Η ιαπωνική εταιρεία διέθεσε τον αστρονομικό αριθμό των 11,23 εκατομμυρίων αυτοκινήτων το 2023, διατηρώντας την πρωτιά στις παγκόσμιες πωλήσεις και αφήνοντας τη δεύτερη (Volkswagen Group) σε σημαντική απόσταση πίσω της.
Συγκεκριμένα, ο γερμανικός όμιλος πούλησε τη χρονιά που πέρασε δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα (9,24 εκατομμύρια) σε σχέση με την Toyota, καθώς η ιαπωνική εταιρεία γνώρισε ιδιαίτερη άνθηση στις αγορές της Βόρειας Αμερικής, της Ευρώπης και της Ιαπωνίας.
Από τα 11,23 εκατομμύρια πωλήσεις του ομίλου Toyota, οι 824.258 ήταν αυτοκίνητα με το σήμα της Lexus. Οι θυγατρικές του ομίλου Daihatsu και Hino πούλησαν 790.441 και 135.203 αυτοκίνητα αντίστοιχα. Έτσι, η ιαπωνική εταιρεία συνέχισε την αυξητική τάση των πωλήσεων που παρατηρεί κάθε χρόνο από το 2011, με εξαίρεση το 2020 λόγω της πανδημίας.
BUY NOW
Οι πωλήσεις της το 2023 σημείωσαν, συγκεκριμένα, αύξηση 7,7% σε σχέση με το 2022. Η αύξηση ήταν εντυπωσιακή (29,8%) στην Ιαπωνία, ενώ στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ ήταν 9,1% και 7% αντίστοιχα. Παράλληλα, λόγω και της άνθισης των κινεζικών εταιρειών, οι πωλήσεις της Toyota στην Κίνα μειώθηκαν κατά 1.7%.
Η τεράστια επιτυχία της Toyota σημειώθηκε παρότι η εταιρεία διαθέτει πολύ λιγότερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Για την ακρίβεια, από τα 11,23 εκατ. πωλήσεις της, μόλις τα 104.018 αυτοκίνητα ήταν ηλεκτρικά. Αντιθέτως, πούλησε 3,42 εκατομμύρια υβριδικά (HEV), 26,859 ήπια υβριικά (MHEV) και 124.755 plug-in υβρικά (PHEV). Όλα τα υπόλοιπα ήταν αμιγώς θερμικά, και ελάχιστα υδρογόνου.
Όσον αφορά στην παραγωγή, το 2023 ο όμιλος Toyota κατασκεύασε συνολικά 11,51 εκατομμύρια αυτοκίνητα, που ήταν σημαντικά περισσότερα από τα 10,61 εκατομμύρια που παρήγαγε το 2022. Από αυτά, τα 4,3 εκατομμύρια κατασκευάστηκαν στην Ιαπωνία και τα 7,2 εκατ. σε άλλες χώρες.