Αυτό που μοιάζει σαν «αιτία πολέμου» για τους σκληροπυρηνικούς του θρύλου της Lancia Delta Integrale, μια ηλεκτρική της έκδοση, όχι μόνο θα προχωρήσει με τη νέα της γενιά το 2026 αλλά και κατασκευάζεται ήδη - από την GCK Motorsport.
Φυσικά η Lancia Delta Evo-e της GCK Motorsport δεν έχει σχέση με τη νέα Lancia Delta που πρόσφατα ανακοίνωσε η Lancia με ορίζοντα πενταετίας, στο πλαίσιο της αναβίωσής της που προχωρά υπό τον όμιλο Stellantis. Πρόκειται για ένα Electromod - δηλαδή μετατροπή ενός παλιού, κλασσικού αυτοκινήτου σε ηλεκτρικό.
Η εταιρεία του Guerlain Chicherit, πρώην αγωνιζόμενου και πρωταγωνιστή στο Ράλι Ντακάρ, ανακοίνωσε πρόσφατα ότι θα μετατρέψει συνολικά 47 αυθεντικά αντίτυπα του εμβληματικού ιταλικού αυτοκινήτου σε EV - χωρίς, ακόμη, να διευκρινίσει την τιμή καθενός τους.
BUY NOW
Με προφανή στόχο να πείσει και τους σκληροπυρηνικούς ενός εκ των σημαντικότερων rallycars που έχουν πατήσει στις Ειδικές Διαδρομές του πλανήτη ότι μια ηλεκτρική Delta HF Integrale δεν είναι «ιεροσυλία», ο Chicherit όρισε στο ρόλο του «πρεσβευτή» του παραρτήματος GCK Exclusive-e τον Didier Auriol.
Ο Γάλλος είναι παγκόσμιος πρωταθλητής ράλι, και ένας από τους θρύλους που κάθισαν -για τέσσερις σεζόν- στο μπάκετ της αγωνιστικής Delta. Για τον ίδιο επίσης σκοπό, η GCK Exclusive-e προσφέρει την τροποποιημένη Lancia Delta Evo-e Rallye στα χρώματα της Martini, βασικού χορηγού της ομάδας κατά το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 1980, οπότε και γράφτηκαν οι σπουδαιότερες σελίδες της αγωνιστικής ιστορίας της Delta.
Η μετατροπή της κλασσικής, αυθεντικής Delta Integrale από την GCK Motorsport ξεκινά με την αναστήλωση του αμαξώματος, την επιδιόρθωση κάθε ζημιάς και την τόνωση της ακαμψιας του. Στη συνέχεια, προσθέτει ανθρακονημάτινα αεοδυναμικά εξαρτήματα όπως νέα εμπρός (splitter) και πίσω πτέρυγα, διαχύτη και αεραγωγούς στα φτερά. Όλα αυτά δεν αλλοιώνουν σε τίποτα το σχέδιο του οίκου Giugiaro.
Στη συνέχεια, οι μηχανικοί της εταιρείας διευρύνουν λίγο τα μετατρόχια, χαμηλώνουν την ανάρτηση με σύγχρονα ελατήρια, και τοποθετούν μεγαλύτερα δισκόφρενα - μέχρι και 306 χιλιοστών στους εμπρός τροχούς, με εξαπίστονες δαγκάνες.
Η σημαντικότερη μετατροπή, όμως, έρχεται στη μονάδα ισχύος. Προκειμένου να μην παρεκκλίνει από την απόδοση που είχε η γνήσια Delta Integrale, η GCK Motorsport αντικαθιστά τον κινητήρα βενζίνης με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 197 ίππων και 350 Nm ροπής.
Το ηλεκτρικό σύστημα συμπληρώνεται από μπαταρία που έχει σχετικά μικρή χωρητικότητα, 29 kWh, και δεν ξεπερνά σε αυτονομία τα 200 χιλιόμετρα. Η μικρή μπαταρία επιλέχθηκε για λόγους βάρους, καθώς το συγκεκριμένο Electromod δεν προσθέτει περισσότερα από 100 κιλά στη γνήσια Deltona και δεν συνολικά δεν ξεπερνά τα 1.440 κιλά. Έτσι, σημειώνει το σπριντ 0-100 km/h σε 6,6 δευτερόλεπτα.
Ένα από τα εντυπωσιακά στοιχεία της ηλεκτρικής μετατροπής της Delta Integrale είναι ότι το κιβώτιο πέντε σχέσεων και ο επιλογέας του παραμένουν και στην ηλεκτρική του εκδοχή, προσαρμοσμένα στο σύστημα ηλεκτροκίνησης. Μαζί παραμένει και η τετρακίνηση, που μεταδίδει το 47% της ισχύος στους εμπρός τροχούς και το 53% στους πίσω.
Στο εσωτερικό η GCK Motorsport έχει φυσικά διατηρήσει το πνεύμα της κλασσικής Delta, αλλά έχει προσθέσει ορισμένα στοιχεία εκσυγχρονισμού και πολυτέλειας - όπως επενδύσεις από Alcantara με πορτοκαλί ραφές, τιμόνι της Momo και δύο sport καθίσματα Recaro, μοντέρνο ηχοσύστημα και μια κεντρική οθόνη αφής της Alpine για τα συστήματα πολυμέσων.
Η Lancia Delta Evo-e Rallye θα παραχθεί σε μόνο 47 αντίτυπα, και τα μόλις 11 από αυτά θα έχουν τον αγωνιστικό χρωματισμό της Martini. Όμως, δεν είναι μόνο το χρώμα στο οποίο θα διαφέρουν. Θα αποκτήσουν αλουμινένιο πλαίσιο, επιπλέον ανθρακονημάτινα εξαρτήματα, ελαφρύτερα καθίσματα της Sparco και πιο δυναμικές ρυθμίσεις της ανάρτησης.
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ