Κατέχει το πιο πρόσφατο παγκόσμιο ρεκόρ απόστασης για ηλεκτρικό όχημα με κυψέλες καυσίμου και θέλει να αλλάξει τα δεδομένα στον κόσμο των τεσσάρων τροχών.
Η γαλλική ARM Enginnering είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία ενός καινοτόμου συστήματος κίνησης για ηλεκτρικά, το οποίο κατάφερε και στην πράξη να δείξει τις δυνατότητες του για κάλυψη μεγάλης απόστασης με ηλεκτρικό όχημα χωρίς να υπάρχει η ανάγκη για φόρτιση των μπαταριών του.
Η καινοτομία στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι οι κυψέλες καυσίμου που εξελίσσουν οι Γάλλοι δεν είναι υδρογόνου αλλά μεθανόλης και αυτό θα μπορούσε να δώσει νέες διαστάσεις στην εξέλιξη των fuel cells και της χρήσης μεθανόλης ως εναλλακτικό βιώσιμο καύσιμο, ένα καύσιμο που χρησιμοποιείται και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης.
BUY NOW
Χρησιμοποιώντας ως βάση ένα αμιγώς ηλεκτρικό Renault Zoe, η γαλλική εταιρεία κατάφερε να καταρρίψει όχι ένα αλλά δύο παγκόσμια ρεκόρ που είναι σχετικά με ηλεκτρικά και ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, καλύπτοντας με μία φόρτιση της μπαταρίας του ηλεκτρικού γαλλικού πόλης και ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ των 200 λίτρων που είχαν εγκαταστήσει (εκτός από τις κυψέλες καυσίμου) την απόσταση των 2.055,68 χιλιομέτρων.
Το μεγάλο ρεζερβουάρ η ARM Engineering το είχε γεμίσει με το συνθετικό της e-fuel καύσιμο GH-3, ένα συνθετικό καύσιμο δεύτερης γενιάς που δεν αναμιγνύεται με βενζίνη, το οποίο και παράγει με τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ή μη βρώσιμης βιομάζας και γεωργικών αποβλήτων.
Στο τέλος της απόπειρας τους οι άνθρωποι της ARM Engineering κατάφεραν να καταρρίψουν το προηγούμενο σχετικό ρεκόρ για ηλεκτρικό αυτοκίνητο με κυψέλες καυσίμου, ένα ρεκόρ που είχε θέσει το Toyota Mirai καλύπτοντας 1.360 χιλιόμετρα. Οι Γάλλοι κατάφεραν να καλύψουν μια απόσταση σχεδόν κατά 51% μεγαλύτερη.
Οι μεγάλες διαφορές μεταξύ των δύο προσπαθειών είναι ότι το Mirai αποτελεί μοντέλο κανονικής παραγωγής και όχι πειραματικό αυτοκίνητο, κάτι που θα πρέπει να ληφθεί επίσης υπόψη, αλλά και ότι το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης φέρει μεθανόλη στο ρεζερβουάρ του -πολύ πιο εύκολο καύσιμο για τη μεταφορά του- και όχι υδρογόνο, την οποία και «μετατρέπει» σε υδρογόνο για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Να σημειωθεί επίσης πως το Mirai έκανε το ρεκόρ του σε πραγματικές συνθήκες και δημόσιο δρόμο και όχι σε περιβάλλον πίστας.
Η προσπάθεια των Γάλλων πραγματοποιήθηκε στη γαλλική πίστα Albi των 3,565 χιλιομέτρων που βρίσκεται κοντά στην πόλη Le Sequestre και για να ολοκληρωθεί χρειάστηκαν τρεις ημέρες αλλά και πέντε οδηγοί που εναλλάσσονταν στο τιμόνι του Zoe.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ARM Engineering, Marc Lambec, το κόστος του GH-3 καυσίμου είναι περίπου ένα ευρώ ανά λίτρο και για την παραγωγή μίας kWh χρειάζεται περίπου μισό λίτρο. Ο Lambec αναφέρει επίσης ότι το καύσιμο του μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε κινητήρες εσωτερικής καύσης για μείωση των εκπομπών CO2 κατά 80%, ενώ σύμφωνα με τον ίδιο, σε σχέση με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο που φέρει κυψέλες υδρογόνου, τα αέρια που προκαλούν το φαινόμενο του θερμοκηπίου μειώνονται επίσης κατά 80%, με τον Γάλλο να αναφέρεται λογικά στα αέρια που εκπέμπονται κατά την κατασκευή ενός FCEV.