Πώς συνδυάζεται ένα από τα πιο εμβληματικά sportscars της σύγχρονης εποχής, η BMW M3, με τις μεταφορικές ανάγκες ενός επαγγελματικού Pick-up; Με το πρωτότυπο αυτό, που παρουσίασε ο τομέας Μ τη δεκαετία του 1980.
Πρόκειται για ένα πρωτότυπο της M3 που έμελλε να γράψει ιστορία: ήταν η πρώτη Pick-up M3, ένα πρωτότυπο όχημα που χρησιμοποιήθηκε για χρόνια σε εμπορικές εκθέσεις και παρουσιάσεις, αλλά δεν έφυγε ποτέ από τα γραφεία της BMW Motorsport στο Garching, κοντά στο Μόναχο.
Οι μηχανικοί επέλεξαν την coupe (δίθυρη) έκδοση της σειράς 3 E30, αλλά όχι τη Μ3 της εποχής (όπως φαίνεται και από τα συμβατικά καθίσματα), ως βάση για αυτό το ιδιαίτερο project. Εν συνεχεία έκοψαν το πίσω μέρος του αυτοκινήτου και το αντικατέστησαν με έναν αλουμινένιο χώρο φόρτωσης.
BUY NOW
Κάτω από το καπό, ωστόσο, εγκατέστησαν τον κινητήρα της M division, τη μονάδα 2.0 λίτρων με 192 ίππους που φορούσε η M3 που πωλούνταν στην Ιταλία και την Πορτογαλία - όπου η φορολόγηση του κυβισμού έκανε αυτή τη λύση προτιμότερη σε σχέση με τον 2.3 S14 με περίπου 200 ίππους.
Αλλά ποιος ήταν ο σκοπός αυτού του ειδικού προγράμματος, της BMW M3 Pick-up; Σύμφωνα με διάφορες εξηγήσεις που έχουν δοθεί από την εταιρεία τα τελευταία 30 χρόνια, οι μηχανικοί σκέφτηκαν ότι θα ήταν ένας καλός τρόπος για τη μεταφορά εξαρτημάτων εντός του εργοστασίου του τομέα Μ.
Το 2012, μετά από 26 χρόνια «εργοστασιακής δουλειάς» για δοκιμές και πειράματα, το πρωτότυπο τέθηκε εκτός λειτουργίας. Όμως η ιδέα ποτέ δεν εγκαταλείφθηκε, καθώς τη θέση της Μ3 Ε30 πήρε ένα άλλο BMW M3 Pick-up, αυτή τη φορά βασισμένο στην E92 που παρουσιάστηκε το 2011.
Η BMW είχε διάθεση να γίνει λίγο παιχνιδιάρικη με το τελευταίο αυτό πρωτότυπο: το έβγαλε να κάνει γύρους στην παλιά πίστα του Nurburgring πολλές φορές, χωρίς καμουφλάζ, και εν συνεχεία παρατηρούσε τις αντιδράσεις του κοινού και των θαυμαστών.