Μετά από έγγραφο που εστάλη στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οκτώ χώρες μεταξύ των οποίων η Ιταλία, η Γαλλία και η Πολωνία δηλώνουν την άρνησή τους, ως προς την εφαρμογή των προδιαγραφών ρύπων Euro 7.
Την ίδια γνώμη, υπογράφοντας τη συγκεκριμένη επιστολή, έχουν επίσης η Βουλγαρία, Τσεχία, η Ρουμανία, η Σλοβακία και η Ουγγαρία. Όλες αυτές οι χώρες θεωρούν ως μη ρεαλιστική την απόφαση που έχει παρθεί να ισχύσει για τα αυτοκίνητα και φορτηγά, από το 2035 και μετά.
Θεωρούν μάλιστα πως θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις επενδύσεις του αυτοκινητιστικού κλάδου, που οδεύει ολοταχώς στη μετάβαση της ηλεκτροκίνησης. Το κοινό μέτωπο που έχει συγκροτηθεί από τα προαναφερθέντα κράτη, επισημαίνει τα επίπεδα εκπομπών ρύπων που θα αφορούν τα φρένα και τα ελαστικά.
BUY NOW
Αφήνεται να εννοηθεί πως οι τιμές από την τριβή των υλικών των συστημάτων πέδησης και ελαστικών και ιδίως τα μικροσωματίδια που θα εκλύονται στην ατμόσφαιρα, δεν θα καταφέρουν ενδεχομένως να πιάσουν τους στόχους. Που σημαίνει πως αυτό θα ισχύσει και για τα ηλεκτρικά οχήματα.
Όπως αναφέρει ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Υποδομών και Μεταφορών της Ιταλίας, Matteo Salvini, είναι ζωτικής σημασίας να αξιολογηθεί σωστά το αποτέλεσμα του πλαισίου του προτεινόμενου Euro 7, το οποίο περιλαμβάνει και τη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Υπό την έννοια ότι το σχέδιο πρέπει να είναι ρεαλιστικό και η εξέλιξη της τεχνολογίας να ισορροπεί μεταξύ του κόστους και του οφέλους. Η νομοθεσία να έχει σκοπό την προστασία του περιβάλλοντος, χωρίς να θέτει σε κίνδυνο το μέλλον και την ανταγωνιστικότητα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών.