Η παγκόσμια αυτοκίνηση έχει «γεννήσει» εντυπωσιακά δημιουργήματα αλλά στο πέρασμα των ετών, έχουμε δει και οχήματα που προκάλεσαν αίσθηση με την ιδιαιτερότητά της όψης τους.
Ακολουθούν μερικά από τα πιο παράξενα που πάτησαν σε δρόμους, τα τελευταία 91 χρόνια!
Dymaxion
Ήταν πίσω στο 1933 όταν ο Buckminster Fuller επινόησε τη λέξη "Dymaxion", δημιουργώντας στην πορεία ένα σπίτι Dymaxion, έναν χάρτη Dymaxion, ακόμη και ένα πρόγραμμα ύπνου Dymaxion που περιελάμβανε τέσσερις υπνάκους την ημέρα! Κι αν όλα αυτά δεν ήταν αρκετά παράξενα από μόνα τους, δημιούργησε κι ένα αυτοκίνητο Dymaxion. Έχει περίεργο τρίτροχο που ο Fuller δημιούργησε ως βάση για ένα μελλοντικό όχημα ξηράς-θαλάσσης-αέρος. Όμως δεδομένου του πώς τα πήγαινε πάνω στην επιφάνεια της Γης, πάλι καλά που δεν δοκιμάστηκε και στον αέρα. Είχε στο πίσω μέρος έναν V8 της Ford, που έδινε ώθηση στους εμπρός τροχούς, την ώρα που ο πίσω, ουσιαστικά καθόριζε την αλλαγή κατεύθυνσης. Παρά το μέγεθός του, το Dymaxion είναι έναν απίστευτα μικρό κύκλο στροφής αλλά παράλληλα, ήταν απολύτως ασταθές. Κατασκευάστηκαν τρία και επέζησε ένα, που προτού ανακατασκευαστεί, εκτελούσε χρέη… κοτετσιού!
BUY NOW
Λαμβάνοντας υπόψη τον τρόπο με τον οποίο κινήθηκε η οδική έκδοση, δεν θα θέλαμε να τη δούμε να πετάει. Το Dymaxion κατασκευάστηκε προς τα πίσω, με το Ford V-8 που τοποθετείται πίσω να κινεί τους μπροστινούς τροχούς ενώ ένα μόνο πίσω ελαστικό έκανε το τιμόνι. Αυτό το προίκισε με έναν γελοία στενό κύκλο στροφής καθώς και με γελοία ασταθή χειρισμό. Από τα τρία Dymaxions που κατασκευάστηκαν, το ένα καταστράφηκε, το ένα διαλύθηκε και το ένα χρησιμοποιήθηκε ως κοτέτσι πριν αποκατασταθεί. Από τότε έχουν κατασκευαστεί αξιόπιστα αντίγραφα, αλλά θα πρέπει να αναπνεύσουμε όλοι ανακούφιση που το μέλλον του αυτοκινήτου δεν ήταν και τόσο περίεργο.
Amphicar
Από αυτή τη λίστα δεν θα μπορούσε να λείψει αυτό το δημιούργημα του 1961 που ήταν κατά το ήμισυ αυτοκίνητο και κατά το ήμισυ βάρκα. Αδυνατώντας να πιάσει το απαιτούμενο επίπεδο και στους δύο χαρακτήρες του. Αποτέλεσε μακρινό απόγονο του VW Schwimmwagen, που χρησιμοποιούσε ο γερμανικός στρατός κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Το Ampicar έπαιρνε ώθηση από 1200άρη, τοποθετημένο στο πίσω μέρος, κινητήρα απόδοσης μόλις 43 ίππων με το σήμα της Triumph. Στο νερό μπορούσε να κινηθεί έως και με επτά μίλια/ώρα ενώ στο δρόμο έπιανε τα 70. Ωστόσο, για να επιταχύνει από στάση στα 60, χρειαζόταν περίπου 40 δευτερόλεπτα! Η παραγωγή του Amphicar σταμάτησε το 1963.
Oldsmobile/American Quality Coach Jetway 707
Μπορεί με τον αριθμό στο τέλος να θυμίζει ακόμα κι ένα από τα μεγάλα τζετ της εποχής αλλά η πραγματικότητα είναι πως όντως, η American Quality Coach θέλησε να δημιουργήσει το ιδανικό όχημα για μεταφορές από/προς αεροδρόμια.
Πήρε λοιπόν ένα Oldsmobile Toronado του 1968 και το μετέτρεψε σε αυτό το σχεδόν αδιανόητου μήκους όχημα. Το επέκτεινε, του πρόσθεσε πόρτες, χώρο αποσκευών στην οροφή, ακόμα και τρίτο άξονα, στον οποίο όμως δεν έφτανε η μετάδοση κίνησης
Bond Bug
Πρόκειται για ένα από τα πιο εκκεντρικά οχήματα που έχουμε δει. Και ναι, θα είχε θέση σε μία ταινία του James Bond – ειδικά εκείνη την εποχή μιας και λανσαρίστηκε το 1970. Αποτελεί δημιούργημα της Reliant, που όπως και το θρυλικό Robin, ήταν τρίτροχο. Αρχικά έπαιρνε ώθηση από κινητήρα 31 ίππων, που στην πορεία αναβαθμίστηκε στους… 32!
Δεν είχε πόρτες, παρά την αστάθειά του ήταν ευχάριστο στην οδήγηση αλλά η εμπορική πολιτική του κατασκευαστή, που το χρεώνεται όσο ένα 4τροχο Mini, αναπόφευκτα τα έχρισε αποτυχημένο εμπορικά.
Chevrolet SSR
Προχωράμε 33 χρόνια μετά και εντοπίζουμε ένα όχημα πολύ διαφορετικό αλλά εξίσου ιδιαίτερο: το SSR (Super Sport Roadster) της Chevrolet. Η απορία είναι εύλογη: είναι pick-up, είναι sport cabrio, τι στο καλό είναι; Μέχρι σήμερα παραμένει το μοναδικό pick-up με αποσπώμενη σκληρή οροφή.
Στα σωθικά του έκρυβε V8 κινητήρα 5.3 λίτρων, που δύο χρόνια μετά έδωσε τη θέση του σε έναν ακόμα ισχυρότερο, 6λιτρο αυτή τη φορά V8. Τα 300 άλογα έγιναν 390 και τα 0-100 έρχονταν σε 5.5 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, η ιδιαίτερη όψη του δεν κέρδισε το αγοραστικό κοινό. Ούτε καν στην αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής.