Η πίστη της Toyota στην hybrid τεχνολογία είναι διαχρονική και ακλόνητη, και σε μια εποχή που επιβραδύνονται οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οι Ιάπωνες κάνουν ολομέτωπη επίθεση με υβριδικά κάθε είδους.
Η ιαπωνική ανακοίνωσε ότι μέχρι το 2030 θα προσφέρει όλα τα μοντέλα της γκάμας της σε υβριδικές εκδόσεις στην τεράστια αμερικανική αγορά. Ενδεικτικό είναι ότι στις ΗΠΑ η Toyota και η Lexus κατέχουν σχεδόν το 60% της αγοράς υβριδικών αυτοκινήτων.
Οι πωλήσεις των HEV και PHEV οχημάτων της εταιρείας αυξήθηκαν στην Αμερική κατά 66% το πρώτο εξάμηνο του 2024, φτάνοντας τις 410.000 μονάδες. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έπαιξε το νέο μοντέλο Camry, το οποίο πωλείται αποκλειστικά ως υβριδικό.
BUY NOW
Έτσι ο Kevin Butt, διευθύνων σύμβουλος της Toyota Motor Βόρειας Αμερικής, δήλωσε στο δίκτυο Nikkei Asia ότι το χαρτοφυλάκιο υβριδικών αυτοκινήτων της μάρκας θα επεκταθεί τα επόμενα χρόνια - ωστόσο, δεν διευκρίνισε με ποια μοντέλα.
Τα στατιστικά πωλήσεων δείχνουν ότι από τον Ιανουάριο έως τον Ιούνιο του 2024, η Toyota κατείχε το 15% της συνολικής αγοράς επιβατικών οχημάτων στη Βόρεια Αμερική, με τα υβριδικά να αντιπροσωπεύουν το 33% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.
Έτσι, μέχρι το 2030 η Toyota σχεδιάζει περίπου το 80% των πωλήσεών της στη Βόρεια Αμερική να είναι εξηλεκτρισμένα (μαζί με τα αμιγώς ηλεκτρικά). Σημαντικό ρόλο στην απόφαση της Toyota να επενδύσει στα υβριδικά παίζει και η πιθανότητα επιστροφής του Donald Trump στην προεδρία των ΗΠΑ, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα.
Σημαντικό μερίδιο της επιτυχίας της Toyota στις ΗΠΑ έχει το RAV4: το πρώτο εξάμηνο του 2024, το ιαπωνικό C-SUV αντιπροσώπευε σχεδόν το ένα τέταρτο των πωλήσεων της Toyota στις ΗΠΑ με 248.295 μονάδες (+33%) - και από αυτές, οι 111.526 ήταν υβριδικές εκδόσεις και οι 17.074 ήταν plug-in υβριδικές. Αυτό σημαίνει ότι το 52% των RAV4 που πουλήθηκαν ήταν εξηλεκτρισμένα.
Κατά συνέπεια, όπως είναι λογικό, η Toyota ανακοίνωσε ότι η νέα γενιά του RAV4 -που προγραμματίζει για το 2025- δεν θα υποστεί σημαντικές αλλαγές σε σύγκριση με την τρέχουσα. Καθώς το SUV αυτό μπορεί να σπάσει το φράγμα των 500.000 πωλήσεων φέτος στις ΗΠΑ, είναι λογικό η εταιρεία να ακολουθεί μια προσεκτική προσέγγιση, δίνοντας προτεραιότητα στις στρατηγικές βελτιώσεις παρά στις ριζικές αλλαγές.
«Το RAV4 είναι εύκολο. Έχουμε άλλα τμήματα προϊόντων που είναι δύσκολα, αλλά ο πελάτης δείχνει ξεκάθαρα τι θέλει με το RAV4 - μέγεθος, συσκευασία, επίπεδο απόδοσης, τεχνολογία. Επομένως δεν θέλουμε να ανακατέψουμε την τράπουλα, αν πρέπει να αλλάξουμε κάτι, δεν θα ήταν μια δραματική αλλαγή», είπε στο δίκτυο Auto News ο Cooper Ericksen, επικεφαλής σχεδιασμού της Toyota Motor Βόρειας Αμερικής.