Αφαιρόντας ένα πεντάλ και προσθέτοντας δύο σχέσεις, το νέο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της Toyota έκανε το ντεμπούτο του στην GR Corolla. Όμως, οι Ιάπωνες πιστεύουν ότι το μηχανικό 6 σχέσεων θα παραμείνει μακράν δημοφιλέστερο στους αγοραστές.
Για την ακριβεία, η διοίκηση της εταιρείας του Τόκιο υπολογίζει ότι 8 στα 10 GR Corolla που θα πωλούνται εφεξής, θα παραγγέλνονται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Λογικό, μιας και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που έχει στον πυρήνα του την αγνή -και αρκετά ωμή- σπορ οδηγική αίσθηση.
Εξάλλου, για τους ενθουσιώδεις με την οδήγηση το μηχανικό κιβώτιο είναι μια παραδοσιακή πολυτέλεια που εξαφανίζεται γρήγορα. Κι επιπλέον, είναι και πιο οικονομικό - αν υποθέσουμε ότι οι αγοραστές της GR Corolla δίνουν και τόση σημασία στα περίπου 1.800 ευρώ της διαφοράς (στην Αμερική) από την αυτόματη έκδοση.
BUY NOW
Οπότε, προκύπτει το ερώτημα: γιατί η Toyota GR προχώρησε στην απόφαση να τοποθετήσει το αυτόματο κιβώτιο στην GR Corolla; Η απάντηση είναι για να ανταγωνιστεί, κυρίως στις ΗΠΑ, αντίστοιχες αυτόματες hot-hatch επιλογές όπως τα Subaru WRX και Volkswagen Golf GTI.
Πέρα από τις προφανείς διαφορές μεταξύ αυτόματου και χειροκίνητου κιβωτίου, η GR Corolla έχει και άλλες λεπτομέρειες που είναι μοναδικές για κάθε κιβώτιο. Για το 2025, το χειροκίνητο κιβώτιο αποκτά συμπλέκτη ταχύτερης επαναφοράς, ενώ το αυτόματο διαθέτει ψύκτη κιβωτίου. Και τα δύο κιβώτια μπορούν να εξοπλιστούν με ένα δευτερεύον σύστημα ψύξης -έναντι 600 δολαρίων στις ΗΠΑ.
Το αυτόματο προσθέτει επίσης τη λειτουργία launch control, για άρτιες εκκινήσεις, η οποία δεν είναι διαθέσιμη στο χειροκίνητο iMT. Το τελευταίο διαθέτει συγχρονισμό κατεβάσματος ταχυτήτων με αντιστοιχία στροφών (rev-matching).
Η Toyota, λοιπόν, πιστεύει ότι το 80% των πελατών θα επιλέξει την επιλογή χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων, αλλά μόνο ο χρόνος θα δείξει πόσο καλά γνωρίζει η εταιρεία τους πελάτες της.