Καταρρέει η αυτοκινητοβιομηχανία της Τουρκίας; -Ποιο μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζει

togg εργοστάσιο

Τον κώδωνα του κινδύνου κρούουν στελέχη της τουρκικής αυτοκινητοβιομηχανίας, εστιάζοντας σε ένα πρόβλημα που ίσως προμηνύει τη θεαματική αποδυνάμωση του κλάδου.

Στις 823.636 μονάδες ανήλθε η συνολική παραγωγή οχημάτων (συμπεριλαμβανομένων φορτηγών, λεωφορείων κ.ο.κ.) το πρώτο 7μηνο του 2024 στην Τουρκία, καταγράφοντας μείωση 5% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του περασμένου έτους, την ίδια ώρα που τα παραχθέντα επιβατικά ΙΧ έφτασαν τα 542.177 (-2%), σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.

Παρά την ισχνή μείωση της παραγωγής, σύμφωνα με ειδησεογραφικά Μέσα της γειτονικής χώρας, η Τουρκία εξακολουθεί να αποτελεί μία από τις ισχυρότερες αυτοκινητοβιομηχανίες του πλανήτη.

γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων togg
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Παρ’ όλα αυτά, η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία, δεν αποκλείται να υποστεί σημαντική αποδυνάμωση εφόσον δεν αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα που την ταλανίζει, όπως αναφέρει ο τουρκικός Τύπος.

Ειδικότερα, ο κλάδος φαίνεται πως πλήττεται από έλλειψη εξειδικευμένων εργαζομένων, κάτι το οποίο δεν αποκλείεται να έχει ιδιαίτερα αρνητικό αντίκτυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας.

Κραυγή αγωνίας ύψωσε και η Merve Uğur, διευθύντρια στο εργοστάσιο EFI Automotive Türkiye που παράγει εξαρτήματα για αυτοκίνητα, η οποία εστίασε στο συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα των εργοστασίων να βρουν κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό.

«Οι νεότερες γενιές, και συγκεκριμένα όσοι ανήκουν στη Gen Y και Gen Z, προσεγγίζουν την εργασία με διαφορετικές προσδοκίες. Αναζητούν ταχύτερη επαγγελματική ανέλιξη και προτιμούν ένα πιο άνετο εργασιακό περιβάλλον. Πολλές εταιρείες στον μεταποιητικό τομέα αγωνίζονται να βρουν το τεχνικό προσωπικό που χρειάζονται, κάτι που θα μπορούσε σύντομα να απειλήσει την παραγωγή», ανέφερε η Uğur.

γραμμή παραγωγής αυτοκινήτων togg
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Με τον κίνδυνο αναστολής της παραγωγής να είναι πλέον ορατός σε πολλά εργοστάσια, η Uğur τόνισε την ανάγκη για συνεργασία μεταξύ των τεχνικών σχολών, των πανεπιστημιών, των ΜΚΟ και των διάφορων εταιρειών, ενώ πρόσθεσε ότι «για να διασφαλιστεί η βιωσιμότητα της παραγωγής, πρέπει πρώτα να λύσουμε το ζήτημα του προσωπικού».

Σημειώνεται ότι τα μαύρα σύννεφα πάνω από την τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία άρχισαν να εξαπλώνονται μετά από μια περιόδο αύξησης των εργαζομένων στον κλάδο της παραγωγής αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, στο τέλος του 2023, η τουρκική αυτοκινητοβιομηχανία απασχολούσε 60.619 εργαζομένους, όταν το 2021 και το 2022 οι εργαζόμενοι περιορίζονταν σε 52.267 και 56.722 αντίστοιχα.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αύξηση και των γυναικών που απασχολούνται στον κλάδο, μιας και το 2021 ο αριθμός τους έφτανε τις 5.738 και στο τέλος του 2023 είχε αυξηθεί στις 8.625.

Η πιο εντυπωσιακή αύξηση του αριθμού των γυναικών παρατηρήθηκε στις γραμμές παραγωγής -από 2.487 το 2021 σε 4.364 το 2023.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ