Η ηλεκτροκίνηση θα είναι ο αποκλειστικός πυρήνας των δραστηριοτήτων του ομίλου Volkswagen αυτή τη δεκαετία, καθώς οι Γερμανοί εκτιμούν ότι η τεχνολογία αυτή δεν πρόκειται να γίνει ανταγωνιστική.
Η επιλογή των ανθρώπων του Wolfsburg έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τις τεράστιες επενδύσεις κυρίως της Toyota, αλλά και των BMW, Jaguar Land Rover, Hyundai, Renault στο πεδίο της υδρογονοκίνησης. Η Toyota, μάλιστα, επιμένει στην εξέλιξη της τεχνολογίας καύσης υδρογόνου -στη θέση της βενζίνης- από τους παραδοσιακούς θερμικούς κινητήρες.
Παρόλα αυτά, και η Toyota επενδύει βαρέως και στην ηλεκτροκίνηση, που είναι το μεγάλο ρεύμα της εποχής - το μοναδικό ρεύμα, σύμφωνα με τη Volkswagen, που σκοπεύει να αφοσιωθεί πλήρως στα EV και να μην εξελίξει τίποτα σχετικό με το υδρογόνο αυτή τη δεκαετία.
BUY NOW
Το επιβεβαίωσε, στην ισπανική έκδοση του γερμανικού AutoBild, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου VW, Thomas Schafer, στην έκθεση CES 2023 του Λας Βέγκας. Ο Γερμανός είπε πως το υδρογόνο «δεν είναι ανταγωνιστικό, ειδικά για επιβατικά αυτοκίνητα, τα δοχεία υδρογόνου στερούν πολύ χώρο από την καμπίνα. Ίσως να ενδείκνυεται για επαγγελματικά οχήματα, αλλά όχι για επιβατικά. Οπότε, δεν βλέπω κάτι τέτοιο να γίνεται αυτή τη δεκαετία. Όχι από τη Volkswagen».
Έτσι λοιπόν, οι Γερμανοί του Wolfsburg είναι αφοσιωμένοι πλήρως στη δημιουργία του νέου ID.7 παραγωγής -του πρώτου τους ηλεκτρικού sedan, που θα αποτελέσει το έκτο μέλος της ηλεκτροκίνητης οικογένειας ID- και όλων των EV που προγραμματίζουν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Το ίδιο κάνουν και οι Toyota, BMW, Renault, αλλά παράλληλα επενδύουν και στις τεχνολογίες υδρογόνου. Η ιαπωνική εταιρεία μόλις παρουσίασε το πρωτότυπο Corolla Cross H2 Concept, η βαυαρική τις πρωτότυπες BMW X5 υδρογόνου με τις οποίες θα διευρύνει τις δοκιμές της, και η Renault εξελίσσει μια αντίστοιχη έκδοση για το επαγγελματικό της van Master.
Η VW δικαιώνεται για την επιλογή της, πάντως, από τις πωλήσεις. Συνολικά πούλησε παγκοσμίως το 2022 κατά 7 τοις εκατό λιγότερα αυτοκίνητα, αλλά τα ηλεκτρικά της σημείωσαν αύξηση. Η ζήτηση εξακολουθεί να είναι υψηλή, το πρόβλημα έλλειψης των microchips επιλύεται, και η εταιρεία -σύμφωνα με τον Schafer- διευρύνει όλο και περισσότερο τη λίστα των πελατών της που επιθυμούν να κάνουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση.