Η Volkswagen είχε τη δική της BMW M5 με μοτέρ W10 (video)

bmw m5 e39

Απίστευτο κι όμως αληθινό. Πολύ πριν το Dieselgate, τους αυστηρότερους κανονισμούς ρύπων, αλλά και τον περιορισμό του budget, η Volkswagen είχε κατασκευάσει μια 10κύλινδρη Μ5, προτού το κάνει η BMW.

Υπό την ηγεσία του Ferdinand Piech, δεν υπήρχαν όρια. Βέβαια ήταν και εντελώς διαφορετικές οι εποχές. Όμως το Group πειραματίστηκε με αρκετά… «διασκεδαστικά» πράγματα. Είχαμε sedan W8 και W12, SUV με 10κύλινδρους και 12κύλινδρους πετρελαιοκινητήρες, μέχρι R8 με 12κύλινδρο TDI. Δημιουργήθηκε η μοναδική Bugatti Veyron W16, ενώ υπήρξε και πρωτότυπο μοντέλο με W18, που δεν μπήκε τελικά ποτέ στην παραγωγή.

Επανερχόμαστε στον κόσμο του βενζινοκινητήρα W10. Έχει πλέον αποκαλυφθεί στην πραγματικότητα, διότι κυκλοφορούσαν τόσο καιρό φήμες, ότι η VW είχε τοποθετήσει ένα τέτοιο μοτέρ στην Μ5, πριν η BMW παρουσιάσει την Ε60/Ε61 με τον ατμοσφαιρικό V10. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο εμφανίστηκε αρχικά προς πώληση το 2023 και τώρα το Drivetribe, είχε την ευκαιρία να το δοκιμάσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η εταιρία είχε φτιάξει τουλάχιστον τρία μοτέρ W10, όπου το ένα από αυτά μπήκε στην BMW M5 E39. Εύλογα θα ρωτήσετε, γιατί όμως; Ο λόγος είναι πως στην γκάμα της δεν υπήρχε ένα αντίστοιχο sedan υψηλών επιδόσεων. Το Phaeton ήρθε αργότερα και η Porsche Panamera εμφανίστηκε το 2009.

Το θέμα είναι πως ο κινητήρας αυτός απέδιδε 530 ίππους στον στρόφαλο (480 στους τροχούς). Περισσότερους δηλαδή από τους μετέπειτα… 507 μόνο, που είχε τελικά η κανονική Μ5 Ε60. Εικάζεται πως προέκυψε από την ένωση δύο VR-5 2,5 λίτρων και είναι 5λιτρος. Μετέδιδε την κίνηση στον πίσω άξονα και συνδυαζόταν με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

Όμως τι είχαν στο μυαλό τους; Ίσως μια νέα Bentley, μπορεί και το Phaeton. Μάλλον δεν θα μάθουμε ποτέ. Λέγεται πάντως ότι για το εν λόγω project, ξοδεύτηκαν περίπου 2 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα ο ίδιος ο Piech ήταν τόσο ενθουσιασμένος με την οδική της συμπεριφορά, που χρησιμοποιούσε την BMW M5 W10 ως προσωπικό του αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ