Η κυβέρνηση Meloni σκέφτεται colpo grosso με Kei Cars

Suzuki Kei Car

Σε μία περίοδο που οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη είναι περιορισμένες και η ζήτηση για ηλεκτρικά είναι πολύ χαμηλή, έρχεται μία ενδιαφέρουσα ιδέα αλλά δίχως πρόσφορο έδαφος.

Η Giorgia Meloni εξετάζει τρόπους να δώσει οξυγόνο στην αγορά αυτοκινήτου της γειτονικής χώρας και φαίνεται πως έχει στο μυαλό της μία κατηγορία που γνωρίσαμε μέσω της Ιαπωνίας: τα Kei Cars. Η βάση των παραπάνω είναι μία δημοσιευμένη έκθεση που τιτλοφορείται: «Η τεχνολογική μετάβαση του ιταλικού τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας - Ανάλυση της εφοδιαστικής αλυσίδας, τεχνολογικές πτυχές και εργαλεία πολιτικής». Κι αυτή, καθρεφτίζει τη συγκεκριμένη κατηγορία.

Τι είναι όμως τα Kei Cars; Πρόκειται για μικρά σε μέγεθος αυτοκίνητα, δημιουργημένα για αστικές μετακινήσεις. Μήκους μέχρι τα 3,4 μέτρα και πλάτος μέχρι το 1,48. Έκαναν την εμφάνισή τους στη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1950 και σήμερα, τεχνολογικά έχουν εξελιχθεί πολύ, όντας πια υβριδικά οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε ό,τι αφορά στην Ιταλία, η συζήτηση βέβαια έχει να κάνει αποκλειστικά για ηλεκτρικά. Θα είχαν τα πλεονεκτήματα των ηλεκτρικών τετράκυκλων (όσον αφορά το κόστος, το βάρος και το μέγεθος των μπαταριών) και ταυτόχρονα, με τα συν των αυτοκινήτων πόλης (ευελιξία χρήσης και αριθμός επιβατών). Με πολύ μικρότερες (κάτω από τα 20 kWh) και ελαφρύτερες (κάτω από τα 50 κιλά) μπαταρίες.

Το όλο σκεπτικό εναρμονίζεται με όσα είχε προτείνει εδώ και μερικά χρόνια ο νυν επικεφαλής του Groupe Renault, Luca de Meo: ο Ιταλός μάνατζερ ζητούσε εδώ και καιρό από τις κυβερνήσεις να δημιουργήσουν συγκεκριμένους κανονισμούς, που θα επέτρεπαν την εισαγωγή μικρών ηλεκτρικών οχημάτων πόλης στην αγορά. Φυσικά, δίνοντας και κίνητρα στο αγοραστικό κοινό, όπως μηδενικό φόρο, δωρεάν στάθμευση και φόρτιση, πρόσβαση σε περιοχές περιορισμένης κυκλοφορίας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Στη θεωρία το πλάνο φαντάζει καλό αλλά τι γίνεται στην πράξη; Υπάρχει και στην Ιταλία, όπως και στην Ελλάδα, το πρόβλημα του περιορισμένου δικτύου φόρτισης. Στη χώρα των… μακαρονάδων, υπάρχουν περί τα 60.000 σημεία φόρτισης κι αυτά με ένα μεγάλο ποσοστό που μπορεί να αγγίζει και το 20%, δίχως να λειτουργούν! Αν κι έως τώρα, η Meloni ορθώνει ένα ακόμα μεγαλύτερο εμπόδιο: δεν φέρεται διατεθειμένη να προσφέρει κίνητρα σαν τα παραπάνω. Πράγμα που ενδεχομένως να οδηγήσει σε κατάρρευσης της ιδέας, προτού καν γίνει πράξη.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ