Η Kia παρουσιάζει τρεις καινοτομικές ιδέες για την ψύξη και θέρμανση της καμπίνας των EV

KIA EV9 Cooling-Heating Innovations

Σε συνθήκες έντονου καύσωνα ή ψύχους, οι ανάγκες ψύξης ή θέρμανσης της καμπίνας στερεύουν γρήγορα τη μπαταρία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, μειώνοντας την αυτονομία του.

Μια αντλία θερμότητας βοηθάει στην εξοικονόμηση ηλεκτρικής ενέργειας, αλλά δεν μπορεί να κάνει θαύματα. Έτσι, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στρέφουν την προσοχή τους στην εξέλιξη λύσεων για το πρόβλημα αυτό, και τώρα η Kia παρουσίασε πρόσφατα ορισμένες ελπιδοφόρες τεχνολογίες.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι τεχνολογίες αυτές -που αποκαλύφθηκαν στην εσωτερική εκδήλωση της εταιρείας με τίτλο «Ημέρα Θερμικής Τεχνολογίας»- είναι έτοιμες για μαζική παραγωγή. Η πρώτη ονομάζεται ακτινοβολούμενη θέρμανση και εξοικονομεί 17 τοις εκατό της ενέργειας, η δεύτερη αφορά σε υαλοκαθαριστήρες που εξοικονομούν ενέργεια, και η τρίτη είναι μια ψυκτική μεμβράνη που μπλοκάρει τη θερμότητα του περιβάλλοντος.

Πιο συγκεκριμένα, ο «ακτινοβολούμενος θερμαντήρας» μπορεί να εξοικονομήσει έως και 17% της ενέργειας σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς ηλεκτρικούς θερμαντήρες με μεταφορά θερμότητας.

Σύμφωνα με την Kia, αποτελείται από ένα θερμαντικό στοιχείο που παράγει ακτίνες θερμότητας μέσα σε τρία λεπτά, οι οποίες κατευθύνονται απευθείας στα πόδια των επιβατών. Αυτό παρέχει στοχευμένη θέρμανση, χωρίς να απαιτείται η θέρμανση ολόκληρου του εσωτερικού χώρου, που είναι ενεργοβόρο με τις συμβατικές μονάδες θέρμανσης ζεστού αέρα.

Ενώ οι τελευταίες πρέπει να λειτουργούν με ενεργοβόρους ανεμιστήρες, οι υπέρυθρες ακτίνες θερμότητας διεισδύουν στον αέρα του χώρου σχεδόν χωρίς απώλειες ενέργειας. Το θερμαντικό στοιχείο των Κορεατών μπορεί να θερμανθεί έως και 110 βαθμούς Κελσίου, και καλύπτεται από ένα ύφασμα που επιτρέπει μόνο στις υπέρυθρες ακτίνες να περάσουν.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αν αγγίξει κάποιος κατά λάθος τη συσκευή, ένας αισθητήρας το ανιχνεύει και μειώνει αμέσως τη θερμοκρασία. Η ακτινοβολούμενη θέρμανση εγκαταστάθηκε για πρώτη φορά στο ηλεκτρικό SUV Kia EV9, όπου παράγει ακτίνες θερμότητας μέσω συνολικά εννέα θερμαντικών πάνελ.

Η δεύτερη καινοτομία για την αποτροπή σπατάλης ενέργειας στη ρύθμιση της θερμοκρασίας στο εσωτερικό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι οι θερμαινόμενοι υαλοκαθαριστές. Αυτοί περιλαμβάνουν μια λεπτή μεταλλική επίστρωση στα παράθυρα, μέσω της οποίας περνούν 48V ηλεκτρισμού όταν υπάρχει παγετός.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Kia δηλώνει ότι η αόρατη μεταλλική επιφάνεια μπορεί να αποψύξει ένα παράθυρο μέσα σε μόλις πέντε λεπτά σε εξωτερική θερμοκρασία -18 βαθμών Κελσίου. Αυτή η διαδικασία είναι τέσσερις φορές πιο γρήγορη και δέκα τοις εκατό πιο οικονομική από τα παραδοσιακά συστήματα κλιματισμού.

Περνώντας στην τρίτη τεχνολογία της Kia, πρόκειται για μια επίστρωση για τα παράθυρα που διευκολύνει την ψύξη σε καλοκαιρινές θερμοκρασίες. Το υλικό, που ονομάζεται "ψυκτική μεμβράνη", είναι εξαιρετικά λεπτό -το πάχος του βρίσκεται στο νανοφάσμα- και αποτελείται από τρία στρώματα: δύο αντανακλούν το ηλιακό φως και ένα μπλοκάρει τις υπέρυθρες ακτίνες.

Η ψυκτική μεμβράνη απωθεί τις ακτίνες θερμότητας από τον ήλιο, ενώ το νανοστρώμα συγκρατεί τη θερμότητα στο εσωτερικό. Η εφεύρεση παρουσιάστηκε για πρώτη φορά πριν από ένα χρόνο και, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, είναι πλέον έτοιμη για μαζική παραγωγή.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Kia έχει δοκιμάσει την αποτελεσματικότητα της επίστρωσης σε διάφορα μοντέλα. Δύο ίδια μοντέλα εξετάστηκαν, το ένα είχε την ψυκτική μεμβράνη, το άλλο όχι. Ενώ το μη προστατευμένο αυτοκίνητο θερμάνθηκε μέχρι τους 48,5 βαθμούς Κελσίου, οι ερευνητές κατέγραψαν θερμοκρασία μόλις 36,5 βαθμών στο άλλο. Και αυτό μπορεί να είναι ευεργετικό για χώρες σαν τη δική μας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ