Το τραγικό συμβάν του περασμένου Σαββάτου στα Λιμανάκια επαναφέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση για τοποθέτηση κεντρικών στηθαίων ασφαλείας. Ποια είναι τα κορυφαία που λειτουργούν ως φύλακας άγγελος των οδηγών;
Στο πένθος έχει βυθιστεί ο κόσμος της μοτοσυκλέτας από το τροχαίο δυστύχημα που σημειώθηκε τα ξημερώματα του Σαββάτου (10/6) στα Λιμανάκια και στοίχισε τη ζωή στον 53χρονο Νίκο Τερζόπουλο.
Toyota Yaris έκανε επιτόπου αναστροφή, αφήνοντας μηδενικά περιθώρια αντίδρασης στον 53χρονο μοτοσικλετιστή. Ο τελευταίος, ο οποίος ήταν ιδιαίτερα αγαπητός στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, παρόλο που έφερε πλήρη εξάρτυση, έχασε ακαριαία τη ζωή του.
BUY NOW
Η απώλεια του Νίκου Τερζόπουλου ίσως να είχε αποφευχθεί αν είχε ικανοποιηθεί ένα χρόνιο αίτημα των πολιτών για τοποθέτηση κεντρικών στηθαίων ασφαλείας.
Αυτά θα απέτρεπαν την ιδιαίτερα επικίνδυνη συνήθεια πολλών οδηγών να εισέρχονται στο αντίθετο ρεύμα για προσπεράσεις και στην περίπτωση του Νίκου Τερζόπουλου την επιτόπου αναστροφή του Toyota Yaris.
Οι μπαριέρες, επίσης, παρέχουν ασπίδα προστασίας στους οδηγούς μετριάζοντας τις επιπτώσεις της πτώσης ενός οχήματος πάνω σε αυτές, ενώ τα τελευταία χρόνια γίνονται έρευνες προκειμένου να ενισχυθεί η αποτελεσματικότητά τους.
Την μεγαλύτερη πρόοδο φαίνεται πως έχει καταγράψει η νοτιοκορεατική εταιρεία ΕΤ1 που έχει δημιουργήσει κάποιες κυλινδρικές μπαριέρες οι οποίες λειτουργούν ως ο… φύλακας άγγελος των οδηγών.
Υπό την ονομασία “Rolling Barrier Guardrail System”, η κατασκευή τους βασίζεται σε οριζόντιες μεταλλικές μπάρες, ανάμεσα στις οποίες τοποθετούνται κάθετα περιστρεφόμενοι κύλινδροι. Οι τελευταίοι είναι κατασκευασμένοι από συμπολυμερές αιθυλενίου-οξικού βινυλίου (EVA), ένα υλικό που είναι μαλακό και εύκαμπτο και μεγάλη αντοχή σε ρηγμάτωση καταπόνησης.
Η διάμετρος των κυλίνδρων είναι είτε 34,5, είτε 48 εκ., ενώ έχουν μια κίτρινη ανακλαστική μεμβράνη που τους καθιστά ιδιαίτερα ορατούς κατά τις νυχτερινές ώρες.
Αυτό που καθιστά τους κυλίνδρους ξεχωριστούς είναι η ικανότητά τους να αποσβένουν τη δύναμη κρούσης και να αλλάζουν την τροχιά των οχημάτων που προσκρούουν στις μπάρες, επαναφέροντάς τα στον δρόμο. Ενώ μειώνονται σε σημαντικό βαθμό οι πιθανότητες εμπλοκής του οχήματος σε μια δευτερεύουσα σύγκρουση.
Πέρα από την ασπίδα προστασίας που παρέχουν στους οδηγούς, τα διαχωριστικά στηθαία ασφαλείας διασφαλίζουν ότι τα οχήματα που «πέσουν» σε αυτά θα υποστούν σημαντικά μικρότερες υλικές ζημιές απ’ ότι αν «έπεφταν» στις παραδοσιακές δύσκαμπτες μπαριέρες.
Οι περιστρεφόμενοι κύλινδροι τοποθετήθηκαν πρώτα στη Νότια Κορέα, για να πάρει σειρά η Ευρώπη και η Ινδία.