύντομα στη μαζική παραγωγή, για τα αυτοκίνητα του δρόμου, ώστε να επιταχυνθεί η εξάπλωσή τους και να μειωθεί το κόστος τους.

Σύμφωνα με μια πηγή από το εσωτερικό της F1, στόχος του σπορ είναι να παράγονται τα βιοκαύσιμα του 2026 από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ώστε αυτά να διέπονται από μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε όλο τον κύκλο ζωής τους.

Εν ολίγοις, η F1 θα συμβάλλει -με τον υπερβολικά ταχύ ρυθμό που εξελίσσει κάθε είδους αυτοκινητική τεχνολογία που την αφορά- στην επέκταση της χρήσης βιοκαυσίμων στα εκατομμύρια αυτοκίνητα του πλανήτη με κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα παραμένουν για πολλά χρόνια ακόμα στους δρόμους, παρά την συνεχή εξάπλωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και την παύση παραγωγής θερμικών κινητήρων της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατασκευαστών μέχρι το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ενδεικτικό είναι ότι, παρότι πολλές χώρες του δυτικού κόσμου θα απαγορεύσουν την πώληση καινούριων αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα μέσα στη δεκαετία 2030-2040, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπολογίζεται ότι το 2040 δεν θα είναι περισσότερα από το ένα τρίτο όσων θα κυκλοφορούν στους δρόμους το 2040.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ