Η Mercedes οραματίζεται μηδέν θανάτους στο δρόμο από το 2050

Mercedes EQS ghost

Με το μελλοντικό της όραμα που ονομάζει Vision Zero Project, η Mercedes-Benz στοχεύει μέσα στις τρεις επόμενες δεκαετίες να έχει εξασφαλίσει όλες τις προϋποθέσεις ώστε από το 2050 να μην χάνονται ανθρώπινες ζωές στην άσφαλτο.

Η εταιρεία της Στουτγάρδης ήταν ανέκαθεν πρωτοπόρος στην ασφάλεια των αυτοκινήτων, και το Vision Zero Project εντάσσεται ακριβώς σε αυτή τη φιλοσοφία. Διότι τα αυτοκίνητα έχουν κάνει άλματα ασφάλειας τις τελευταίες δεκαετίες, όμως υπερβολικά πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να χάνουν τη ζωή τους στο δρόμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Κάθε χρόνο σκοτώνονται σε τροχαία δυστυχηματα 1,3 εκατομμύρια άνθρωποι, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Πρόκειται για έναν σοκαριστικό αριθμό, που φυσικά έχει να κάνει με πολλαπλούς παράγοντες - κατάσταση των αυτοκινήτων, ποιότητα των δρόμων, οδηγικά λάθη ή αμέλειες και πολλούς άλλους.

Όμως, η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί διαρκώς να κάνει βήματα στην ενεργητική και παθητική ασφάλεια. Και, προς αυτή την κατεύθυνση, η Mercedes-Benz θέσπισε το πρόγραμμα Vision Zero, το οποίο πριν εξαλείψει πλήρως τους θανάτους στο δρόμο το 2050, προβλέπει τον περιορισμό τους στους μισούς το 2030, σε σχέση με το 2020. Πάντα σε περιπτώσης που αφορούν ένα όχημα της Mercedes, βεβαίως.

Στο πλαίσιο του οράματός της αυτού, η γερμανική εταιρεία ξεκίνησε ήδη να συνεργάζεται με μετόχους και άλλους φορείς και ιδρύματα. Ένας από αυτούς τους συνεργάτες είναι ο Δήμος του Λονδίνου και διάφοροι φορείς ελέγχου της κυκλοφορίας στην Ολλανδία, που παρέχουν στη Mercedes-Benz ανώνυμα δεδομένα από την κυκλοφορία των οχημάτων στη βρετανική πρωτεύουσα και στους ολλανδικούς δρόμους.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αρχικά, η Mercedes-Benz εξέλιξε ένα νέο ψηφιακό εργαλείο που λέγεται «Road Safety Dashboard», το οποίο -με τη συλλογή δεδομένων μόνο από οδηγούς που έχουν ήδη συνεναίσει- ανιχνεύει τα επικίνδυνα σημεία των δρόμων πριν λάβει χώρα ένα σοβαρό ατύχημα. Για παράδειγμα, μια λειτουργία του συστήματος θα είναι να προειδοποιεί τους οδηγούς όταν, κατά τη διάρκεια του χειμώνα, προσεγγίζουν ένα σημείο όπου η άσφαλτος είναι καλυμμένη από πάγο.

Τα δεδομένα αναλύονται μέσω ενός ευφυούς αλγόριθμου, επικεντρωμένα στους ευπαθείς χρήστες του δρόμου -όπως πεζούς και διδυκλιστές- και σε σημεία όπου βρίσκονται νηπαγωγεία, σχολεία και πανεπιστήμια.

Στο όραμα της Mercedes κεντρικό ρόλο, έπειτα, έχουν τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης των αυτοκινήτων που θα εξελιχθούν τις προσεχείς δεκαετίες. Η μελλοντική πλατφόρμα του λογισμικού MB.OS θα αντικαταστήσει τις υπάρχουσες στα αυτοκίνητα της Mercedes, επιτρέποντας στις ηλεκτρονικές τεχνολογίες υποβοήθησης της οδήγησης να επιδρούν αμεσότερα στα σήματα των αισθητήρων του αυτοκινήτου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παράλληλα, υφίσταται και η μονάδα Έρευνας Ατυχημάτων της Mercedes, η οποία λειτουργεί -και εξελίσσεται- από το 1969. Μέσω της αναπαράστασης περισσότερων από 5.000 σοβαρών ατυχημάτων μέχρι σήμερα, η μονάδα αυτή προσπαθεί να κατανοήσει τις ακριβείς αιτίες των ατυχημάτων και δυστυχημάτων, πως επηρεάζονται οι επιβάτες, και πως τα ατυχήματα αυτά θα μπορούσαν να είναι αποφευχθεί.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τον τρόπο αυτό, οι σχεδιαστές και υπεύθυνοι του λογισμικού των αυτοκινήτων έχουν πολύτιμα δεδομένα για την εξέλιξη των νέων τεχνολογιών. Δεδομένα που διαρκώς εμπλουτίζονται, καθώς η γερμανική εταιρεία έχει θεσπίσει ερευνητικές ομάδες και στην Κίνα και την Ινδία, προκειμένου να μελετήσει διαφορετικών τύπων ατυχήματα ανά τον κόσμο. Κι αυτό διότι στις δύο αυτές -και σε αρκετές ακόμη- χώρες σημειώνονται πολύ περισσότεροι θάνατοι ανθρώπων που βρίσκονται στο δρόμο, εκτός του οχήματος.

Το Vision Zero Project είναι ίσως το σημαντικότερο όραμα μιας εταιρείας που ανέκαθεν επικέντρωνε την προσοχή της στην οδική ασφάλεια. Η Mercedes προσέφερε πρώτη τον αερόσακο οδηγού στο μακρινό 1981, το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης το 1999 και πολλές άλλες καινοτομίες, και τώρα ετοιμάζεται να κάνει το μεγάλο πέρασμα στις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ