Η Mazda εξελίσσει κινητήρα Wankel με υδρογόνο

Mazda RX Vision

Πιστή, διαχρονικά, στη φιλοσοφία του περιστροφικού κινητήρα, η Mazda τώρα -σύμφωνα με ιαπωνικά δημοσιεύματα- εξελίσσει και την εκδοχή του με κυψέλες υδρογόνου για να κρατήσει τον Wankel και στην εποχή της βιώσιμης αυτοκίνησης.

Το σταδιακό τέλος των κινητήρων εσωτερικής καύσης μέσα στην προσεχή δεκαετία θα έφερνε και το τέλος του κινητήρα Wankel, ο οποίος ανέκαθεν αποτελούσε κεντρικό στοιχείο διαφοροποίησης της Mazda.

Μέχρι στιγμής υπήρχαν πληροφορίες ότι η εταιρεία της Χιροσίμα θα διατηρούσε τον κινητήρα αυτόν στη ζωή τοποθετώντας τον σε ηλεκτρικά της αυτοκίνητα του μέλλοντος ως range extender (για την επέκταση της αυτονομίας τους), αλλά νέες φήμες που βγαίνουν στην επιφάνεια αναφέρουν ότι ίσως υπάρξει μια καλύτερη λύση: να τροφοδοτείται με ενέργεια από κυψέλες υδρογόνου.

Η Mazda εξελίσσει την τεχνολογία του Wankel κινητήρα με υδρογόνο από το RX-8 Hydrogen RE του 2003
Η Mazda εξελίσσει την τεχνολογία του Wankel κινητήρα με υδρογόνο από το RX-8 Hydrogen RE του 2003
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τεχνικά, είναι εφικτή η σύνδεση των κυψελών υδρογόνου με τις ιδιαιτερότητες του περιστροφικού κινητήρα Wankel, ο οποίος δεν έχει θερμικές εξάρσεις που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε προανάφλεξη του καυσίμου. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μηχανολόγοι και ερευνητές της Mazda εξελίσσουν την τεχνολογία υδρογόνου για τον Wankel από το 2003, οπότε είχαν παρουσιάσει ένα υδρογονοκίνητο RX-8.

Η αναβίωση του περιστροφικού κινητήρα, μετά το τέλος της παραγωγής του RX-8 το 2012, έχει συνοδευτεί με αμέτρητες φήμες τα τελευταία χρόνια. Η Mazda επίσημα δηλώνει αβέβαιη αν και πότε ο κινητήρας αυτός θα επιστρέψει, παρότι στο τέλος του 2020 είχε αναφέρει ότι θα τον ανακαλούσε για να τον τοποθετήσει στο ΜΧ-30 - και είχε επίης, λίγο νωρίτερα, παρουσιάσει το εντυπωσιακό πρωτότυπο RX-Vision.

Παρότι ο περιστροφικός κινητήρας δείχνει ευάλωτος, και μοιάζει αμφίβολο να επιβιώσει από το μεγάλο πέρασμα της αυτοκίνησης στον ηλεκτρισμό, μια υδρογονοκίνητη έκδοσή του ίσως να τον κρατήσει στη ζωή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτό, φυσικά, θα εξαρτηθεί απο την επέκταση του υδρογόνου ως καυσίμου στο μέλλον, αλλά και πάλι η τεχνολογία ενός Wankel υδρογόνου φαντάζει τόσο δαπανηρή που ίσως να συρρικνωθεί, στο τέλος, σε πολύ ακριβά αυτοκίνητα ή σε εκδόσεις περιορισμένων αντιτύπων.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ