Η Honda προχωρά ολοταχώς την τεχνολογία του υδρογόνου, τη φέρνει στην αγορά το 2027

Η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε τη νέα της γενιά κυψελών υδρογόνου, η οποία έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις, χαμηλότερο κόστος παραγωγής, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και υψηλότερη ισχύ.
Η Honda συμβάλλει καθοριστικά στις σημαντικές εξελίξεις που σημειώνονται στον τομέα της κίνησης των αυτοκινήτων με υδρογόνο: πρόσφατα οι Ιάπωνες παρουσίασαν τη νέα γενιά του δικού τους συστήματος υδρογονοκίνησης, που φέρνει σημαντικές εξελίξεις στο πεδίο.

Σε σύγκριση με την τεχνολογία που τοποθετήθηκε στο CR-V e-FCEV 2025, ένα υβριδικό plug-in crossover υδρογόνου που εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη General Motors, αυτή η νέα τεχνολογία κυψελών υδρογόνου είναι εντελώς διαφορετική.
BUY NOW
Το νέο σύστημα ονομάζεται Honda Next Generation Fuel Cell Module, με ονομαστική ισχύ 150 kW, σχεδόν διπλάσια από τα 78 kW της προηγούμενης μονάδας FCX.

Η νέα γενιά κυψελών αυξάνει το εύρος τάσης εξόδου σε 450 έως 850 volt, υποστηρίζοντας έτσι plug-in υβριδικά οχήματα με συστοιχίες υψηλής τάσης 800 V, όπου η κυψέλη υδρογόνου λειτουργεί ως εφεδρική πηγή ενέργειας.
Η απόδοση έχει επίσης αυξηθεί, από 56,8% σε 59,8%, ενώ ο όγκος της μονάδας έχει μειωθεί από 557 σε 300 λίτρα. Αυτό, σε συνδυασμό με την αυξημένη ισχύ, οδηγεί σε ραγδαία βελτίωση της ογκομετρικής πυκνότητας από 0,14 kW/l σε 0,50 kW/l. Το βάρος της κυψέλης είναι 250 κιλά.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η νέα κυψέλη κοστίζει το 1/5 σε σχέση με τη μονάδα που χρησιμοποιήθηκε στο Honda Clarity, το πρώτο μοντέλο της εταιρείας με κυψέλες υδρογόνου, ενώ η διάρκεια ζωής έχει αυξηθεί κατά 66%. Ταυτόχρονα, το συνολικό κόστος παραγωγής έχει μειωθεί στο μισό.

Η Honda δεν αποκάλυψε ακόμη σε ποια μοντέλα θα τοποθετηθεί η νέα μονάδα, ωστόσο επιβεβαίωσε ότι η μαζική παραγωγή θα ξεκινήσει το 2027.