Η Meloni καλεί την Toyota να φτιάξει εργοστάσια στην Ιταλία

Toyota RAV4 factory

Η Ιταλίδα πρωθυπουργός Giorgia Meloni συναντήθηκε με τα υψηλόβαθμα στελέχη της Toyota με στόχο να τους προσεγγίσει για την παραγωγή των ευρωπαϊκών τους αυτοκινήτων επί ιταλικού εδάφους.

Την ώρα που η διαμάχη της ιταλικής κυβέρνησης με τη Stellantis καλά κρατεί, λόγω της μεταφοράς της παραγωγής ορισμένων νέων Fiat και Alfa Romeo σε εργοστάσια του ομίλου εκτός Ιταλίας, η πρωθυπουργός της χώρας Giorgia Meloni προχωρά σε πιο αποφασιστικά βήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Giuseppe Sabella, διευθυντής του think-tank της ιταλικής κυβέρνησης για θέματα ανάπτυξης, επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να προσελκύσει την Toyota στη χώρα μετά το ταξίδι της Meloni στην Ιαπωνία τον περασμένο Φεβρουάριο - όπου συναντήθηκε, μεταξύ άλλων, και με τους ηγέτες της Toyota, της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του πλανήτη.

Όπως συμπλήρωσε ο Sabella, η Toyota έχει σοβαρές φιλοδοξίες να επενδύσει στην Ευρώπη για να αυξήσει το μερίδιό της στην αγορά της ηπείρου μας με νέα αυτοκίνητα. Έτσι, στόχος της ιταλικής κυβέρνησης είναι να παραμείνει η Stellantis η πρώτη σε παραγωγή αυτοκινήτων επί ιταλικού εδάφους, αλλά στην αμέσως επόμενη θέση να την πλησιάσει η Toyota.

Μία από τις αιτίες τις αντιδικίας της ιταλικής κυβέρνησης με τη Stellantis είναι η απόφαση της δεύτερης να εισάγει το Leapmotor T03 στην Ευρώπη (μετά την αγορά μεριδίου της κινεζικής Leapmotor), αλλά να το παράγει στην Πολωνία και όχι στο εργοστάσιο του Mirafiori, στο Τορίνο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο Sabella συμπλήρωσε πως ο Carlos Tavares, διοικητής της Stellantis, «είχε δηλώσει πρόσφατα ότι θα έφερνε την παραγωγή του Leapmotor, αν και δεν διευκρίνισε ποιού μοντέλου, στο Mirafiori. Αυτή ήταν η πρόθεση της εταιρείας. Και δεν συνέβη».

Εξάλλου, η Meloni ποτέ δεν είδε με θετικό μάτι την ιδέα της προσέλκυσης ενός κινεζικού κατασκευαστή στην Ιταλία. “Η κυβέρνηση είναι περισσότερο προσανατολισμένη στην ενθάρρυνση αυτοκινητοβιομηχανιών από την Αμερική ή την Ιαπωνία”, συμπλήρωσε ο Sabella, και αυτό διότι θεωρεί ότι η αλυσίδα εφοδιασμού των δυτικών εταιρειών αναδιοργανώνεται για να υπερκαλύψει εκείνη των κινεζικών.

Τέλος, και από πολιτική άποψη η συνεργασία με μια κινεζική εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων μοιάζει μη ταιριαστή με τη “γραμμή” της ιταλικής κυβέρνησης να επιμείνει στην παραγωγή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης - καθώς η Meloni προσπαθεί να πείσει την Ευρωπαϊκή Ένωση να αλλάξει την πορεία της στο θέμα αυτό.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ