Ο Ηλεκτρικός της Αθήνας θα φτάσει στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος -Πού θα κατασκευαστούν οι νέοι σταθμοί
Διαχρονικό αίτημα του ΚΠΙΣΝ αποτελεί η σύνδεσή του με το Μετρό, για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών του.
Καθοριστική συμβολή στην εξομάλυνση των μετακινήσεων των κατοίκων έχει το Μετρό της Αθήνας, επιτρέποντάς τους να φτάνουν γρήγορα στον προορισμό τους αποφεύγοντας το χάος των κορεσμένων δρόμων του Λεκανοπεδίου.
Όσο, μάλιστα, το Μετρό απλώνει τις ράγες του τόσο θα εξυπηρετεί περισσότερους κατοίκους, συνδράμοντας παράλληλα αποφασιστικά στην αποσυμφόρηση των δρόμων. Τα μεγάλα οφέλη του Μετρό δεν έχουν περάσει απαρατήρητα από τους αρμόδιους φορείς που ήδη έχουν διαμορφώσει μια λίστα με μελλοντικές επεκτάσεις.
BUY NOW
Μία ιδιαίτερα σημαντική επέκταση που βρίσκεται σε περίοπτη θέση είναι η επέκταση της Γραμμής 1 προς Καλλιθέα, ώστε να διευκολυνθεί η πρόσβαση στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ένα πολυλειτουργικό και περιβαλλοντικά βιώσιμο κέντρο παιδείας, τέχνης, αθλητισμού και αναψυχής, το οποίο κάθε χρόνο συγκεντρώνει εκατοντάδες χιλιάδες επισκέπτες.
Στην επέιγουσα ανάγκη σύνδεσης του ΚΠΙΣΝ με το Μετρό είχε αναφερθεί τον Νοέμβριο του 2023, στο πλαίσιο του εκδήλωσης για την τοποθέτηση φορτιστών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, και ο Γενικός Διευθυντής του ΚΠΙΣΝ, Δημήτρης Πρωτοψάλτου, επισημαίνοντας ότι το συγκεκριμένο έργο αποτελεί διαχρονικό αίτημα του ιδρύματος και υποχρέωση του ελληνικού δημοσίου.
Το έργο
Προβλέπεται η δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού.
Εφόσον κατασκευασθεί η διακλάδωση θα είναι η πρώτη επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ από το 1957, όταν και έφτασε στην Κηφισιά, όπως και η πρώτη επέκταση γραμμής μέσω διακλάδωσης στο δίκτυο Μετρό της πρωτεύουσας.
Για να πάρει, βέβαια, το συγκεκριμένο έργο -με προϋπολογισμό γύρω στα 400 εκατ. ευρώ- την άγουσα της υλοποίησης απαιτείται η ωρίμανσή του, μιας και μέχρι σήμερα έχει προχωρήσει μόνο η μελέτη χάραξης, ενώ η εξασφάλιση χρηματόδοτησης αναμένεται να αποτελέσει μια δύσκολη εξίσωση.
Προσώρας, προχωράει η κατασκευή του Α’ τμήματος της Γραμμής 4 του Μετρό, με τους μετροπόντικες να ολοκληρώνουν το ταξίδι του κάτω από το έδαφος της Αθήνας εντός του 2026, σύμφωνα με εξαγγελίες της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Θα κατασκευαστούν 15 σταθμοί (Άλσος Βεϊκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή), εξυπηρετώντας περίπου 340.000 επιβάτες ημερησίως.
Επιπλέον, απομένει η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για την επέκταση της Γραμμής 2 προς τη Δυτική Αττική, με τρεις σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον και Άγιο Νικόλαο.
- Ο Σταθμός «Παλατιανή» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της Οδού Θηβών.
- Ο Σταθμός «Ίλιον» χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών και διαθέτει 2 εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.
- Ο Σταθμός «Άγιος Νικόλαος» χωροθετείται κάτω από το τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.