Οι κινητήρες βενζίνης όχι μόνο δεν σβήνουν, αλλά εξελίσσονται και για την επόμενη μέρα. Και μια σοβαρή απόδειξη είναι ο νέος περιστροφικός κινητήρας με δύο ρότορες, που παρουσίασε η Mazda.
Η εταιρεία της Χιροσίμα, η Toyota και η Subaru ανακοίνωσαν πριν από λίγες ημέρες ότι θα συνεργασούν για να προσφέρουν νέους, πολύ λιγότερο ρυπογόνους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα λειτουργούν με συνθετικά βιοκαύσιμα, με υδρογόνο και με άλλες βιώσιμες πηγές ενέργειας.
Καθεμία από τις τρεις ιαπωνικές εταιρείες εξελίσσει τον δικό της, διαφορετικό κινητήρα εσωτερικής καύσης για την επόμενη ημέρα - και φυσικά η Mazda προτίμησε τον περιστροφικό Wankel, ο οποίος αποτελεί διαχρονικό ορόσημο της ιστορίας της. Αντίστοιχα, η Toyota επενδύει σε έναν τετρακύλινδρο εν σειρά και η Subaru στον κλασσικό της επίπεδο (boxer) κινητήρα.
BUY NOW
Ο Wankel της Mazda θα είναι, κατά την εταιρεία, “μικρός, ελαφρύς αλλά πανίσχυρος”, και θα υποβοηθάται από ηλεκτροκινητήρα. Ο πρώτος έχει δύο εκδοχές, με έναν ή δύο ρότορες, και θα λειτουργεί με τη χρήση βιώσιμων καυσίμων μηδενικού αποτύπωματος CO2.
Ο κινητήρας του ενός ρότορα θα στέλνει την ισχύ τους απευθείας στους τροχούς, και πιθανότατα θα χρησιμοποιείται για τα SUV και Crossovers της Mazda. Επίσης, θα μπορεί να λειτουργεί και ως range-extender στα ηλεκτρικά της αυτοκίνητα, δηλαδή να υφίσταται για να φορτίζει τη μπαταρία – όπψς συμβαίνει στο νέο Mazda MX-30 R-EV.
Ο κινητήρας με τους δύο ρότορες προορίζεται κυρίως για σπορ αυτοκίνητα - και, σύμφωνα με πληροφορίες, για την επόμενη γενιά της εμβληματικής σειρά RX που παύθηκε το 2012 με το RX-8. Ο συνδυασμός του Wankel με την ηλεκτρική υποβοήθηση βοήθησε σημαντικά τους σχεδιαστές, καθώς έκανε τον πρώτο πιο συμπαγή σε διαστάσεις και συνεπώς επιτρέπει την μείωση του ύψους του καπό για την επακόλουθη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης.
Παράλληλα, ο νέος κινητήρας εξασφαλίζει τη μείωση τόσο του βάρους όσο και του κέντρου βάρους, με την τοποθέτησή του στον εμπρός άξονα και με τη χρήση ξηρού κάρτερ - με όλα τα οφέλη που μπορεί να επιφυλάσσει κάτι τέτοιο για την οδική συμπεριφορά ενός sportscar.
Ο κινητήρας με δύο ρότορες δεν έχει νόημα να χρησιμοποιηθεί ως range-extender, διότι δεν έχει καμία απολύτως χρησιμότητα η αυξημένη του ισχύς. Συνεπώς, πιθανότατα θα τοποθετείται σε κορυφαία σπορ αυτοκίνητα της Χιροσίμα, όπως το αυτοκίνητο παραγωγής που θα προκύψει από το υπέροχο πρωτότυπο Iconic SP του 2023.
Το Iconic SP, μαζί με τα ηλεκτρικά του μοτέρ, φτάνει τους 365 ίππους, ενώ έχει και την ιδανική κατανομή βάρους 50:50. Και, κατά πολλούς, αποτελεί το πρωίμιο της αναβίωσης του συγκλονιστικού RX-7 του 20ού αιώνα.