Κατασκευάζοντας συνολικά 787,800 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο μόνο τον φετινό Απρίλιο, και πουλώντας πάνω από 800 χιλιάδες αυτοκίνητα τον ίδιο μήνα, η Toyota Motor Company έσπασε ξανά τα ρεκόρ.
Η παραγωγή του Απριλίου του 2023 ήταν αυξημένη κατά 13,8% σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2022, γεγονός που η ιαπωνική εφημερίδα Japan Times αποδίδει στον τερματισμό της πανδημίας του κορονοϊου και στην εν μέρει κάλυψη των ελλείψεων από microchips των τελευταίων ετών.
Σε απόλυτους αριθμούς η παραγωγή εκτός Ιαπωνίας της Toyota τον Απρίλιο αυξήθηκε -κατά 14,7%, στα 514,738 οχήματα- στην Ευρώπη, στην Κίνα και στη Βόρεια Αμερική. Ειδικά στην Κίνα, χάρη στην άρση των μέτρων της καραντίνας, η αύξηση άγγιξε αυτό το μήνα το 51,9%. Στην Ιαπωνία κατασκευάστηκαν 273,062 οχήματα, 12,2% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρσι.
BUY NOW
Για το τρέχον έτος παραγωγής, που τελειώνει το Μάρτιο του 2024, η Toyota έχει θέσει στόχο να κατασκευάσει συνολικά 10,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα με το σήμα της Toyota και της Lexus- και να αγγίξει τις 10,4 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως.
Στο προηγούμενο έτος παραγωγής (Απρίλιος 2022-Μάρτιος 2023) η Toyota και οι θυγατρικές της -Daihatsu και Hino- σημείωσαν άλλο ένα ρεκόρ παραγωγής (10,73 εκατομμύρια) και πωλήσεων (10,56 εκατομμύρια οχήματα). Ποτέ άλλοτε στην ιστορία της η Toyota δεν είχε πετύχει τόσο υψηλούς αριθμούς, και έσπασε τα αντίστοιχα ρεκόρ που είχε πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, το 2018.
Επιστρέφοντας στον Απρίλιο του 2023, οι πωλήσεις στην Ιαπωνία αυξήθηκαν κατά 21,5% (στα 125.326 οχήματα) και στην Κίνα κατά 46,3% (162.554 οχήματα), με αποτέλεσμα οι παγκόσμιες πωλήσεις της εταιρείας να γνωρίσουν αύξηση κατά 4,9% - παρότι υπήρξαν μικρές μειώσεις στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι πωλήσεις των υβριδικών αυτοκινήτων της εταιρείας, όπως είναι η νέα γενιά του Toyota Prius, διευρύνθηκαν στο τεράστιο ποσοστό του 59,2% σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο, αγγίζοντας τα 125.326 αυτοκίνητα.
Βελτίωση παρουσίασαν και οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών Toyota και Lexus εκτός Ιαπωνίας, που έφτασαν τις 8.584 μονάδες τον Απρίλιο. Έτσι, η ιαπωνική εταιρεία για πρώτη φορά ξεπέρασε το 1% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχοντας ήδη θέσει στόχο να αυξήσει τη γκάμα των EV της για να καταφέρει να μειώσει τη μεγάλη της απόσταση πωλήσεων από την Tesla.