Με την αποκάλυψη του NIO EΤ9, μια premium ηλεκτρική liftback μπερλίνα με τιμή άνω των 100.000 ευρώ, η κινεζική εταιρεία φιλοδοξεί να αποτελέσει το εξ ανατολών αντίπαλον δέος των Mercedes και Porsche.
Η ΝΙΟ υποστηρίζει ότι το ΕΤ9 είναι ένα εκλεπτυσμένο, πολυτελές ηλεκτρικό αυτοκίνητο που απευθύνεται στη “νέα γενιά των υψηλού επιπέδου επιχειρηματίες”. Η αλήθεια είναι ότι η κινεζική εταιρεία χρειαζόταν μια τέτοια ώθηση, μετά από μια σειρά οικονομικών δυσκολιών, για να καθιερωθεί ανάμεσα στους premium κατασκευαστές του πλανήτη.
Το ΕΤ9 δεν θα λανσαριστεί στην αγορά πριν από το 2025, όμως αμέσως μετά την επίσημη παρουσίασή του η τιμή της μετοχής της εταιρείας σημείωσε αύξηση 9%. Σημειώνεται ότι η ΝΙΟ πριν από δύο εβδομάδες δέχθηκε την επένδυση ύψους 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων από την επενδυτική εταιρεία CYVN Holdings του Άμπου Ντάμπι, η οποία προφανώς έγινε μεγαλομέτοχος της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
BUY NOW
Η πρεμιέρα του ΕΤ9 έγινε στη διάρκεια της NIO Day 2023. Η νέα ναυαρχίδα της εταιρείας, σύμφωνα με τους Κινέζους, ενσωματώνει “ένα άρτιο πακέτο κορυφαίου εξωτερικού σχεδιασμού, ευρύχωρου εσωτερικού, ξεχωριστής εμπειρίας και αποδοτικής φόρτισης”.
Με μήκος 5,325 μέτρων είναι ένα μεγάλο αυτοκίνητο, σε συνδυασμό με το πλάτος των 2,016 μ. και το ύψος των 1,620 μ., και έτσι ανταγωνίζεται την Porsche Panamera και πολλές από τις νέες Mercedes και BMW. Ο σχεδιασμός του ΕΤ9 έχει το χαρακτηρισμό 'Landjet', με έμφαση στους χώρους, στην πολυτέλεια των υλικών, στην ασφάλεια και στην οδική συμπεριφορά.
Μάλιστα, ο χώρος στο εσωτερικό είναι τόσο μεγάλος που με την τετραθέσια ρύθμιση του εσωτερικού οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους ένα κυκλικό τραπέζι. Αυτή η διαμόρφωση του εσωτερικού ονομάζεται 'Executive Bridge'.
Οι πατέντες διαμόρφωσης του εσωτερικού χώρου είναι συνολικά 24, και εκτός της παραπάνω περιλαμβάνουν και πλάτες των καθισμάτων που πέφτουν σε γωνία 45 μοιρών (μία από τις συνολικά 11 ρυθμίσεις τους) και μεγάλα προσκέφαλα-μαξιλάρια. Επίσης, οι πίσω επιβάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε 7 διαφορετικά επίπεδα ηλιοπροστασίας από τα περιφερειακά κρύσταλλα.
Μια από τις τεχνολογικές καινοτομίες του ΕΤ9 είναι η πρώτη πλήρης αρχιτεκτονική τεχνολογίας 900V της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, που επιτρέπει τη φόρτιση των μεγάλων κυλινδρικών κυψελών της μπαταρίας του σε 5 λεπτά για αυτονομία 255 χιλιομέτρων. Επίσης, το ΕΤ9 εντάσσεται και στο πρόγραμμα ανταλλασσόμενων μπαταριών της ΝΙΟ, όπου αποκτά νέες και πλήρως φορτισμένες μπαταρίες μέσα σε 3 λεπτά. Αυτές είναι λίγες από τις συνολικά 100 νέες τεχνολογίες του ΕΤ9.
Η ΝΙΟ τοποθετεί πλέον στην Κίνα σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών τέταρτης γενιάς που ανέπτυξε σε συνεργασία με τις Geely-Volvo και εξυπηρετούν και άλλες μάρκες, επιτυγχάνοντας τη διαδικασία σε 22% λιγότερο χρόνο, καθώς και ταχυφορτιστές τρομακτικής ισχύος έως και 640 kW που φυσικά είναι υγρόψυκτοι. Η ΝΙΟ σκοπεύει να αναπτύξει το δίκτυό της με 1.000 σταθμούς ανταλλαγής μπαταριών και 20.000 ταχυφορτιστές.
Το ΝΙΟ ΕΤ9 είναι διαθέσιμο για προπαραγγελίες στην Κίνα, με τιμή που ξεπερνά εκεί τις 100.000 ευρώ. Όμως, οι παραδόσεις των πρώτων του αντιτύπων δεν αναμένεται να ξεκινήσουν πριν από το 2025.