McLaren 765LT Spider: Η πιο ισχυρή ανοικτή McLaren όλων των εποχών

McLaren 765LT Spider

Η convertible εκδοχή της McLaren 765LT (‘Longtail’) έρχεται με τον ίδιο V8 κινητήρα twin-turbo των 765 ίππων και είναι εξίσου γρήγορη με την Coupe - και εξίσου σπάνια, καθώς θα παραχθεί και αυτή σε μόλις 765 αντίτυπα.

Η Coupe 765LT εξαντλήθηκε σε χρόνο μηδέν μετά την περσινή της παρουσίαση και το ίδιο αναμένεται να γίνει τώρα και με την ανοικτή παραλλαγή της, παρά τις περίπου 365 χιλιάδες Ευρώ που αναμένεται να κοστίζει το ισχυρότερο convertible που το Woking κατασκεύασε ποτέ. Είναι δεδομένο, άλλωστε, ότι το βρετανικό supercar -στις δύο παραλλαγές του- θα μείνει στο μέλλον ως ένα ορόσημο των χρόνων του «κύκνειου άσματος» των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρά την αεροδυναμική παρεμβολή της ανοικτής οροφής, η McLaren ανακοίνωσε ακριβώς τις ίδιες επιδόσεις της 765LT Spider με την Coupe. Οι 765 PS και τα 800 Nm ροπής του V8 της φέρνουν την επιτάχυνση από στάση στα 100 km/h σε 2,8 δευτερόλεπτα και στα 200 km/h σε μόλις 7,2''. Επιταχύνει κατά 15 τοις εκατό ταχύτερα από την 720S, και αυτό από μόνο του είναι αρκετά εντυπωσιακό.

Η McLaren διευκρινίζει ότι η 765LT Spider διατηρεί από την Coupe και τον κεντρικό πυρήνα της φιλοσοφίας κατασκευής της - το υψηλότερο από ποτέ επίπεδο «συμμετοχής» του οδηγού. Οι Longtail είναι προσανατολισμένες προς αυτή την κατεύθυνση με το χαμηλό τους βάρος, την αεροδυναμική και τη ρύθμιση σασί και ανάρτησης για την πίστα.

Στην πρώτη πτυχή, του βάρους, η 765LT δεν έχει καν κλιματισμό και ηχοσύστημα -για να περισώσει 11,5 κιλά- και με τα ανθρακονήματα και τα εξωτικά υλικά της καταφέρνει να ζυγίζει «μόνο» 1.388 κιλά. Αυτό το βάρος είναι 80 κιλά χαμηλότερο από της μικρότερης σε μήκος 720S Spider και μόλις 49 κιλά υψηλότερο από την coupe 765LT, παρά το αυξημένο βάρος του μηχανισμού λειτουργίας της οροφής. Επίσης, επιτυγχάνει την κορυφαία -των ανοικτών supercars- σχέση ισχύος/βάρους με 598 ίππους ανά τόνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Για την ακρίβεια, μπορεί κανείς να βρει ανθρακονήματα σχεδόν παντού: στο δάπεδο του ρύγχους και στο splitter, στις πλαϊνές ποδιές, στους προφυλακτήρες, στον διαχύτη, στην ενεργή πίσω πτέρυγα, ακόμα και στις πιο μικρές λεπτομέρειες - όπως στα πλαίσια των διακοπτών των ηλεκτρικών παραθύρων. Και, φυσικά, στο πλαίσιο των καθισμάτων, που προέρχονται από τη Ρ1 και είναι 18 κιλά ελαφρύτερα από τα καθίσματα της 720S.

Σημαντική περικοπή του βάρους επιτυγχάνει το σύστημα εξάτμισης από τιτάνιο, που είναι 40 τοις εκατό ελαφρύτερο από ένα χαλύβδινο, τα λιγότερο παχιά κρύσταλλα περιμετρικά, το λεπτότερο τούνελ της μετάδοσης, η ελαφρύτερη κατά 3 κιλά μπαταρία ιόντων-λιθίου, αλλά και κυρίως οι ζάντες Ultra-Lightweight που είναι ειδικά εξελιγμένες για την 765LT και κόβουν 22 κιλά -και οι τέσσερις μαζί- από το συνολικό βάρος.

Η δεύτερη πτυχή, της αεροδυναμικής, φέρνει 25 τοις εκατό αύξηση της παραγώμενης άντωσης σε σχέση με την 720S Spider! Η αεροδυναμική απόδοση, λέει η McLaren, δεν διαφέρει από της coupe εκδοχής, και αυτό έγινε εφικτό χάρη στην ρύθμιση της -μεγαλύτερης- πίσω κινούμενης πτέρυγας με βάση τα νέα δεδομένα και τους στροβιλισμούς της ανοικτής οροφής και του διαφοροποιημένου σχεδίου της ουράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο οδηγός, μάλιστα, έχει τη δυνατότητα πατώντας το κουμπί Aero στο κόκπιτ να ενεργοποιήσει την αυξημένη παραγωγή άντωσης (η McLaren το ονομάζει «Driver Downforce»), ρυθμίζοντας τη γωνία της πτέρυγας ώστε να ανακτηθεί ορισμένη από την αεροδυναμική στήριξη που χάνεται με το άνοιγμα της οροφής.

Η τελευταία, παρεμπιπτόντως, είναι φτιαγμένη από -τι άλλο;- ανθρακονήματα και χρειάζεται μόλις 11 δευτερόλεπτα για να ανοίξει ή κλείσει, με ταχύτητα μέχρι 50 km/h. Με το άνοιγμά της φυσικά, και με το κατέβασμα του ηλεκτρικού πίσω παραθύρου, ο οδηγός θα αποκτά ακόμα πιο ενισχυμένη εμπειρία χάρη στον ανεμπόδιστο, πια, ήχο τόσο του κινητήρα όσο και της εξάτμισης τιτανίου, που θα φτάνει στα αυτιά του όπως θα εκρέει από την τετραπλή απόληξη στο κέντρο της ουράς.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Περνώντας στην τρίτη πτυχή, της συμπεριφοράς στην πίστα, η 765LT υιοθετεί όλες τις κορυφαίες επιλογές που τοποθετήθηκαν στην coupe: έχει αποκλειστικά για τα LT ελατήρια και αμορτισέρ, αυξημένο μετατρόχιο εμπρός, χαμηλότερο ύψος του εμπρός άξονα από το έδαφος (πρόκειται για το rake, που χρησιμοποιείται εκτενώς στη F1 για να πετυχαίνει ως έναν βαθμό το ground effect) και ειδικό προγραμματισμό του λογισμικού που ελέγχει την ηλεκτρονική ανάρτηση Proactive Chassis Control II.

Η McLaren εγγυάται ότι το ανθρακονημάτινο πλαίσιο MonoCage II-S δεν στερείται καθόλου από την ακαμψία που θα περίμενε κανείς με την αφαίρεση της οροφής. Το φρενάρισμά, τέλος, της 765LT Spider από τόση ισχύ επιτυγχάνεται από κεραμικά δισκόφρενα κατασκευασμένα από ανθραακονήματα, με τις ίδιες δαγκάνες που έχει και η McLaren Senna και από τα ελαστικά Pirelli P Zero Trofeo R.

Οι τρεις πτυχές της LT (Lightweight) εμπειρίας της McLaren εκφράζονται, έτσι, και στην ανοικτή 765LT. Η ονομασία -και η φιλοσοφία- αυτή έχει τις ρίζες της στις αρχές της δεκαετίας του 1990, και σε μια ακραία ελαφρύτερη έκδοση της αγωνιστικής McLaren F1 GTR. Για πρώτη φορά η LT φιλοσοφία εφαρμόστηκε από τη McLaren το 2015, στην 675LT.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ