BMW: Αυτή είναι η νέα πατέντα της για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

BMW ICE engine patent

Η βαυαρική εταιρεία κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας μια νέα λύση για θερμικούς κινητήρες, που φιλοδοξεί να την εφαρμόσει στα αυτοκίνητά της από το 2026.

Την ώρα που οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες γυρίζουν και πάλι το βλέμμα τους στους κινητήρες εσωτερικής καύσης, λόγω της πτώσης του ενδιαφέροντος για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, η BMW δεν χάνει έδαφος σε αυτή την τεχνολογική πορεία και προετοιμάζει μια νέα γενιά κινητήρων που υπόσχονται ακόμη μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Γνωρίζοντας πως στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι σχεδόν αυτοκαταστροφικό να ακολουθείς έναν και μόνο τεχνολογικό δρόμο, και ότι τα περιορισμένα περιθώρια κέρδους κάνουν την πολυτέλεια του λάθους απαγορευτική, οι διοικήσεις των εταιρειών αυτοκινήτων δεν εγκαταλείπουν τους κινητήρες βενζίνης, ή και diesel. Τουλάχιστον των περισσότερων εξ αυτών.

Έτσι και οι Βαυαροί της BMW, εργάζονται τώρα πάνω σε εντελώς νέους ΚΕΚ, σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό Auto Motor und Sport, έχοντας ήδη κατοχυρώσει μια νέα τεχνολογική πατέντα.

Η προσέγγιση της BMW, ανάλογη εκείνης της αντίστοιχης που εξελίσσει η Porsche, αφορά στην τεχνολογία προ-θαλάμου ή προ-ανάφλεξης, που είναι διαδεδομένη -μεταξύ άλλων και- στους κινητήρες της Formula 1, εξασφαίζοντας υψηλή απόδοση.

Η βασική ιδέα είναι ότι πριν από την ανάφλεξη στον κανονικό θάλαμο καύσης του κυλίνδρου, σε έναν μικρό προ-θάλαμο αναφλέγεται μικρή ποσότητα καυσίμου με τη βοήθεια ενός μπουζί. Αυτό είναι κάτι που βοηθά στη μείξη του καυσίμου και αέρα στον κυρίως θάλαμο.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τεχνολογία αυτή προσφέρει υψηλή ομοιογένεια μίγματος, αποφεύγοντας προβλήματα των σύγχρονων κινητήρων άμεσου ψεκασμού - όπως όταν η αναλογία καυσίμου και αέρα διαφέρει σημαντικά κοντά στο μπεκ, αλλά και πιο μακριά.

Εάν επιλυθεί αυτό το πρόβλημα, ο κινητήρας μπορεί να λειτουργεί πιο αποδοτικά, με περισσότερη ισχύ ή χαμηλότερη κατανάλωση για την ίδια απόδοση, καθαρότερη καύση και καλύτερη διαχείριση θερμότητας.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν και η τεχνολογία αυτή είναι δαπανηρή και περίπλοκη, τα ακριβά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, παραδόξως, δίνουν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης μια ευκαιρία να αναπτυχθούν, μιας και είναι πιο φθηνοί και πρακτικοί.

Η BMW κατοχύρωσε το συγκεκριμένο δίπλωμα ευρεσιτεχνίας στην Ευρώπη τον Αύγουστο του 2024, και η τεχνολογία μπορεί να εφαρμοστεί σε οποιονδήποτε κινητήρα με οποιονδήποτε αριθμό κυλίνδρων. Στόχος της είναι να αρχίσει να εφαρμόζει αυτή την τεχνολογία στα μοντέλα παραγωγής της από το 2026, ξεκινώντας με τη νέα γενιά της X5 (G65).

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ