Η Mercedes θα εξελίσσει θερμικά αυτοκίνητα και πέραν του 2030

Mercedes ICE Engine

Η εταιρεία της Στουτγάρδης έγινε ο νέος μεγάλος όμιλος που επιβεβαίωσε επίσημα ότι θα παρατείνει την κατασκευή αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Ola Kallenius, επιβεβαίωσε και επίσημα ότι η γερμανική εταιρεία θα συνεχίσει να εξελίσσει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης / diesel) για τα θερμικά και υβριδικά αυτοκίνητά της και μετά το 2030.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Ο στρατηγικός στόχος της Mercedes-Benz είναι οι μηδενικοί ρύποι. Αυτό είναι βέβαιο. Ωστόσο, ο μετασχηματισμός μπορεί να χρειαστεί περισσότερο χρόνο του αναμενόμενου» είπε ο Kallenius στο πρόσφατο ετήσιο συνέδριο των μετόχων της εταιρείας.

Έτσι, η Mercedes προστίθεται σε άλλους μεγάλους κολοσσιαίους ομίλους της αυτοκίνησης, από τη Stellantis και τη VW μέχρι τις αμερικανικές Ford και General Motors, που έχουν ήδη ανακοινώσει ότι δεν θα εγκαταλείψουν τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Stellantis έκανε λόγο για “ευελιξία”, η Renault μένει πιστή στους ΚΕΚ και μετά το 2035, ενώ οι Ford, GM για περιορισμό των επενδύσεών τους στην ηλεκτροκίνηση.

Ο λόγος για όλα αυτά, όπως δείχνει και η πτώση των πωλήσεων της Tesla το πρώτο τρίμηνο του 2024, είναι ο σημαντικός περιορισμός της αυξητικής τάσης των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως, το τελευταίο διάστημα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Επιπλέον, μια άλλη σημαντική αιτία φαίνεται να είναι το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν προσφέρουν αρκετά μεγάλο περιθώριο κέρδους στις αυτοκινητοβιομηχανίες - ειδικά στον κατά τον Kallenius «βάναυσο» σκηνικό ανταγωνισμού με τις κινεζικές εταιρείες που έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν τα EV τους σε αρκετά χαμηλότερες τιμές.

Κατά συνέπεια, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, κυρίως για τα υβριδικά αυτοκίνητα, δείχνουν τώρα να έχουν μεγαλύτερο ορίζοντα ζωής. Και η Mercedes θα εξακολουθήσει να τους κατασκευάζει «για όσο καιρό θα τους θέλουν οι πελάτες», σύμφωνα με τον Kallenius.

Για το σκοπό αυτό, η Mercedes θα διαμορφώσει τα εργοστάσιά της έτσι ώστε να μπορούν με σχετική ευελιξία να μετασχηματίζουν τις γραμμές παραγωγής τους μεταξύ θερμικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων - που βασίζονται σε διαφορετικές μεθόδους παραγωγής και χρησιμοποιούν διαφορετικές πλατφόρμες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρόλα τα παραπάνω, πάντως, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων συνεχίζουν να έχουν αυξητικές τάσεις, και σύντομα θα πάρουν σημαντικό μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς. Μάλιστα, η ίδια η Mercedes το 2023 πούλησε 73% περισσότερα EV σε σχέση με το 2022, δηλαδή 240.600 αυτοκίνητα.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ