Η Li Auto, μια από τις δεκάδες νεοφυείς αυτοκινητοβιομηχανίες που αναδύθηκαν μαζί με την εποχή της ηλεκτροκίνησης στην Κίνα, παρουσίασε το δεύτερό της πολυτελές SUV, L9, που διατίθεται μόνο στην ασιατική χώρα.
Η τεχνολογία της χρήσης κινητήρα βενζίνης ως range extender για τη φόρτιση της μπαταρίας, ώστε το αυτοκίνητο να κινείται αποκλειστικά από τον ηλεκτροκινητήρα, πρόσφατα λανσαρίστηκε και από τη Nissan και φαντάζει ως μια πολύ πιο αποδοτική και λιγότερο ρυπογόνα λύση από τα κάθε λογής υβριδικά.
Κι αυτό διότι η κατανάλωση του κινητήρα βενζίνης είναι πολύ πιο χαμηλή για τη φόρτιση της μπαταρίας, μιας και δεν χρειάζεται να έχει διακυμάνσεις και περιόδους έξω από το εύρος στροφών της βέλτιστης ροπής του. Παράλληλα, επιτρέπει μικρότερη χωρητικότητα της μπαταρίας - και κατά συνέπεια πολύ χαμηλότερο βάρος.
BUY NOW
Το Li Auto L9 έχει το ίδιο θερμικό μοτέρ 1.5 βενζίνης -που φορτίζει τη μπαταρία 44,5 kWh- με το πρώτο αυτοκινήτο της κινεζικής εταιρείας, το Li Auto One. Αυτό που επιτρέπει στην εταιρεία να ανακοινώνει αυτονομία 1.200 km είναι το επίσης τεράστιο ρεζερβουάρ χωρητικότητας 65 λίτρων - και έρχεται ως απόρροια των γιγαντιαίων διαστάσεών του.
Το L9 έχει μήκος 5,20 μέτρων, σχεδόν όσο μία Mercedes S-Class, πλάτος 2 μ. και μεταξόνιο 3,10 μ. Με την απλή μέθοδο των τριών φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι το «ηλεκτρικό» L9 καταναλώνει 5,41 λίτρα βενζίνης ανά 100 km, που είναι καλή τιμή για το μέγεθός του.
Με πλήρως φορτισμένη μπαταρία μπορεί να καλύψει αμιγώς ηλεκτρικά 200 χιλιόμετρα, ενώ η Li Auto έχει στα πλάνα της για το 2023 το λανσάρισμα και μιας κανονικής, αμιγώς ηλεκτρικής έκδοσής του, χωρίς το range extender βενζίνης.
Η Li Auto υποστηρίζει ότι ο SUV «Γαργαντούας» της διαθέτει αυτονομία επιπέδου 4, χάρη σε μια μονάδα LIDAR (Light Detection And Ranging) που είναι τοποθετημένη στην κορυφή του παρ-μπριζ. Μαζί με τους lazer αισθητήρες της μονάδας αυτής, διαθέτει και 5 ραντάρ, 12 κάμερες και άλλους 12 αισθητήρες υπερήχων.
Το εσωτερικό, εν τω μεταξύ, μοιάζει σαν τον τομέα τηλεοράσεων σε μαγαζί ηλεκτρονικών ειδών. Τρεις τεράστιες οθόνες, από μία για τους δύο εμπρός επιβάτες και μία για τους πίσω, κυριαρχούν πλήρως στο διάκοσμο του L9 - όπου, αντίθετα, ο πίνακας οργάνων έχει αντικατασταθεί από μια μικρή ψηφιακή οθόνη πάνω στο τιμόνι και από τα γραφικά του Head-up Display επαυξημένης πραγματικότητας.
Η Li Auto διαθέτει προς το παρόν μόνο στην Κίνα το L9 - κάτι λογικό, μιας και ο σχεδιασμός και οι διαστάσεις του μάλλον δεν το κάνουν και τόσο ελκυστικό για τους Ευρωπαίους. Το premium αυτό SUV κοστίζει στην ασιατική χώρα μεταξύ 64 και 71 χιλιάδων Ευρώ.