Ο διάδοχος της θρυλικής Lexus LFA, βασισμένος στο πρωτότυπο Electrified Sport, θα έχει πλαίσιο αγωνιστικού GT3, τετρακίνηση, εκρητικές επιδόσεις και -παρότι ηλεκτρικός- μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.
Η Lexus επιβεβαίωσε όλες αυτές τις εντυπωσιακές λεπτομέρειες του νέου της supercar, και πολλές ακόμη, που θα καταστήσουν το κορυφαίο της δημιούργημα το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων όταν παρουσιαστεί - προς το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Συγκεκριμένα, ο διάδοχος του LFA δεν θα βασίζεται στην κλασσική πλατφόρμα e-TNGA του ομίλου Toyota αλλά θα έχει αγωνιστικού τύπου σασί και ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης. Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων του δεν θα θυμίζει, φυσικά, σε τίποτα το κιβώτιο των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά θα έχει κλιμάκωση και ο οδηγός θα επιλέγει τις σχέσεις.
BUY NOW
Μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει μηχανικό κιβώτιο σε ηλεκτρικό αυτοκίνητο παραγωγής, διότι η επίπεδη ροπή του ηλεκτροκινητήρα εξαλείφει την ανάγκη για διαφορετική κλιμάκωση της λειτουργίας του.
Όμως, η Lexus είπε ότι το καινοτομικό κιβώτιο που εξελίσσει βρίσκεται στον πυρήνα της αγνής οδηγικής αίσθησης που θέλει να συνοδεύει το νέο της supercar ακόμα και στην ηλεκτρική εποχή. Μάλιστα, η ιδέα της λειτουργίας προήλθε από μία ομάδα «απερίσκεπτων μηχανικών» που έβαλαν σκοπό στο προσμοιώσουν την αίσθηση οδήγησης ενός θερμικού αυτοκινήτου και σε ένα ηλεκτρικό.
Ήδη οι Ιάπωνες έχουν τοποθετήσει ένα πρώτο πρωτότυπο του μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων στο Lexus UX 300e. Διαθέτει συμπλέκτη, στροφόμετρο, και μιμείται τον ήχο ενός κινητήρα που ανεβάζει στροφές όσο αυξάνει η ταχύτητά του. Έχει, μάλιστα, ακόμα και ειδική χαρτογράφηση της επιτάχυνσης, για να προσομοιώνει πιστά τη συμπεριφορά ενός κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Έτσι, έχει πολλά από τα χαρακτηριστικά ενός θερμικού κινητήρα, «αλλά όχι και τη μυρωδιά», λέει ο επικεφαλής μηχανικός του αυτοκινήτου, Takashi Watanabe. H Toyota έχει από πέρσι καταθέσει την πατέντα του συστήματος, αλλά μόλις τώρα επιβεβαίωσε ότι θα το φέρει στην παραγωγή.
Κατά τα άλλα, με τη συμβολή και των μηχανικών και της τεχνογνωσίας του αγωνιστικού τμήματος Gazoo Racing, το εν λευκώ σχεδιασμένο πλαίσιο του supercar θα παραπέμπει σε αγωνιστικά της κατηγορίας GT3 και θα είναι δεκτικό σε μια σειρά από εντυπωσιακές νέες ηλεκτρονικές τεχνολογίες.
Θα συνοδεύεται από ηλεκτρονικό σύστημα διεύθυνσης και brake-by-wire για αντίστοιχο έλεγχο των φρένων -συστήματα που έκαναν την πρεμιέρα τους στο Lexus RZ 450e-, τα οποία θα επιτρέπουν πρωτοφανή επίπεδα εξατομίκευσης του οδηγικού προφίλ.
Όσο για την τετρακίνηση που η Lexus ονομάζει Direct4, θα επιτυγχάνεται με τους ηλεκτροκινητήρες σε κάθε άξονα και φυσικά θα έχει τεχνολογία torque vectoring για την κατανομή περισσότερης ροπής στους εξωτερικούς τροχούς της στροφής και τη συνεπακόλουθη βελτίωση της κατευθυντικότητας.
Το αεροδυναμικό kit του νέου ηλεκτρικού LFA θα βασίζεται στην εμπειρία από το αγωνιστικό πρωτότυπο GR GT3, όπως θα συμβεί και με τα διάφορα συστήματα ψύξης των ηλεκτρικών συστημάτων και της μπαταρίας.
Η Lexus έχει θέσει στόχο να ρίξει το χρόνο του σπριντ 0-100 km/h σε λίγο πάνω από δύο δευτερόλεπτα, και να πετύχει ηλεκτρική αυτονομία της τάξης των 720 χιλιομέτρων. Κι αυτό διότι υπάρχει το ενδεχόμενο αυτό να είναι ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα του ομίλου της Toyota που θα δεχθεί τις νέας τεχνολογίας μπαταρίες στέρεου τύπου, τις οποίες οι Ιάπωνες φιλοδοξουν να έχουν διαθέσιμες στην παραγωγή στο δεύτερο μισό της δεκαετίας μας – αφού πρώτα τις δοκιμάσουν στα υβριδικά τους εμπορικά αυτοκίνητα.
Το supercar της Lexus παρουσιάστηκε αρχικά ως πρωτοτυπο το Δεκέμβριο του 2021, ως ένα από τα 16 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που αποκάλυψε ο όμιλος Toyota. Πολλά εξ αυτών θα βγουν αυτούσια στην παραγωγή τα προσεχή χρόνια, άλλα θα αποτελέσουν τις βάσεις των αυτοκινήτων παραγωγής.
Στην παρουσίαση εκείνη το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε με την ονομασία Electrified Sport, και δεν έμοιαζε με τίποτα από ό,τι η Lexus είχε κατασκευάσει μέχρι τότε. Σύμφωνα με τον Watanabe, το πρωτότυπο αυτό «προορίζεται να γίνει πραγματικότητα» και ηδη η ομάδα του το προσαρμόζει στις ανάγκες της παραγωγής. Ο Ιάπωνας δεν διευκρίνισε πότε θα συμβεί αυτό.
Στόχο της Lexus είναι να διαθέτει από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο σε κάθε κατηγορία μέχρι το 2030, οπότε και θα πουλάει αποκλειστικά EV στις αγορές της Ευρώπης, της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής. Το τελευταίο της αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα κατασκευαστεί μέχρι το τέλος του 2034.
Το supercar αυτό θα αποτελεί ένα κινούμενο σύμβολο του μέλλοντος της Lexus, και θα δίνει έμφαση στο μήνυμα ότι ο δυναμισμός και η αγνή οδηγική αίσθηση ενός σπορ αυτοκινήτου μπορούν να μεταφερθούν και στην ηλεκτρική εποχή. Κι η τεχνογνωσία που αποκτάται από την εξέλιξή του αυτά τα χρόνια, θα μεταγγιστεί και στα ηλεκτρικά Lexus της νέας, επίσης ηλεκτρικής εποχής της ιαπωνικής εταιρείας.