Ο Ηλεκτρικός της Αθήνας θα φτάσει στον Κηφισό -Πού θα κατασκευαστούν οι νέοι σταθμοί

ilektrikos isap prasini grammi

Ακόμα βορειότερα αναμένεται να φτάσει τα επόμενα χρόνια η Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας, εξυπηρετώντας ακόμα περισσότερους κατοίκους του Λεκανοπεδίου.

Έντονη κινητικότητα επικρατεί τα τελευταία χρόνια όσον αφορά το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας, στο πλαίσιο μιας προσπάθειας να ενωθούν με τον αστικό ιστό ακόμα περισσότερες περιοχές του Λεκανοπεδίου, κάτι το οποίο συνεπάγεται ευκολότερες μετακινήσεις για εκατοντάδες χιλιάδες κατοίκους της.

Στις 10 Οκτωβρίου του 2022 ολοκληρώθηκε η επέκταση της Γραμμής 3 προς τον Πειραιά, με την παράδοση των σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο», ενώ έχουν πάρει μπρος οι μηχανές για την υλοποίηση του Α΄τμήματος (Άλσος Βεΐκου – Γουδή) της Γραμμής 4, την ίδια ώρα που αναμένεται ο ανάδοχος για το έργο της επέκτασης της Γραμμής 2 προς τα δυτικά προάστια, με τους σταθμούς «Παλατιανή», «Ίλιον» και «Άγιο Νικόλαο».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι ράγες, ωστόσο, δεν θα σταματήσουν εκει, καθώς πρόθεση των αρμόδιων φορέων είναι να διευρυνθεί περαιτέρω ο χάρτης των εξυπηρετούμενων από το Μετρό περιοχών.

Ηλεκτρικός, Μετρό, ΗΣΑΠ Αθήνας

Σύμφωνα με το νεότερο σχεδιασμό της Ελληνικό Μετρό -όπως αποτυπώνεται και από τον χάρτη της- ένα έργο που εξετάζεται είναι η επέκταση της Γραμμής 1 (ΗΣΑΠ) βορειότερα του τερματικού σταθμού της Κηφισιάς.

Στο παρελθόν, και ειδικότερα σύμφωνα με προκαταρκτική μελέτη του 2006, το σχέδιο αφορούσε στην επέκταση της γραμμής του ΗΣΑΠ από την Κηφισιά μέχρι και τον Άγιο Στέφανο, με νέες στάσεις σε Καστρί, «Νάρκισσο», Δροσιά, Άνοιξη και Άγιο Στέφανο. Πρόκειται, ωστόσο, για ένα σχέδιο που έμεινε στον «πάγο».

επέκταση γραμμής 1 βαρυμπόμπη
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ο νέος σχεδιασμός έχει αποβάλει το ενδεχόμενο επέκτασης της Γραμμής 1 μέχρι τον Άγιο Στέφανο, αλλά τη δημιουργία τερματικού σταθμού στον κόμβο της Βαρυμπόμπης, με ενδιάμεση στάση στη Νέα Ερυθραία.

Ειδικότερα, η επέκταση εξετάζεται να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο για την πρωτεύουσα, δεδομένου ότι θα σημάνει την ένωση του Κηφισού με το δίκτυο Μετρό, οδηγώντας στη μερική αποσυμφόρησή του κορεσμένου σήμερα οδικού άξονα, ο οποίος ενώνει την περιοχή της Κηφισιάς με τον Φαληρικό όρμο.

Σημειώνεται τέλος ότι στον σχεδιασμό προβλέπεται η επέκταση του ΗΣΑΠ και προς τα Νότια Προάστια, και ειδικότερα προς το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, το οποίο κάθε χρόνο δέχεται εκατομμύρια επισκέπτες.

Έχει ολοκληρωθεί η μελέτη που προβλέπει τη δημιουργία ενός υπόγειου κλάδου της Γραμμής 1 μέσω διακλάδωσης μετά τον σταθμό Θησείου, με τη γραμμή να έχει μήκος περίπου 3,5 χλμ. και 4 σταθμούς: Άνω Πετράλωνα, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου και το Κέντρο Πολιτισμού.

Διαβάστε επίσης

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ