Citroen e-C3

Αυτό είναι το νέο πετρέλαιο που έρχεται στα βενζινάδικα -Γιατί θα σώσει τους κινητήρες diesel

Neste Diesel HVO100 1

Ένα καινούργιου τύπου πετρέλαιο κίνησης διαθέτει η Neste My Renewable Diesel, το οποίο παράγει πολύ λίγους ρύπους και αναμένεται να το δούμε όλο και πιο συχνά στα βενζινάδικα ανά την Ευρώπη.

Παρ’ όλο που η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει στρέψει το βλέμμα της στην ηλεκτροκίνηση, κρίνοντας ότι αποτελεί το βασικό μέσο για την απανανθρακοποίηση των μεταφορών, στο προσκήνιο συνεχίζουν να βρίσκονται και κάποια εναλλακτικά καύσιμα που υπόσχονται ότι μπορούν να έχουν και αυτά συμβολή στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Neste Diesel HVO100 2
ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Σε αυτή την κατηγορία φαίνεται ότι ανήκει και το καύσιμο της Neste που δεν είναι άλλο από το “HVO100” (hydrotreated vegetable oil), δηλαδή «υδρογονωμένο φυτικό έλαιο» που αποτελεί μια μορφή ανανεώσιμου ντίζελ, και παρασκευάζεται από διάφορα απόβλητα, υπολείμματα και ανανεώσιμες πρώτες ύλες, συμπεριλαμβανομένου του χρησιμοποιημένου μαγειρικού λαδιού.

Όσον αφορά τον αριθμό «100» στην ονομασία του συγκεκριμένου καυσίμου, αυτός υποδηλώνει ότι το καύσιμο είναι 100% υδρογονωμένο φυτικό έλαιο, ήτοι δεν έχει αναμειχθεί με συμβατικό ντίζελ.

Neste Diesel HVO100 3

Τα μεγάλα πλεονεκτήματά του παραφινικού diesel είναι ότι σε σύγκριση με το ορυκτό καύσιμο, παράγει έως και 90% λιγότερο CO2 σε όλο τον κύκλο ζωής του, ενώ είναι χαρακτηριστικό ότι είναι συμβατό με όλους τους υπάρχοντες πετρελαιοκινητήρες και δεν απαιτεί καμία τροποποίηση των αυτοκινήτων ή της υποδομής διανομής.

Αυτό σημαίνει ότι το νέο εναλλακτικό καύσιμο HVO 100 θα επιτρέψει στους ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκίνητων παλαιάς τεχνολογίας να κινηθούν σαν πρώτα και φυσικά πολύ πιο «καθαρά».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η Neste, μια φινλανδική εταιρεία που αποτελεί την ηγέτιδα δύναμη στην παραγωγή HVO100, το καύσιμο της ουσιαστικά αποτελεί ένα «χημικό αντίγραφο» του ορυκτού πετρελαίου κίνησης και επομένως λειτουργεί σε όλα τα diesel οχήματα, χωρίς να χρειαστούν τα τελευταία μετατροπές.

Neste Diesel HVO100 6

Παρ' όλα αυτά, προτείνει στους καταναλωτές να ακολουθούν τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου τους, δεδομένου ότι ενδέχεται να υπάρχουν εξαιρέσεις, και επομένως ο εφοδιασμός με ΗVO100 να σηματοδοτούσε την εμφάνιση βλάβης στον κινητήρα.

Όσον αφορά τη διάθεση, το HVO100 έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή του σε αρκετά πρατήρια καυσίμων στη Γερμανία και την Ιταλία, ενώ ήδη διατίθεται σε χώρες όπως η Φινλανδία, το Βέλγιο, η Δανία, η Ολλανδία και η Σουηδία, και το δίκτυο διάθεσής του εκτιμάται ότι υπερβαίνει τα 1.000 πρατήρια.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Όσον αφορά στην τιμή του, το HVO100 (πληροί ήδη το πρότυπο DIN EN 15940) είναι λίγο ακριβότερο από το ορυκτό diesel.

Διαβάστε επίσης

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ