Ο «Ηλεκτρικός» της Αθήνας αλλάζει – Οι νέοι σταθμοί και τα νέα βαγόνια που έρχονται

ilektrikos isap prasini grammi

Η αναβάθμιση των συρμών και η δημιουργία νέων σταθμών αναμένεται να καταστήσει τη Γραμμή 1 πιο ελκυστική για το επιβατικό κοινό.

Παρά το γεγονός ότι εξυπηρετεί καθημερινά δεκάδες χιλιάδες κατοίκους και επισκέπτες της πρωτεύουσας, η Γραμμή 1 του μετρό (κοινώς γνωστή και ως «Ηλεκτρικός»), δεν φέρει τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά με τις υπόλοιπες γραμμές.

Τα ανεξίτηλα γκράφιτι, τα αποσαθρωμένα πατώματα και ο μη λειτουργικός κλιματισμός αποτελούν μερικά από τα κακώς κείμενα του Ηλεκτρικού, τα οποία δυσχεραίνουν τις μετακινήσεις των πολιτών. Μην ξεχνάμε ότι οι συρμοί του λειτουργούν από το 1984 και έχουν ξεπεράσει το προσδοκώμενο χρόνο ζωής που είναι τα 30 χρόνια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
γραμμή 1 μετρό

Πρόκειται για προβλήματα που δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τους αρμόδιους φορείς, οι οποίοι έχουν προλειάνει το έδαφος γα τον εκσυγχρονισμό 14 συρμών ώστε να γίνει η Γραμμή 1 πιο ελκυστική για τους επιβάτες.

Η Κομισιόν έχει εγκρίνει τη χρηματοδότηση για την ανακαίνισή τους, ενώ όπως έχει δηλώσει η ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με το έργο αναμένονται σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη, εξοικονόμηση ενέργειας, και πιο αξιόπιστες δημόσιες συγκοινωνίες για τον πολίτη.

Ενδεικτικά, οι αλλαγές που θα γίνουν στους 14 συρμούς είναι οι εξής:

  • αντικατάσταση των παλαιών και ενεργοβόρων DC κινητήρων έλξης με σύγχρονους κινητήρες AC και του συστήματος έλξης,
  • αντικατάσταση της περιστρεφόμενης γεννήτριας με σύγχρονη γεννήτρια στατικού τύπου,
  • αντικατάσταση των αεροσυμπιεστών και του πνευματικού συστήματος, περιλαμβανομένου του συστήματος ελέγχου των θυρών επιβατών,
  • αναβάθμιση του συστήματος κλιματισμού,
  • διευκολύνσεις των επιβατών ΑμεΑ (προσβάσιμοι συρμοί, τοποθέτηση ζωνών ασφαλείας για τα αμαξίδια),
  • ενίσχυση της ενημέρωσης και του αισθήματος ασφάλειας των επιβατών (εγκατάσταση κλειστού κυκλώματος καμερών και οθονών πληροφόρησης κοινού),
  • τοποθέτηση νέου δαπέδου και πλευρικών τοιχωμάτων και αισθητική αναβάθμιση του εσωτερικού χώρου των επιβατών (αντικατάσταση παραθύρων, καθισμάτων, εγκατάσταση φωτισμού LED κα).

Νέοι σταθμοί

Επέκταση προς ΚΠΙΣΝ

Μια επέκταση που ίσως δούμε μέσα στα επόμενα χρόνια είναι αυτή προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το οποίο σε ετήσια βάση δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες.

Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη χάραξης που προβλέπει τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
γραμμή 1 μετρό

Στο έργο, προϋπολογισμού περί τα 450 εκατ. ευρώ αναφέρθηκε πρόσφατα και o Γενικός Διευθυντής του ΚΠΙΣΝ, κ. Δημήτρης Πρωτοψάλτου, επισημαίνοντας ότι αποτελεί διαχρονικό αίτημα του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου.

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την προηγούμενη ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η χρηματοδότηση του έργου δεν αποτελεί πρόβλημα, καθώς τα έργα μετρό προκρίνονται από την ΕΕ και στηρίζονται από την ΕΤΕπ.

Επέκταση προς Εθνική Οδό

Πέρα από τα Νότια Προάστια της Αθήνας, η Γραμμή 1 του Μετρό δεν αποκλείεται να λύσει και ένα χρόνιο πρόβλημα της πρωτεύουσας, ήτοι τη σύνδεση των μέσω σταθερής τροχιάς με την Εθνική Οδό.

Αυτό θα γίνει με μία επέκταση από την Κηφισιά έως τον Κόμβο της Βαρυμπόμπης, στην οποία είχε αναφερθεί η πρώην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επέκταση εξετάζεται να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ