Αποκάλυψη για τη νέα Porsche 911 με το επαναστατικό υβριδικό σύστημα “T-Hybrid”

Porsche 911 T-Hybrid Carrera GTS 2025

Ως ορόσημο της ιστορίας της αυτοκίνησης, η Porsche 911 δεν θα μπορούσε παρά να έχει μια ιδιαίτερα σοφιστικέ και ύψιστης τεχνολογίας υβριδική μονάδα ισχύος. Ας δούμε τι την κάνει τόσο ξεχωριστή.

Το σύστημα “T-Hybrid” της Porsche δεν μοιάζει με κανένα άλλο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Τον καιρό της παρουσίασης της τρέχουσας γενιάς της, της 992, η εταιρεία του Zuffenhausen δεν αισθανόταν ότι η τεχνολογία των μπαταριών της εποχής εκείνης ήταν αρκετή ώστε μια υβριδική 911 να ήταν στο επίπεδο που θα ήθελε η Porsche.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όμως τώρα, ο καιρός έφτασε, η τεχνολογία των μπαταριών εξελίχθηκε (και οι προδιαγραφές ρύπων αυστηροποιήθηκαν) και η υβριδική 911 είναι πραγματικότητα: η Porsche 911 με το υβριδικό σύστημα “T-Hybrid”, η έκδοση 911 Carrera GTS, θα κάνει το ντεμπούτο της το 2025.

Οι σύγχρονοι κινητήρες επιδόσεων δουλεύουν με πλουσιότερο μίγμα καυσίμου-αέρα για να βελτιώσουν την ισχύ τους, αλλά αυτό έρχει εις βάρος των ρύπων. Αυτό δεν μπορούσε να συνεχιστεί, λόγω των νέων προδιαγραφών ρύπων της ΕΕ, κι έτσι η Porsche εξέλιξε το υβριδικό της σύστημα για να προσφέρει επιπλέον ισχύ 64 ίππων σε σχέση με την απερχόμενη Carrera GTS.

Ο ηλεκτροκινητήρας παίρνει την ενέργειά του από μπαταρία 400V χωρητικότητας 1.9 kWh που βρίσκεται κάτω από το καπό, εκεί που βρίσκεται η μπαταρία των 12V στις αμιγώς θερμικές 911. Η πρώτη ζυγίζει λιγότερα από 27 κιλά, ενώ η τελευταία έχει τώρα μεταφερθεί σε ειδικό χώρο πίσω από τα καθίσματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Από εκεί και πίσω, το έργο του επίπεδου εξακύλινδρου μοτέρ των 3.6 λίτρων βοηθά ένας ηλεκτρικός υπερσυμπιεστής και ένας ηλεκτροκινητήρας που έχει ενσωματωθεί μέσα στο κάλυμμα του κιβωτίου ταχυτήτων (αυτόματο 8 σχέσεων διπλού συμπλέκτη).

Ο τελευταίος αποδίδει 53,6 ίππους από το μηδέν, όμως δεν προσφέρει στο αυτοκίνητο τη λειτουργία της αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης - όπως συμβαίνει με το προϋπάρχον plug-in υβριδικό σύστημα “E-Hybrid” της Porsche. Ο θερμικός κινητήρας δεν σβήνει ποτέ, ούτε καν και στην κύλιση (coasting) χωρίς γκάζι.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το ηλεκτρικό Turbo λειτουργεί όπως ένας κλασσικός υπερσυμπιεστής, όμως έχει χωριστεί σε δύο επιμέρους τμήματα και ομοαξονικά ανάμεσά τους έχει τοποθετηθεί ένας ηλεκτροκινητήρας 14,7 ίππων. Με τον τρόπο αυτό περιορίζεται το turbo lag (η ραθυμία πριν ενεργοποίηση του υπερσυμπιεστή), ενώ επίσης το σύστημα μπορεί και να ανακτά (θερμική) ενέργεια και να τη στέλνει πίσω στη μπαταρία.

Η εταιρεία του Zuffenhausen, επίσης, έκανε γνωστό ότι είναι καινούριος και ο θερμικός κινητήρας. Ανήκει μεν στη γνωστή οικογένεια 9Α κινητήρων boxer άμεσου ψεκασμού, αλλά είναι ο πρώτος με τον κωδικό 9A3.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε σχέση με το μοτέρ 3.0 λίτρων 9A2 της προηγούμενης Carrera GTS έχει αυξηθεί η διάμετρος και η διαδρομή στους κυλίνδρους και έτσι και η χωρητικότητα στα 3.6 λίτρα. Και συνεπώς έχει ανέβει και η ισχύς του, στους 478 ίππους - αλλά όχι και η ροπή, που παραμένει στα 570 Nm. Σε συνδυασμό με το υβριδικό σύστημα, συνομικά η 911 “T-Hybrid” αποδίδει 532 ίππους και 610 Nm ροπής - αλλά βεβαίως έχει αυξηθεί και το βάρος, λόγω του υβριδικου συστήματος.

Το "Τ-Hybrid" έκανε περιττό τον κλασσικό ιμάντα, οπότε ο κλιματισμός και η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης λειτουργούν ηλεκτρικά. Έτσι, το ύψος του κινητήρα μειώθηκε κατά 11 εκατοστά (!) και αυτό επέτρεψε στους μηχανολόγους της εταιρείας της Στουτγάρδης να τοποθετήσουν τον εναλλάκτη και το intercooler για την ψύξη του Turbo στο άνω μέρος του κινητήρα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο έλεγχος των βαλβίδων γίνεται με το σύστημα Variocam, όπως και στην μονάδα 4.0 λίτρων της 911 GT3, με καινοτομικό μηχανισμό για το άνοιγμα και το κλείσιμο των βαλβίδων. Το όριο περιστροφής του κινητήρα αυτού είναι στις 7.500 σ.α.λ., αναλλοίωτο σε σχέση με τον 3λιτρο κινητήρα που θα εξακολουθήσει να πυροδοτεί τη βασική 911 Carrera.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρότι το υβριδικό σύστημα της Carrera GTS καταργεί πια το μηχανικό κιβώτιο για αυτή την έκδοση, η Porsche θα συνεχίσει να προσφέρει και στην υβριδική της εποχή την επιλογή μεταξύ πισωκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων. Μαζί με το νέα τεχνολογίας υβριδικό σύστημα “T-Hybrid”, η νέα Carrera GTS αποκτά και σύστημα τετραδιεύθυνσης και μεγαλύτερα (κατά 10 mm) πίσω ελαστικά.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ