Ο πόλεμος σκότωσε και το Lada Niva -Ποια θα είναι η τύχη του θρυλικού μοντέλου

Lada Niva Vision 1

Σύμφωνα και με τα όσα είχαν ανακοινωθεί τα προηγούμενα χρόνια, το 2024 θα ήταν και η χρονιά που θα έκανε την εμφάνισή της η ολοκαίνουργια γενιά του Lada Niva.

Απλό στην κατασκευή του, προσιτό σε τιμή και με πολύ καλές δυνατότητες εκτός δρόμου, το Lada Niva είναι ένας ζωντανός θρύλος των τεσσάρων τροχών με φίλους σε όλο τον κόσμο, φυσικά και στη χώρα μας.

Με μικρές επί της ουσίας αλλαγές και αναβαθμίσεις το αυθεντικό σκληροτράχηλο off-road μοντέλο της Lada παράγεται σχεδόν απαράλλαχτο από το 1977 που παρουσιάστηκε μέχρι και σήμερα. Από ό,τι φαίνεται το Niva θα συνεχίσει να παράγεται έτσι για πολλά ακόμη χρόνια έπειτα και από την κατάρρευση των σχεδίων για την παρουσίαση της ολοκαίνουργιας γενιάς που είχε προγραμματιστεί για φέτος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αιτία στην αλλαγή των σχεδίων της Lada για τη νέα γενιά του Niva ήταν η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι διεθνείς κυρώσεις που ακολούθησαν στη Ρώσικη οικονομία αλλά και η έξοδος των δυτικών κατασκευαστών αυτοκινήτου που διατηρούσαν εργοστάσια εκεί.

Ανάμεσα σε αυτούς τους κατασκευαστές ήταν φυσικά και το Renault Group που αποτελούσε συνέταιρο της AvtoVaz, μητρικής εταιρείας της Lada και είχε ανακοινώσει μαζί με τους Ρώσους την εξέλιξη της νέας γενιάς με το 2024 να αποτελεί το έτος αποκάλυψης του μοντέλου παραγωγής.

Lada Vision 4x4 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η συνεργασία έλαβε τέλος όταν η Renault ανακοίνωσε την πώληση της Renault Ρωσίας κατά 100% σε κρατική επιχείρηση της χώρας και του 67,69% που κατείχε στην AvtoVAZ στο ινστιτούτο αυτοκινητοβιομηχανίας NAMI τον Μάιο του 2022.

Με τις σύχρονες προδιαγραφές να το χαρακτηρίζουν στους τομείς της ασφάλειας αλλά και των εκπομπών ρύπων το νέο Lada Niva αναμενόταν να κάνει και ένα πολύ δυναμικό comeback στις ευρωπαϊκές αγορές, κάτι που δεν μπορεί να γίνει με το αυθεντικό μοντέλο το οποίο βρίσκεται… 10ετίς ολόκληρες πίσω σε εξέλιξη.

Η επόμενη γενιά Niva θα αξιοποιούσε την CMF-B πλατφόρμα του γαλλικού ομίλου αλλά και όλα τα οφέλη που θα προσέφερε αυτή στην εξέλιξή του. Η νέα γενιά του ρώσικου off-roader θα παρουσίαζε τουλάχιστον τις ίδιες εκτός δρόμου δυνατότητες με τον θρυλικό πρόγονό του και θα μοιραζόταν αρκετά από τα μηχανικά του μέρη και ηλεκτρονικά συστήματα με το Dacia Bigster.

Lada Niva Vision
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το νέο Niva θα ήταν διαθέσιμο ως 5θυρο και λίγο μήνες αργότερα θα παρουσιαζόταν η επιμηκυμένη εκδοχή του με ακόμα καλύτερους χώρους και την ονομασία Grand Niva. Αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα, αν και δεν είχαν γίνει σχετικές ανακοινώσεις η νέα γενιά του off-roader θα έφερε κάτω από το καπό του, τα μοτέρ που χρησιμοποιούνται και στο Duster, κάτι που θα αναβάθμιζε δραστικά τις προσφερόμενες επιδόσεις.

Σχετικά με την τιμή του, το Renault Group ήθελε να την κρατήσει σε προσιτά επίπεδα και παρά τον πλήρη εκσυγχρονισμό το κόστος απόκτησης για το νέο Niva θα βρισκόταν κάτω από τα 25.000 ευρώ.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ