Citroen e-C3

Ηλεκτρονική πλατφόρμα για τα ΣΒΑΚ: Από 31 Ιανουαρίου σε πιλοτική λειτουργία

νέος ποδηλατόδρομος

Οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να εισέρχονται στην πλατφόρμα μέσω της διεύθυνσης svak.yme.gov.gr

Από την 31η Ιανουαρίου 2025 τίθεται σε πιλοτική λειτουργία μέσω του gov.gr η Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ), όπου θα καταχωρίζεται σε ηλεκτρονική μορφή το σύνολο των παραδοτέων και των στοιχείων ενός Σ.Β.Α.Κ.

Ειδικότερα από τις 31 Ιανουαρίου, μέσω της διεύθυνσης svak.yme.gov.gr οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα:

-Να εισέρχονται στην Η.Π.Σ.Β.Α.Κ. (https://svak.yme.gov.gr) του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία σε πρώτη φάση περιλαμβάνει τις ακόλουθες λειτουργίες:

(α) Πρόσβαση απλών χρηστών σε πληροφορίες.
(β) Ηλεκτρονική υποβολή αναφορών κύκλου Σ.Β.Α.Κ. για την πρώτη έκδοσή τους και τις
αναθεωρήσεις αυτών από εξουσιοδοτημένους χρήστες, σύμφωνα με τις διαδικασίες
εξέτασης και χαρακτηρισμού όπως ορίζονται στα άρθρα 8 και 9 του ν. 4784/2021 (Α’ 40).
(γ) Δημοσίευση εφαρμοσμένων πρακτικών για τους τομείς της βιώσιμης αστικής κινητικότητας
της παρ. 1 του άρθρου 3 του ν. 4784/2021 (Α’ 40).
(δ) Έκδοση στατιστικών αναφορών και στοιχείων με πολλαπλά κριτήρια επιλογής.
(ε) Αποθετήριο πληροφοριακού και ενημερωτικού υλικού.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
σβακ

Για την είσοδο των ενδιαφερόμενων στην ανωτέρω υπηρεσία (β) απαιτείται η προηγούμενη
αυθεντικoποίησή τους
με τη χρήση των κωδικών - διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας
Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Θυμίζουμε ότι υπόχρεοι για την κατάρτιση ΣΒΑΚ είναι οι Δήμοι με μόνιμο πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων, καθώς και οι Δήμοι που εμπίπτουν στην περιοχή ευθύνης του ΟΑΣΑ και του ΟΣΕΘ για Αθήνα και Θεσσαλονίκη αντίστοιχα, ανεξαρτήτως πληθυσμού.

Τα ΣΒΑΚ εστιάζουν στην εξυπηρέτηση των μετακινήσεων ατόμων κατά προτεραιότητα έναντι της εξυπηρέτησης των οχημάτων στο διαθέσιμο αστικό χώρο, με στόχο την καλύτερη ποιότητα ζωής.

Τα ΣΒΑΚ παρεμβαίνουν στους εξής τομείς:
1)Δημόσια συγκοινωνία
2) Βάδισμα και ποδηλασία
3) Διαλειτουργικότητα
4) Ασφάλεια αστικών οδών
(5) Οδικές μεταφορές (ρέουσες και αδρανείς)
(6) Αστική εφοδιαστική
(7) Διαχείριση κινητικότητας
(8) Ευφυή Συστήματα Μεταφορών.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τα οφέλη ενός ΣΒΑΚ συνίστανται στη βελτίωση των συνθηκών προσβασιμότητας στα εναλλακτικά μέσα μεταφοράς, στην ασφάλεια κατά τις μετακινήσεις, στη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και της κατανάλωσης ενέργειας, στην αύξηση της αποδοτικότητας και της αποτελεσματικότητας κατά τη μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών και στην ενίσχυση της ελκυστικότητας και της ποιότητας του αστικού περιβάλλοντος.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ