Ένα καινούριο μηχανικό κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη εξελίσσει η Ford, με σκοπό να κρατήσει την παλιά, καλή οδηγική εμπειρία και αίσθηση της χειροκίνητης αλλαγής σχέσεων σε αυτοκίνητα όπως η Mustang.
Το μηχανικό κιβώτιο βρίσκεται από καιρό σε πορεία αφανισμού, και όχι μόνο λόγω της αυξανόμενης εξάπλωσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Οι κατασκευαστές επιλέγουν αποκλειστικά αυτόματα κιβώτια για τα υβριδικά τους αυτοκίνητα, ενώ και οι αγοραστές σε όλο και αυξανόμενο βαθμό ζητούν την άνεση του αυτόματου.
Εξάλλου, οι τελευταίοι δείχνουν πεπεισμένοι ότι ένα καλά προγραμματισμένο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο μπορεί να πετύχει καλύτερη οικονομία καυσίμου απ' όση θα πετύχαιναν οι ίδιοι με ένα μηχανικό κιβώτιο.
BUY NOW
Παρόλα αυτά, εξελίσσοντας ένα νέας τεχνολογίας μηχανικό κιβώτιο χωρίς συμπλέκτη, η εταιρεία του μπλε οβάλ προφανώς θεωρεί τη χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων αναπόσπαστο κομμάτι της οδηγικής εμπειρίας μιας Mustang - αν και φιλοδοξεί να το τοποθετεί και σε SUV, όπως το Bronco, και επίσης ακόμα και σε υβριδικά μοντέλα της.
Η εταιρεία του Ντιτρόιτ κατέθεσε τα σχέδια του νέου μηχανικού κιβωτίου στο αμερικανικό γραφείο πατεντών, με τον τίτλο «καινοτομικό ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μετάδοσης». Σύμφωνα με τα έγγραφα, που είδαν το φως της δημοσιότητας, το κιβώτιο θα επιτρέπει χειροκίνητες αλλαγές σχέσεων είτε με τη χρήση συμπλέκτη είτε χωρίς - αναλόγως της επιλογής του οδηγού.
Στην πρώτη περίπτωση το σήμα για την απεμπλοκή του συμπλέκτη θα στέλνεται από το αντίστοιχο τρίτο πεντάλ (με ηλεκτρονικό τρόπο τώρα, αντί για τον παραδοσιακό μηχανικό), στη δεύτερη μέσω ενός αισθητήρα που βρίσκεται στον επιλογέα ταχύτήτων ώστε το σύστημα να καταλαβαίνει πότε ετοιμάζεται ο οδηγός να αλλάξει σχέση.
Και πάλι στην περίπτωση του πεντάλ συμπλέκτη, εικάζεται ότι το νέο αυτό σύστημα μετάδοσης θα έχει και κουμπί overdrive για να επιτρέπει στον οδηγό να εκκινήσει κάνοντας burn-out - κάτι που ο προγραμματισμός ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος μετάδοσης και του αντίστοιχου anti-spin δεν θα επέτρεπε σε διαφορετική περίπτωση.
Η Ford δεν έχει ανακοινώσει ακόμη πότε θα τοποθετήσει το νέο της μηχανικό σύστημα μετάδοσης στα αυτοκίνητά της. Η τύχη του φυσικά θα εξαρτηθεί από το ενδιαφέρον των αγοραστών, αν και η ιδέα ενός μηχανικού κιβωτίου χωρίς το άγχος και την κούραση της χρήσης πεντάλ συμπλέκτη ενδεχομένως θα ακούγεται ελκυστική για αρκετούς οδηγούς.
Ειδικά αν αντί για επιλογέα έχει paddles αλλαγής πίσω από το τιμόνι, και αν προσφέρει και τη δυνατότητα αυτόματης λειτουργίας σε κουραστικές συνθήκες χρήσης ενός μηχανικού κιβωτίου - όπως κατά την κυκλοφοριακή συμφόρηση στην πόλη.
Διαβάστε επίσης:
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ