Στο τραπέζι των συζητήσεων με τον Elon Musk φαίνεται πως βρίσκεται η Ιταλία, προκειμένου να εντάξει στους κόλπους της ένα ακόμα μεγάλο αυτοκινητικό brand.
Ακόμα πιο δυναμικό ρόλο στα αυτοκινητικά δρώμενα είναι αποφασισμένη να διαδραματίσει η Ιταλία, με τη γειτονική χώρα να προσπαθεί να προσελκύσει και άλλους κατασκευαστές πέρα από τη Stellantis η οποία αποτελεί τη ραχοκοκκαλιά της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Στόχος των Ιταλών είναι να αυξήσουν την ετήσια παραγωγική τους ικανότητα σε 1,3 εκατ. αυτοκίνητα, και στο πλαίσιο αυτό έχουν απευθύνει πρόσκληση σε μεγάλους παίκτες της αγοράς.
BUY NOW
Ο υπουργος Βιομηχανίας της Ιταλίας, Adolfo Urso, δήλωσε ότι η χώρα βρίσκεται εδώ και αρκετούς μήνες σε επικοινωνία με την Tesla, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι τον Δεκέμβριο του 2023 ο ισχυρός άνδρας της μάρκας, Elon Musk, είχε επισκεφθεί τη Ρώμη.
Πρόκειται για μια επίσκεψη που είχε γίνει στο πλαίσιο της εθνικής εκδήλωσης του τμήματος νεολαίας της Δεξιάς του πρώην κόμματος Εθνική Συμμαχία, που εδραιώθηκε από την ίδια την Τζόρτζια Μελόνι το 1998.
Ο Urso διευκρίνισε επίσης ότι η ιταλική κυβέρνηση βρίσκεται σε συζητήσεις και με τρεις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, χωρίς βέβαια να τις κατονομάζει.
Παρ’ όλα αυτά, ο Γενικός Διευθυντής της BYD Ευρώπης, Michael Shu, μιλώντας στο Reuters, γνωστοποίησε ότι η ιταλική κυβέρνηση είχε έρθει σε επαφή με την εταιρεία, όσο αναζητούσε το μέρος όπου θα κατασκεύαζε το πρώτο εργοστάσιό της στην Ευρώπη.
Τελικά η BYD επέλεξε την Ουγγαρία, και με δεδομένο ότι δεν έχει στα άμεσα σχέδιά της ένα δεύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο, η παρουσία της μέσω εργοστασίου στην Ιταλία δεν συγκεντρώνει πολλές πιθανότητες υλοποίησης.
Η Stellantis, η οποία αυτή τη στιγμή είναι ο μόνος μεγάλος κατασκευαστής που δραστηριοποιείται στην Ιταλία, το 2023 κατασκεύασε στα εργοστάσιά της στη χώρα 751.384 οχήματα (αυτοκίνητα και βαν), ένας αριθμός ιδιαίτερα μεγάλος, ο οποίος ωστόσο απέχει από τα μεγαλεπήβολα σχέδια της κυβέρνησης για ετήσια παραγωγή 1,3 εκατ. αυτοκινήτων.
Υπενθυμίζεται ότι η Stellantis ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας συγχώνευσης 50%-50% μεταξύ του Ιταλο-Αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA.
Στους κόλπους του ομίλου εσωκλείονται κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Peugeot, η Opel, η Citroen, η DS, η Fiat, η Alfa Romeo, η Jeep και η Abarth.