Το ηλιακό αυτοκίνητο Sono Sion θα κοστίζει 25 χιλιάδες ευρώ

Sono Sion Production

Η γερμανική Sono Motors αποκάλυψε την τελική έκδοση παραγωγής του Sion, του ηλεκτρικού αυτοκινήτου με ηλιακά panels, καθώς και ένα αντίστοιχο kit φωτοβολταϊκών για λεωφορεία.

Το Sono Sion έχει κλείσει ήδη 6 χρόνια από την πρώτη του εμφάνιση, το 2016, και τώρα ήρθε η στιγμή να περάσει στην παραγωγή με σκοπό να διατίθεται ως ένα προσιτό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που αξιοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια -με το καλυμμένο από φωτοβολταϊκά αμάξωμά του- για τη φόρτιση των μπαταριών του.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Συγκεκριμένα, διαθέτει στις επιφάνειές του 456 ηλιακές κυψέλες, οι οποίες συλλέγουν την ενέργεια του ηλίου για να συμβάλλουν στη φόρτιση της μπαταρίας των 54 kWh. Η τελευταία είναι μεγαλύτερη τώρα σε σχέση με των πρωτοτύπων (35 kWh) και προσφέρει αυτονομία 305 χιλιομέτρων.

Η ενέργεια που προκύπτει από τον ήλιο χαρίζει κατά μέσο όρο 112-245 χιλιόμετρα την εβδομάδα, που δεν είναι λίγα. Είναι, μάλιστα, αρκετά -σύμφωνα με τη Sono- ώστε οι ιδιοκτήτες του Sion να χρειάζεται να το φορτίζουν τέσσερις φορές λιγότερο σε σχέση με τα ηλεκτρικά της κατηγορίας με την ίδια χωρητικότητα μπαταρίας.

Το Sion επιδέχεται φόρτιση της τάξης των 11 kW σε wallbox ή 75 kW σε ταχυφορτιστή, ενώ παρέχει και τη δυνατότητα αμφίδρομης φόρτισης - που σημαίνει ότι μπορεί και το ίδιο να παρέχει ρεύμα σε άλλες ηλεκτρικές συσκευές, στο σπίτι ή σε άλλα ηλεκτρικά οχήματα, με προχή μέχρι 11 kW. O ηλεκτροκινητήρας του έχει ισχύ 163 ίππων και ροπή 270 Nm.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τελική έκδοση παραgωγής του Sono Sion έχει ανασχεδιαστεί σε σχέση με όλα τα προηγούμενα πρωτότυπά του. Είναι πιο λιτή, με νέα φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, πιο τετραγωνισμένο ρύγχος, και διαθέτει λίγο διαφορετικό διαχύτη, χειρολαβές και πρίζα φόρτισης.

Η εταιρεία του Μονάχου, επίσης, υποστηρίζει ότι το εσωτερικό είναι τώρα πιο ευρύχωρο για τους επιβάτες, χάρη στα νέα καθίσματα, και διαθέτει περισσότερους χώρους για μικρά αντικείμενα. Το τιμόνι είναι επίσης ανασχεδιασμένο, και έχουν γίνει επίσης και αλλαγές στην κεντρική κονσόλα. Το ταμπλό εξακολουθεί να διαθέτει δύο ψηφιακές οθόνες - μία για τον πίνακα οργάνων και μία για τα πολυμέσα.

Μετά από την παρουσίαση αυτής της τελικής έκδοσης παραγωγής, η γερμανική εταιρεία θα κατασκευάσει έναν στόλο αυτοκινήτων για τις δοκιμές εξέλιξής του σε ακραίες συνθήκες στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ. Μετά από αυτές, θα ακολουθήσουν δοκιμές πρόσκρουσης, εξέλιξη του αυτοκινήτου σε διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες καθώς και της οδικής του συμπεριφοράς, και τέλος η έκδοση των τελικών εγκρίσεων τύπου.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Sono Motors υπολογίζει το Sion θα είναι έτοιμο να βγει στην παραγωγή σε περίπου ένα χρόνο, το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Θα κατασκευάζεται στη Φινλανδία, και στόχος της εταιρείας είναι σε χρονικό διάστημα επτά ετών να παραχθούν 257.000 αντίτυπά του. Ήδη τα 19 χιλιάδες από αυτά έχουν δεσμευθεί με προπαραγγελίες. Η τιμή του θα είναι ιδιαίτερα προσιτή, καθώς η εταιρεία του Μονάχου φιλοδοξεί να το διαθέτει έναντι 25.126 ευρώ.

Μαζί με την έκδοση παραγωγής του Sion, η Sono Motors παρουσίασε και το κιτ ηλιακών panels για λεωφορεία και άλλα μεγάλα οχήματα, μετά από τις πρώτες δοκιμές του συστήματος πριν από λίγους μήνες. Αυτό μπορεί να τοποθετηθεί ως πρόσθετο σε ήδη υπάρχοντα λεωφορεία, για να μειώσει το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα. Μπορεί να εφαρμοστεί στα περισσότερα λεωφορεία 12 μέτρων που κυκλοφορούν, όπως στα Mercedes-Benz Citaro και MAN Lion City.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αποτελείται από φωτοβολταϊκά panels συνολικής επιφάνειας 8 τ.μ. που έχουν δυναμική 1.4 kW και μπορούν να παρέχουν την ενέργεια που απαιτείται για τη λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων του λεωφορείου, καθώς και του συστήματος κλιματισμού του. Κατά τη Sono, τα φωτοβολταϊκά αυτά μπορούν να περισώσουν 1.500 λίτρα diesel καυσίμου, δηλαδή 4.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα, από κάθε λεωφορείο ανά έτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η τιμή του ηλιακού kit των λεωφορείων δεν έχει αποκαλυφθεί ακόμα, αλλά η γερμανική εταιρεία υποστηρίζει ότι η επένδυση μπορεί να αποσβεστεί σε ορίζοντα 3-4 ετών, αναλόγως της λειτουργίας του οχήματος και των τιμών των καυσίμων.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ