Ο μεγαλύτερος όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών της γηραιάς ηπείρου βρίσκεται μπροστά σε ένα νέο σκάνδαλο παραποίησης ρύπων, με τις αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης να έχουν εστιάσει στο λογισμικό που προσαρμόζει τη λειτουργία του κινητήρα στην εξωτερική θερμοκρασία και το υψόμετρο.
Ήταν Σεπτέμβριος του 2015 όταν οι αμερικανικές αρχές δημοσιοποίησαν τα ευρήματά τους από τους ελέγχους που πραγματοποιήθηκαν σε πετρελαιοκίνητα μοντέλα του Volkswagen Group, σύμφωνα με τα οποία o γερμανικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών χρησιμοποιούσε ένα παράνομο λογισμικό ώστε να παραποιεί τους εκλυόμενους ρύπους των κινητήρων diesel.
Επί της ουσίας, το λογισμικό το οποίο εντόπισαν οι αμερικανικές αρχές είχε την ικανότητα να προσαρμόζει τη λειτουργία του κινητήρα κατά τη διάρκεια των προβλεπόμενων μετρήσεων ρύπων, μειώνοντας τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου έως και 400% σε σχέση με τις πραγματικές.
BUY NOW
Ο όμιλος Volkswagen δεν αρνηθεί τις κατηγορίες, με τον τότε επικεφαλής του Group, Martin Winterkorn, να παραιτείται δηλώνοντας ωστόσο ότι δεν γνώριζε για τη χρήση του παράνομου λογισμικού.
Μάλιστα στις αρχές Νοεμβρίου του 2015, ο όμιλος Volkswagen θα παραδεχθεί ότι το παράνομο λογισμικό δεν παραποιούσε μόνον τις εκπομπές οξειδίου του αζώτου, αλλά και εκείνες το διοξειδίου του άνθρακα, όπως άλλωστε και τις τιμές της κατανάλωσης καυσίμου.
Πολύ σύντομα το σκάνδαλο παραποίησης των εκλυόμενων ρύπων θα πάρει παγκόσμιες διαστάσεις, με τους Γερμανούς να βρίσκονται αντιμέτωποι όχι μόνο με τις αμερικανικές αλλά και με τις ευρωπαϊκές αρχές.
Ο αριθμός των αυτοκινήτων που έφεραν το παράνομο λογισμικό θα υπερβεί τα 11 εκατομμύρια και το κόστος που προέκυψε για τον ίδιο τον όμιλο της Volkswagen περισσότερα από 28,5 δισεκατομμύρια ευρώ, χωρίς φυσικά να συνυπολογίζεται σε αυτό οι απώλειες από τη δραματική πτώση των πωλήσεων που βίωσε το αμέσως επόμενο διάστημα.
Έξι χρόνια μετά κι ενώ η υπόθεση του Diesel Gate δεν έχει κλείσει ακόμα για την Volkswagen, o γερμανικός όμιλος αυτοκινητοβιομηχανιών έρχεται αντιμέτωπος με ένα νέο σκάνδαλο παραποίησης ρύπων.
Αυτή τη φορά στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών αρχών της Ευρωπαϊκής Ένωσης βρέθηκε το λογισμικό το οποίο προσαρμόζει τη λειτουργία του κινητήρα στη θερμοκρασία του περιβάλλοντος και το υψόμετρο, μεταβάλλοντας με αυτόν τον τρόπο και τους ρύπους που εκλύονται.
Ειδικότερα, πρόκειται για το λογισμικό το οποίο ελέγχει τη λειτουργία της βαλβίδας ανακυκλοφορίας καυσαερίων, η οποία οδηγεί ένα μέρος των ρύπων εκ νέου στους θαλάμους καύσης του κινητήρα μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την περιεκτικότητά τους σε βλαβερές ουσίες, όπως τα οξείδια του αζώτου.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που η εξωτερική θερμοκρασία κυμανθεί εκτός των προβλεπόμενων ορίων (15-33 βαθμούς Κελσίου) και το υψόμετρο υπερβεί τα 1.000 μέτρα, το συγκεκριμένο λογισμικό κλείνει τη βαλβίδα ανακυκλοφορίας καυσαερίων με συνέπεια να αυξάνονται σημαντικά τα επίπεδα οξειδίου του αζώτου.
Σύμφωνα με το πόρισμα της επιτροπής που όρισε το ανώτερο δικαιοδοτικό όργανο της Ευρωπαϊκής Ένωσης το λογισμικό αυτό θα πρέπει να θεωρηθεί παράνομο, ακόμα κι αν ενεργεί με τέτοιο τρόπο ώστε να αποτρέψει τη φθορά του κινητήρα.
Κι αυτό γιατί οι περιβαλλοντικές συνθήκες που έχουν οριστεί από τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία δεν είναι ενδεικτικές εκείνων που επικρατούν σε χώρες όπως η Αυστρία -από την οποία ξεκίνησε το ζήτημα- όπου η μέση θερμοκρασία είναι σημαντικά χαμηλότερη από τους 15 βαθμούς Κελσίου και το υψόμετρο υπερβαίνει σε αρκετές περιοχές της χώρας τα 1.000 μέτρα.
Στην περίπτωση, λοιπόν, που το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αποδεχθεί την πρόταση του εισαγγελέα, Ιωάννη Ράντου, τότε o όμιλος Volkswagen θα είναι αναγκασμένος να προχωρήσει σε έναν νέο κύκλο ανακλήσεων και στον αναπρογραμματισμό του λογισμικού που ελέγχει τη λειτουργία της βαλβίδας ανακύκλωσης καυσαερίων (Διαβάστε εδώ-Η Volkswagen καλείται να αποζημιώσει όλους τους Ευρωπαίους καταναλωτές).
Διαβάστε επίσης
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ