Η εταιρεία του Zuffenhausen φιλοδοξεί να κρατήσει την 911 για όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια με θερμικό κινητήρα, στηρίζοντας τις ελπίδες της στα βιώσιμα e-fuels.
Την ώρα που η Porsche -όπως και όλοι οι Γερμανοί και όχι μόνο κατασκευαστές- προγραμματίζει τον πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας της μέσα στην προσεχή δεκαετία, η 911 είναι μια λαμπερή εξαίρεση: θα διατηρήσει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για όσο το δυνατόν περισσότερα χρόνια - και ει δυνατόν για πάντα, χάρη στις επενδύσεις της Porsche στα e-fuels.
H ευρωπαϊκή ένωση έχει αποφασίσει την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρας εσωτερικής καύσης -βενζίνης και diesel- από το 2035, όμως αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Porsche, η Ferrari και η Lamborghini πιέζουν για την εξαίρεση των θερμικών κινητήρων που θα κάνουν καύση των βιώσιμων ηλεκτροκαυσίμων e-fuels.
BUY NOW
Η εταιρεία της Στουτγάρδης επενδύει βαρέως στα συνθετικά e-fuels, για να πετύχει την παράταση του βίου της 911 με θερμικό κινητήρα. Συγκεκριμένα, επένδυσε στην κατασκευή του εργοστασίου e-fuels στη Χιλή, και προγραμματίζει να θεμελιώσει ένα αντίστοιχο στις ΗΠΑ.
Τα συνθετικά ηλεκτροκαύσιμα παράγονται με τη συλλογή του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από την ατμόσφαιρα και τη χρήση υδρογόνου. Ένας κλασσικός κινητήρας μπορεί να λειτουργεί καίγοντας e-fuels χωρίς να χρειαστεί καμία μετατροπή.
Ο επικεφαλής του προγράμματος e-fuels της Porsche Karl Dums είπε, μιλώντας στο προακτορείο Reuters: «Η στρατηγική μας περιλαμβάνει πρώτα και κύρια τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση, αλλά θα κατασκευάζουμε την 911 με κινητήρα εσωτερικής καύσης για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο χρονικό διάστημα».
Η Porsche έχει θέσει στόχο να είναι ηλεκτρικά σε ποσοστό 80% τα αυτοκίνητα που θα πουλάει από το 2030. Μετά την πρώτη ηλεκτρική Porsche, την Taycan που σταδιοδρομεί εδώ και χρόνια, θα ακολουθήσουν οι αμιγώς ηλεκτρικές Macan, 718 Cayman/Boxster και η Cayenne.
Η 911 αντιπροσώπευε το 13% των παγκόσμιων πωλήσεων της Porsche το 2022. Σύντομα η τρέχουσα γενιά της θα δεχθεί ένα φρεσκάρισμα, ενώ στο δεύτερο μισό της δεκαετίας θα έρθει η καινούρια γενιά - στην οποία, κατά πολλούς, η Porsche δεν θα μπορέσει να αποφύγει κάποιου είδους εξηλεκτρισμό συνδέοντας το θερμικό κινητήρα με υβριδικό σύστημα.
Όσο για τα e-fuels, αυτά δεν δέχονται κολοσσιαίες επενδύσεις -αντίστοιχες της ηλεκτροκίνησης- από τις αυτοκινητοβιομηχανίες και η εξέλιξή τους δεν προχωρά με γοργούς ρυθμούς. Έτσι, οι γνώμες διχάζονται: πολλοί ειδικοί εκτιμούν ότι η τιμή τους θα είναι τόσο υψηλή που θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν μόνο οι επιφανείς στα supercars τους, ενώ άλλοι πιστεύουν ότι μπορεί στο μέλλον η ζήτηση να ρίξει την τιμή των e-fuels στα 1-2 ευρώ ανά λίτρο.