H Alpine, το παρακλάδι επιδόσεων του ομίλου Renault, θα παρουσιάσει τρία νέα ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα μέσα στα προσεχή τέσσερα χρόνια - τα οποία θα βρίθουν από την τεχνολογία που η εταιρεία εξελίσσει στη Formula 1.
Όπως η συντριπτική πλειοψηφία των ευρωπαίων κατασκευαστών, η Alpine θα κάνει την πλήρη στροφή προς την ηλεκτροκίνηση μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Τα πρώτα της ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι ένα κλασσικό χαμηλό σπορ αυτοκίνητο -που θα κατασκευάσει σε συνεργασία με τη Lotus, η οποία ανήκει πια στον όμιλο Geely-, ένα hot hatch βασισμένο πιθανότατα στο νέο ηλεκτρικό Renault 5, και ένα Crossover.
Και τώρα, η Alpine κάνει γνωστό ότι θέλει να ενσωματώσει στα νέα της αυτά τετράτροχοα δημιουργήματα όσο το δυνατόν περισσότερη από την τεχνολογία που εξελίσσεται για την Alpine F1 τόσο από τον τομέα κινητήρων της Renault στο Viry της Γαλλίας, όσο και από τον τομέα αμαξωμάτων από την αγωνιστική ομάδα στο Enstone της Βρετανίας.
BUY NOW
Όπως υποστηρίζει μάλιστα ο τεχνικός διευθυντής της Alpine F1, Matt Harman, αυτή η μεταφορά τεχνολογίας δεν θα είναι ήπια και θεωρητική, αλλά απτή, εις βάθος και κρίσιμη για το σχεδιασμό και τη μηχανολογία των νέων αυτοκινήτων παραγωγής της Alpine.
«Η ομάδα αεροδυναμιστών της Α522 (σ.σ.: του φετινού μονοθεσίου F1) στο Enstone μόλις τελείωσε ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα για τα αυτοκίνητα παραγωγής της Alpine, και σύντομα θα ασχοληθεί και με ένα ακόμη», λέει ο Harman. «Φέρνουμε σε επαφή αυτές τις δύο ομάδες ανθρώπων, για την έρευνα τόσο μέσω της αεροσήραγγας όσο και μέσω του ψηφιακού προγράμματος CFD (computational fluid dynamics).
»Είναι μια αληθινά καλή συνεργασία, και είναι καλή για τους αεροδυναμιστές. Τους δίνει μια διαφορετική οπτική γωνία, φρεσκάρει τη σκέψη τους. Το απολαμβάνουν να εργάζονται σε αυτά τα προγράμματα, οπότε θα συνεχίσουμε. Για την ακρίβεια, είναι πιθανό να επεκτείνουμε ακόμα περισσότερο την εξειδίκευσή μας στα αυτοκίνητα δρόμου», συμπληρώνει.
Η αεροδυναμική είναι απολύτως κρίσιμη για τη βελτίωση της αυτονομίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, και αυτός είναι ένας καίριος τομέας εφαρμογής της σχεδιαστικής τεχνογνωσίας των αεροδυναμιστών του Enstone. Μάλιστα, δεν αποκλείεται το πρόγραμμα της Alpine στο οποίο συνέβαλλαν οι τελευταία να είναι το εντυπωσιακό, πρόσφατο πρωτότυπο hypercar υδρογόνου A4810.
Παράλληλα, με την αυξημένη επιρροή της ηλεκτροκίνησης στη Formula 1 η διασταύρωση πληροφοριών είναι όχι μόνο λογική αλλά και αποδοτική, λέει ο CEO της Alpine, Laurent Rossi. Και ο λόγος για αυτό είναι ότι τα συστήματα ηλεκτροκίνησης και οι μπαταρίες της F1 είναι πολύ λιγότερο πολύπλοκα σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης V6 1.6 Turbo, που σημαίνει ότι μπορούν να μεταφερθούν σχεδόν αυτούσια στα αυτοκίνητα παραγωγής.
«Όλα έχουν να κάνουν με το πότε μπορείς να απελευθερώσεις την ηλεκτρική ενέργεια και να τη μετατρέψεις σε άμεση διαθέσιμη ροπή. Πόση από τη φόρτιση της μπαταρίας μπορείς να ανακτήσεις. Και πόση αυτονομία μπορεί αυτό να σου χαρίσει», εξηγεί ο Rossi. «Όλα αυτά είναι κοινά. Μεταφέρουμε ευρήματα για τον ηλεκτρικό από την πίστα στο δρόμο και από το δρόμο στην πίστα».
Ο Harman υπογραμμίζει, σχετικά: «Η μεταφορά τεχνογνωσίας είναι πολύ μεγάλη, ειδικά σχετικά με τους ηλεκτροκινητήρες. Δηλαδή το MGU-K στη Formula 1. Η εξέλιξη και η τεχνολογία αυτών των μονάδων προχωρά ραγδαία. Όπως επίσης και η τεχνολογία της μπαταρίας και η θερμική διαχείρισή της. Θα άρεσε σε όλους μας να είχαμε ηλεκτρικά, αλλά ανησυχούμε λίγο για την αυτονομία τους γενικώς - αλλά η αυτονομία διαρκώς βελτιώνεται με αυτή την πρόοδο».
Πέραν της Alpine, αξίζει να σημειώσουμε ότι η Mercedes-AMG καταβάλλει προσπάθειες να μεταφέρει τη σχεδιαστική φιλοσοφία (split-turbo) του V6 κινητήρα της F1 και στα αυτοκίνητα παραγωγής, ενώ η Aston Martin έχει υιοθετήσει αεροδυναμικές αρχές από τα μονοθέσια της Formula 1 στο σχεδιασμό του τελευταίου της hypercar, Valkyrie.
Όμως, ακριβώς επειδή είναι πολύ λιγότερο περίπλοκη, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να βρει πιο εύκολη και άμεση εφαρμογή στα αυτοκίνητα παραγωγής. Αυτό θα είναι άλλο ένα βήμα στην πορεία αναγέννησης και καθιέρωσης της Alpine στα ανώτερα επίπεδα των σπορ αυτοκινήτων, μετά την αναμφίβολα επιτυχία της Α110 που «κοιτάζει στα μάτια» την Porsche 718 Cayman.