Μηδενικών ρύπων μοντέλα έχουν ενταχθεί στον στόλο της ΕΛ.ΑΣ. ενισχύοντας το επιχειρησιακό έργο της σε δύο νησιά της χώρας μας.
Συνεχώς έδαφος κερδίζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα, με τους οδηγούς να αποβάλλουν τις όποιες επιφυλάξεις τους και να αναγνωρίζουν τα μεγάλα οφέλη που αυτά προσφέρουν.
Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που είχε ανακοινώσει πρόσφατα το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, και δείχνουν ότι μέσα σε μόλις τέσσερα χρόνια οι πωλήσεις ηλεκτρικών σημείωσαν άνοδο 1.573%, καθώς το 2018 ταξινομήθηκαν μόλις 405 καινούρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενώ μέχρι και το πρώτο τρίμηνο του 2023 οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ είχαν ξεπεράσει τις 6.770 μονάδες.
BUY NOW
Το τελευταίο διάστημα, μάλιστα, σε ηλεκτρικούς «ρυθμούς» κινούνται και τα κρατικά οχήματα, συμπεριλαμβανομένων κάποιων περιπολικών που επιχειρούν σε δύο νησιά της χώρας μας, συμβάλλοντας καθοριστικά στον «πράσινο» μετασχηματισμό τους.
VW ID.4
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο που παρέλαβε η ΕΛ.ΑΣ. είναι ένα VW ID.4 το οποίο επιχειρεί από τις αρχές του καλοκαιριού του 2021 στην Αστυπάλαια στο πλαίσιο του πρότζεκτ μετασχηματισμού της Αστυπάλαιας σε «έξυπνο και αειφόρο νησί» που υλοποιεί η ελληνική κυβέρνηση με συνδρομή του VW Group και την υποστήριξη της Kosmocar.
Την Πέμπτη 8 Ιουνίου 2023, το carandmotor βρέθηκε στην «Πεταλούδα του Αιγαίου», όπου παρουσιάζεται η πρόοδος του παγκόσμιου πρότζεκτ και είχε την ευκαιρία να συναντήσει το αμιγώς ηλεκτρικό SUV που «χτενίζει» το νησί.
Το μοντέλο είναι στην έκδοση Pure, ενσωματώνοντας έναν ηλεκτροκινητήρα 149 ίππων ο οποίος αντλεί ενέργεια από μπαταρία χωρητικότητας 52 kWh που εξασφαλίζει αυτονομία γύρω στα 350 χλμ.
Το μήκους 4,58 μέτρων ID.4 βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου VW η οποία αποτελεί ραχοκοκαλιά των ηλεκτρικών μοντέλων της, ενώ ξεχωρίζει για το αεροδυναμικό σχήμα του, την ευρυχωρία του, αλλά και την premium αίσθηση που προσφέρει.
Στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια οθόνη αφής 10” για το σύστημα πολυμέσων, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα πλοήγησης, να ρυθμίσει τα συστήματα υποβοήθησης κ.ο.κ.
Citroen Ami
Το δεύτερο μηδενικών ρύπων περιπολικό βρίσκεται στη Χάλκη, όπου ο όμιλος Συγγελίδη, η Citroen και η ελληνική Πολιτεία έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους ώστε να μετατρέψουν το νησί σε πρότυπο πράσινης και βιώσιμης ανάπτυξης, είναι ένα Citroen Ami.
Το Ami, δημιουργήθηκε από τη Citroen ως μια εναλλακτική λύση για απολύτως οικολογικές μετακινήσεις. Με μήκος 2,41 μέτρων, πλάτος 1,39 μέτρων και βάρος μόλις 471 κιλά, το μικρό όχημα αστικής κινητικότητας διακρίνεται για την ευελιξία κίνησής του.
Κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 8 ίππων που χαρίζει μέγιστη ταχύτητα 45 χλμ., τροφοδοτούμενος από μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 5,5 kWh η οποία εξασφαλίζει αυτονομία 75 χιλιομέτρων. Η φόρτισή του είναι απλοποιημένη, καθώς σε μόλις τρεις ώρες μέσω μιας κανονικής/οικιακής πρίζας 220V επανακτά την πλήρη αυτονομία.
Ο βασικός εξοπλισμός του Ami, το οποίο οδηγείται από άτομα ηλικίας 16 ετών, είναι αρκετά ικανοποιητικός για τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων, και περιλαμβάνει φώτα διασταύρωσης /θέσης LED, εμπρός υαλοκαθαριστήρα, γυάλινη πανοραμική οροφή, θύρα USB και σύστημα θέρμανσης που κρατά τους δύο επιβάτες ζεστούς κατά τους χειμερινούς μήνες.