Citroen e-C3

Η VW γιορτάζει τα 50 χρόνια του Polo

Polo 50 years

Μετά το αντίστοιχο ορόσημο για το Golf, ένα ακόμα μοντέλο της γερμανικής εταιρείας συμπληρώνει μισό αιώνα «ζωής».

Το πρώτο λανσάρισμα του Polo ήταν πίσω στο μακρινό 1975. Έκτοτε, έχουμε δει έξι γενιές του, οι οποίες ξεπέρασαν σε συνολικές πωλήσεις τα 20 εκατομμύρια οχήματα. Αριθμοί που αδιαμφισβήτητα τοποθετούν το εν λόγω μοντέλο ψηλά στη λίστα με τα σημαντικότερα μοντέλα της κατηγορίας μικρών συμπαγών αυτοκινήτων στην ιστορία.

Πως δημιουργήθηκε αυτή η ιστορία των 50 ετών; Ήταν αρχές της δεκαετίας του ’70, όταν η Volkswagen αναζητούσε διάδοχο του θρυλικού Beetle και γενικά, ήθελε να επεκτείνει ουσιαστικά τη γκάμα της. Και το έκανε με το λανσάρισμα του Passat το 1973, του Golf ένα χρόνο αργότερα και του Polo το 1975.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τοποθετημένο μια κατηγορία κάτω από το Golf, το Polo ολοκλήρωνε ιδανικά την τότε νέα οικογένεια μοντέλων της μάρκας με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Ακολουθώντας την κληρονομιά του Beetle που αφορούσε προσιτή μετακίνηση για όλους, τη διάνθισε με τεχνολογία αιχμής για την εποχή του. Ήταν λοιπόν ένας εκπρόσωπος του δόγματος value for money.

Το μικρό αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1975 βασίστηκε στο Audi 50. Σε ελαφρώς τροποποιημένη μορφή βγήκε στη σειρά παραγωγής στο Wolfsburg ως Volkswagen Polo και γρήγορα κέρδισε το χώρο του στην αγορά. Με ξεκάθαρη σχεδιαστική ταυτότητα, αυξημένη λειτουργικότητα και οικονομικούς κινητήρες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Προφανώς, σε όλη αυτή την πορεία του μισού αιώνα, υπήρξε διαρκής εξέλιξη. Το 1981, το Polo II έφερε μια σειρά από βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένων περισσότερου χώρου και άνεσης καθώς και εκσυγχρονισμένων κινητήρων. Το 1987, η περιορισμένη ειδική σειρά Polo Coupé GT G40 έφερε το ντεμπούτο του υπερσυμπιεστή τύπου scroll, ο οποίος παρείχε περισσότερη ισχύ. Ένα άλλο άλμα προς τα εμπρός ακολούθησε στην τρίτη γενιά που λανσαρίστηκε το 1994. Το Polo III ήταν ένα από τα πρώτα οχήματα στην κατηγορία του με χαρακτηριστικά ασφαλείας, όπως οι αερόσακοι. Το 1998, το Polo ήταν διαθέσιμο για πρώτη φορά ως GTI.

Το 2002 ήρθε η τέταρτη γενιά, που σηματοδότησε και σημαντική αύξηση στις διαστάσεις του Polo. Ήταν πιο άνετο αλλά και ακόμα πιο ασφαλές, με εμπρός και πλευρικούς αερόσακους, υδραυλικό τιμόνι και ABS στάνταρ. Το Polo V με τη σειρά του, παρουσίασε το 2009 μια σειρά από ψηφιακές καινοτομίες όπως τα συστήματα infotainment και υποβοήθησης. Αυτή του η γενιά, εντυπωσίασε και στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Με το Polo R WRC, η Volkswagen κέρδισε τέσσερις συνεχόμενους τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ!

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η έκτη γενιά που λανσαρίστηκε το 2017, βασίστηκε στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB και έφερε αρετές στους τομείς της συνδεσιμότητας, της ασφάλειας και της δυναμικής οδήγησης. Όλα αυτά έλαβαν αναβάθμιση το 2021, με το Polo να κουβαλάει τεχνολογία που συναντάμε συνήθως σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

Όλη αυτή η ιστορία των 50 ετών, θα αναδειχθεί από το τμήμα Volkswagen Classic, που τους επόμενους μήνες έχει πολλές εκδηλώσεις προγραμματισμένες, με πρωταγωνιστές, εκπροσώπους κι από τις έγινε γενιές του Polo. Ξεκινώντας από την Έκθεση Κλασικού Αυτοκινήτου της Βρέμης που θα διεξαχθεί από τις 31 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου 2025.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ