Με αναφορές στο ηλεκτρικό E-Transit Custom, η Ford αποκάλυψε σήμερα στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood, το νέο πανίσχυρο ηλεκτρικό Ford Pro Electric SuperVan των 2.000 ίππων.
Ένα όχημα επίδειξης που αναμένεται να προσφέρει αξέχαστες αναμνήσεις στο κοινό του Goodwood Festival of Speed είναι το εντυπωσιακό Pro Electric SuperVan που αποκάλυψε η Ford,το οποίο έρχεται προστεθεί στα SuperVan που έχει παρουσιάσει κατά καιρούς η εταιρεία.
Το Ford Pro Electric SuperVan αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες της αμιγούς ηλεκτροκίνησης και της βελτιωμένης συνδεσιμότητας, προκειμένου να επιτύχει την υψηλότερη απόδοση από οποιοδήποτε βαν μοντέλο στην ιστορία της Ford. Ταυτόχρονα, το όχημα επίδειξης έρχεται να υπογραμμίζει την πάγια δέσμευση της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση.
BUY NOW
Το εντυπωσιακό όχημα επίδειξης εξελίχθηκε εν κρυπτώ από την Ford Performance και τους ειδικούς στους αγώνες και τα εξηλεκτρισμένα ράλι ανθρώπους της STARD στην Αυστρία, ενώ ο εξωτερικός σχεδιασμός του ήταν ευθύνη της ομάδας της Ford Design στην Κολωνία της Γερμανίας.
Τέσσερις ηλεκτροκινητήρες, μια υγρόψυκτη μπαταρία 50 kWh και ένα ειδικά διαμορφωμένο σύστημα ελέγχου συνεισφέρουν ώστε το Ford Pro Electric SuperVan να παράγει περίπου 2.000 ίππους, εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα κάτω από δύο δευτερόλεπτα.
Οι επιδόσεις από ένα ειδικά κατασκευασμένο πλαίσιο, έτοιμο για χρήση στην πίστα, που περιλαμβάνει πολλά εξαρτήματα από το πρόσφατα αποκαλυφθέν ηλεκτρικό E-Transit Custom υποστηρίζονται τόσο από την τεχνολογία SYNC μέσω οθόνης αφής της Ford που προέρχεται από τα μοντέλα παραγωγής της εταιρείας, όσο και από πρόσθετη λειτουργικότητα για τον έλεγχο των μοναδικών δυνατοτήτων του Electric SuperVan.
Το εσωτερικό του Ford Pro Electric SuperVan περιλαμβάνει ένα πλήρες roll cage και αγωνιστικά καθίσματα σύμφωνα με τα πρότυπα ασφάλειας της FIA, καθώς και μια μεγάλη οθόνη αφής SYNC που προέρχεται από τα οχήματα παραγωγής της Ford - όπως η Ford Mustang Mach-E 6 - που ελέγχει τα προηγμένα συστήματα συνδεσιμότητας και πληροφοριών.
Εάν απαιτείται, οι οδηγοί του Electric SuperVan μπορούν να κάνουν ένα διάλειμμα μένοντας για λίγο μακριά από αναβάσεις και πίστες, προκειμένου να σχεδιάσουν μια διαδρομή, να βρουν φορτιστή, να συνδεθούν στο WiFi και να πραγματοποιήσουν τηλεφωνικές κλήσεις – όλα αυτά μέσω της οθόνης SYNC.
Η αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα κρατά τον οδηγό ενήμερο και επιτρέπει τη μετάδοση δεδομένων σε πραγματικό χρόνο που βοηθά στην απομακρυσμένη διαχείριση του οχήματος καθώς και στη βελτιστοποιημένη απόδοσή του. Το Electric SuperVan διαθέτει επίσης επιλέξιμα drive modes και τεχνολογίες αναγεννητικής πέδησης, παρόμοιες με εκείνες που συναντά κανείς στα ηλεκτρικά μοντέλα παραγωγής της Ford.
Το πρώτο SuperVan της Ford αποκαλύφθηκε το 1971, διαθέτοντας έναν κινητήρα εγκατεστημένο στο κέντρο του αμαξώματος που προέρχονταν από το αγωνιστικό Ford GT40 το οποίο κέρδισε στο Le Mans. Και έτσι δημιουργήθηκε το Transit Mk.1, το οποίο δεν έμοιαζε με κανένα άλλο.
Αυτή η συνταγή συνεχίστηκε και με το SuperVan 2, στο οποίο μια μοναδική έκδοση από υαλοβάμβακα του αμαξώματος του Transit Mk.2 «έντυσε» το μονοκόκ πλαίσιό του, καθώς και τον V8 κινητήρα των 590 ίππων της Cosworth που χρησιμοποιούσε το αγωνιστικό C100 της Ford.
Αυτό το όχημα αναγεννήθηκε αργότερα ως SuperVan 3, ακολουθώντας τα πρότυπα του ανανεωμένου Transit Mk.3. Την κίνηση προσέφερε ο κινητήρας Cosworth HB των 650 ίππων τον οποίο χρησιμοποιούσαν τα μονοθέσια της Formula 1 της εποχής εκείνης.
Στην θέση του οδηγού στο Goodwood βρίσκεται ο Romain Dumas, ο πολύπειρος οδηγός αγώνων ο οποίος έχει επιφορτιστεί με το έργο «απελευθέρωσης» της πλήρους απόδοσης του Electric SuperVan. Το παλμαρέ του Dumas στους αγώνες ηλεκτρικών οχημάτων είναι απαράμιλλο: ρεκόρ στις αναβάσεις Goodwood και Pikes Peak αλλά και ρεκόρ γύρου με ηλεκτρικό όχημα στο Nordschleife, όπου κέρδισε τέσσερις φορές τον αγώνα αντοχής Nürburgring 24 Hours. Στα τεράστια αγωνιστικά επιτεύγματα του Dumas περιλαμβάνονται επίσης το ρεκόρ απόλυτης απόστασης στις 24 ώρες του Le Mans, η κατάκτηση ενός τίτλου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA, καθώς και μια νίκη κατηγορίας στο Rallye Monte Carlo.